• Anonym (Anonym)

Anklagad sv soc

Soc anklagade mig för att vara alkoholist som dränkte mina sorger , och att pappan till Barnet va den stabila ? Men jag har ju inte ens druckit eller dricker eller något vad håller dom på med får dom lov att höra sådana allvarliga anklagelser utan fakta ?

• Svar på tråden Anklagad sv soc
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 16:52:20 följande:
    Vem är du och avgöra vad som är kul för varje familj eller person , bara för att man eller iaf jag är förälder betyder det inte att iaf jag är död , mina egna föräldrar hade ibland stora kräftskivor , spontana bjudningar och roligt hade dom och även vi barn det är inte för mig hänsynslöst , och jag är glad jag är uppväxt med föräldrar som lever snarare än döda make My day .
    Det är ju dig soc. vill besöka det är ju dig de anklagar för att vara alkoholist. Soc. kommer inte på hembesök eller ens kontaktar majoriteten av föräldrar i Sverige det är bara några få procent som har någon som helst kontakt med soc. under sitt liv förutom möjligtvis ekonomiskt bistånd och när de blir gamla och ansöker om hemtjänst.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 18:03:18 följande:

Hon är ovillig till det. Det är synd om hon inte har något att dölja. Jag vet inte hur det funkar med sådana prover. Kan man bli tvingad att ta provet? Det är ju också dumt. Det är ju ändå barns säkerhet som måste vara det viktigaste.

Nej det är alltid frivilligt. Men dumt att neka om soc begär det.
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Lugn) skrev 2015-01-19 18:37:09 följande:

Nej det är alltid frivilligt. Men dumt att neka om soc begär det.

Tack. Nu vet jag. Visst är det dumt. Förstår inte riktigt hur allt hänger ihop längre Trodde att man vill ha stöd när man sätter igång en sån här tråd. Och göra det rätta, om inte för sin egen del så för sina barn. Ja, ja så kan det tydligen vara.
  • MxMeNow
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 16:52:20 följande:

Vem är du och avgöra vad som är kul för varje familj eller person , bara för att man eller iaf jag är förälder betyder det inte att iaf jag är död , mina egna föräldrar hade ibland stora kräftskivor , spontana bjudningar och roligt hade dom och även vi barn det är inte för mig hänsynslöst , och jag är glad jag är uppväxt med föräldrar som lever snarare än döda make My day .

Du menar alltså att man är "död" och kan inte ha "roligt" om man inte dricker alkohol? För det är vad du skriver och då har du alkoholproblem anser jag.
  • hanna2015

TS, som du ser är det många som kan mycket och som till och med jobbar innom socialtjänsgen som skriver i tråden. Försök att lyssna på goda råd. Tycker fortfarande det är oklart vadför du ska få hembesök. Vadr det som ska undersölas då?

Mitt tipps är att du är ödmjuk och hjälpsam vid utredningen. Att tala om att någon från soc sitter på behandlingshem eller ett nån driker vin till lunch har ju inte med saken att göra så ta inte upp det under ditt hembesök.

• Anonym (Anonym)
    hanna2015 skrev 2015-01-19 19:44:39 följande:

TS, som du ser är det många som kan mycket och som till och med jobbar innom socialtjänsgen som skriver i tråden. Försök att lyssna på goda råd. Tycker fortfarande det är oklart vadför du ska få hembesök. Vadr det som ska undersölas då?

Mitt tipps är att du är ödmjuk och hjälpsam vid utredningen. Att tala om att någon från soc sitter på behandlingshem eller ett nån driker vin till lunch har ju inte med saken att göra så ta inte upp det under ditt hembesök.

MxMeNow skrev 2015-01-19 19:34:57 följande:

Du menar alltså att man är "död" och kan inte ha "roligt" om man inte dricker alkohol? För det är vad du skriver och då har du alkoholproblem anser jag.

Jag anser folk ska skita i om man dricker och ta hand om sina egna ungar i min fam gör vi vad vi känner för utan att folk ska lägga sig i .
  • Dr Mupp
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 20:09:39 följande:
    MxMeNow skrev 2015-01-19 19:34:57 följande:

Jag anser folk ska skita i om man dricker och ta hand om sina egna ungar i min fam gör vi vad vi känner för utan att folk ska lägga sig i .

Så det finns alltså fog för anmälan. det var ju bra att nån såg barnen och gjorde en anmälan. För om barnen riskerar att fara illa så är en anmälan viktig. 

Och ja om du dricker och har ansvar för dina barn så brister du i ditt föräldraskap.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • MxMeNow
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 20:09:39 följande:

Med din inställning är jag glad att soc utreder och flyttar barnen ifrån missbrukssituationen i hemmet.
  • Anonym (Lugn)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2015-01-19 20:40:52 följande:

Naturligtvis ligger de annat bakom annars gör dom ej sådär, gör om o gör rätt så ska du se att de ordnar sig

För att kunna förändra något krävs insikt och ts är inte där än.
Svar på tråden Anklagad sv soc