• Anonym (Anonym)

Anklagad sv soc

Soc anklagade mig för att vara alkoholist som dränkte mina sorger , och att pappan till Barnet va den stabila ? Men jag har ju inte ens druckit eller dricker eller något vad håller dom på med får dom lov att höra sådana allvarliga anklagelser utan fakta ?

• Svar på tråden Anklagad sv soc
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Zed) skrev 2015-01-18 10:24:54 följande:

Sitter de på behandlingshem jobbar de inte.

Nej men de har gjort under tiden innan de hamnade där vilka konsekvenset kan de inte ha gjort då på fyllan och villan ?
  • Anonym (?)
    Anonym (anonym 2) skrev 2015-01-18 10:41:19 följande:
    Testet ger utslag vid överkonsumtion de senaste 1-4 veckorna. 
    Om man kan påvisa fler än ett förhöjt CDT-värde med ett provtagningsintervall på minst 2 veckor men inom en 12-månadersperiod, är det  ett bruk som inte är tillfälligt utan som från medicinsk synpunkt är skadligt, dvs. ett missbruk 
    Stort tack för svar!

Då känner jag mig lugn, har inte druckit en droppe alkohol på över sex månader!
  • Anonym (soc sekr)
    Anonym (Oi) skrev 2015-01-18 10:31:52 följande:
    Nä. Socionomutbildningen är 3,5 år. Inte 5.
    Tydligen slant jag på tangenterna ser jag, 16 skulle jag ju skriva. Hur som helst, det är då man börjar gymnasiet vilket man såklart måste ta sig igenom för att få börja Sociaonomutbildningen. Du förstod nog poängen ändå va?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-18 11:03:56 följande:

Nej men de har gjort under tiden innan de hamnade där vilka konsekvenset kan de inte ha gjort då på fyllan och villan ?

Det är som att köra bil med hög promille kan hända olyckor .
  • Anonym (krutgumma)

De här måste jag bara följa. Du resonerar och skriver som mina bonusbarns mamma...

• Anonym (Anonym)

Dricker ju så sällan att det går räkna på en halv hand . Och när jag väl gör det så det glatt humör och billig i drift .

• Anonym (soc sekr)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-18 11:19:42 följande:

Dricker ju så sällan att det går räkna på en halv hand . Och när jag väl gör det så det glatt humör och billig i drift .

2,5 ggr alltså? I veckan? I månaden? Om året? Hur ofta är ju ganska avgörande för hur det ser ut.....
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (soc sekr) skrev 2015-01-18 11:22:38 följande:

2,5 ggr alltså? I veckan? I månaden? Om året? Hur ofta är ju ganska avgörande för hur det ser ut.....

Utseendet har väl inget med hur man dricker en fattig människa ser unken ut tex utan va alkoholbrukare alls , och mitt är om året vissa pr ingenting alls men varför ska inte jag kunna ha roligt och trevligt i tillvaron i bland jag kan hantera det viss skillnad .
  • Anonym (soc sekr)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-18 11:31:35 följande:
    Utseendet har väl inget med hur man dricker en fattig människa ser unken ut tex utan va alkoholbrukare alls , och mitt är om året vissa pr ingenting alls men varför ska inte jag kunna ha roligt och trevligt i tillvaron i bland jag kan hantera det viss skillnad .
    Klart man ska ha roligt och trevligt ibland. Förhoppningsvis har man det mer än 2,5 ggr/år förstås. Du har väl roligt och trevligt UTAN alkohol också hoppas jag?

Är det någon som sagt att du inte får dricka alkohol 2,5 ggr/år?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (soc sekr) skrev 2015-01-18 11:38:24 följande:

Klart man ska ha roligt och trevligt ibland. Förhoppningsvis har man det mer än 2,5 ggr/år förstås. Du har väl roligt och trevligt UTAN alkohol också hoppas jag?

Är det någon som sagt att du inte får dricka alkohol 2,5 ggr/år?

Alkohol är festligt för mig nog kan jag ha kul utan fast på olika sätt .
Svar på tråden Anklagad sv soc