• Anonym (Anonym)

Anklagad sv soc

Soc anklagade mig för att vara alkoholist som dränkte mina sorger , och att pappan till Barnet va den stabila ? Men jag har ju inte ens druckit eller dricker eller något vad håller dom på med får dom lov att höra sådana allvarliga anklagelser utan fakta ?

• Svar på tråden Anklagad sv soc
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-20 10:38:41 följande:

??? jaha??

Ja. , du svarar så bra på detta själv. Attityd är svaret. Jobba på det så får du nog ha kvar dina inlägg. Och du får ett trevligt bemötande tillbaka.

Tur att jag är snäll. Andra kanske hade svarat dig på samma sätt du tilltalar dom.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-20 10:41:44 följande:
    Ok. Jag förstår. Du kanske tycker att det är ett påhopp , att du ska behöva visa att du inte dricker. Fast istället kan du se det som en tillgång. Du får se det som en chans att visa att du druckit lite genom åren , när du lämnar provet. Är du rädd för något annat eftersom det känns jobbigt med provet?

Du får prata med soc om det när dom kommer , och om vad dom tycker att du borde göra för att ordna upp situationen för dig.

Om du lyssnar på dom, så kommer dom att lyssna på dig. Ligg bara lite lågt, visa lite ödmjukhet och tänk att du vill att detta ska bli bra. Dom måste göra denna utredningen, dom är ofta villiga att hjälpa till om man själv visar att man vill samarbeta med dom.
    Ja så hemskt bittert, "Soc" som tror att man super och så är man helnykterist. Förekommer säkert på alla "soc-kontor" runt om i landet,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,eller inte??
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-20 10:41:44 följande:
    Ok. Jag förstår. Du kanske tycker att det är ett påhopp , att du ska behöva visa att du inte dricker. Fast istället kan du se det som en tillgång. Du får se det som en chans att visa att du druckit lite genom åren , när du lämnar provet. Är du rädd för något annat eftersom det känns jobbigt med provet?

Du får prata med soc om det när dom kommer , och om vad dom tycker att du borde göra för att ordna upp situationen för dig.

Om du lyssnar på dom, så kommer dom att lyssna på dig. Ligg bara lite lågt, visa lite ödmjukhet och tänk att du vill att detta ska bli bra. Dom måste göra denna utredningen, dom är ofta villiga att hjälpa till om man själv visar att man vill samarbeta med dom.
    Ja så hemskt bittert, "Soc" som tror att man super och så är man helnykterist. Förekommer säkert på alla "soc-kontor" runt om i landet,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,eller inte??
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-20 10:35:51 följande:

så vi får se om de vill ha det provet eller ej ....

Att jag inte såg det på det viset lillan har druckit för lite , känns som det .(-:
  • Anonym (mor)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-20 11:14:29 följande:
    Att jag inte såg det på det viset lillan har druckit för lite , känns som det .(-:
    Eeeeee ja så är det nog......."lillan har druckit för lite"...............Lugn och fin.....allt blir bra.........................
  • Anonym (rede)

[quote=74713391][quote-nick]Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 21:56:02 följande:[/quote-nick]

Men varför säger du det till mig ? Angår det mig ? Svar nej !

[/

Du kan alltså inte svara på om du brister i din föräldraroll?

• Anonym (rede)

Hade inte du en allvarlig sjukdom o var döende för en tid sedan?

;)

• Anonym (Anonym)
    Anonym (rede) skrev 2015-01-20 15:36:49 följande:

[quote=74713391][quote-nick]Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 21:56:02 följande:[/quote-nick]

Men varför säger du det till mig ? Angår det mig ? Svar nej !

[/

Du kan alltså inte svara på om du brister i din föräldraroll?

Lägg ner nu varför skulle jag göra det ?Nämn du varför du tar upp detta med mig vad är dina argument ?
  • Anonym (mor)
    Anonym (rede) skrev 2015-01-20 16:01:10 följande:

Hade inte du en allvarlig sjukdom o var döende för en tid sedan?

;)

Nu ska du inte vara elak. Man kan bli frisk även om man har en dödlig sjukdom. Lite trist att man efter det hamnar i en konflikt med "soc" kan man tycka men så kan det vara här i livet. Livet är ju bättre än alternativet ändå tycker jag....!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-20 19:12:24 följande:

Nu ska du inte vara elak. Man kan bli frisk även om man har en dödlig sjukdom. Lite trist att man efter det hamnar i en konflikt med "soc" kan man tycka men så kan det vara här i livet. Livet är ju bättre än alternativet ändå tycker jag....!

Ursäkta men vems tår är ni ute på att trampa på ? Man bör nog veta det innan man försöker (-:
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-20 21:24:12 följande:
    Ursäkta men vems tår är ni ute på att trampa på ? Man bör nog veta det innan man försöker (-:
    Hahaha de där kom ju verkligen från rätt röv Ta lärdom av dina egna råd framöver fröken
  • Anonym (Anonym)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2015-01-20 22:54:20 följande:

Hahaha de där kom ju verkligen från rätt röv Ta lärdom av dina egna råd framöver fröken

Varför ? Jag har inte gjort någon ett dugg varför skulle jag , jag i

Gås liksom inte med någon direkt så då kan jag väl inte rå för vem jag trampar på vet ju inte vem det gäller ens ?(-:
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-20 23:05:00 följande:
    Varför ? Jag har inte gjort någon ett dugg varför skulle jag , jag i
    Gås liksom inte med någon direkt så då kan jag väl inte rå för vem jag trampar på vet ju inte vem det gäller ens ?(-:
    Som andra sagt, skriv ordentligt eller låt bli! Vägrar du ta emot råd som många här har gett dig nu så kan du börja fråga dig själv varför du överhuvudtaget startade tråden! Du vet mycket väl nu vad du ska göra om du klarar tänka!
  • Anonym (Anonym)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2015-01-20 23:12:26 följande:

Som andra sagt, skriv ordentligt eller låt bli! Vägrar du ta emot råd som många här har gett dig nu så kan du börja fråga dig själv varför du överhuvudtaget startade tråden! Du vet mycket väl nu vad du ska göra om du klarar tänka!

Om jag kan tänka ? Vad har det med ts att göra ?
  • Anonym (rede)

[quote=74717439][quote-nick]Anonym (Anonym) skrev 2015-01-20 17:30:02 följande:[/quote-nick]

Lägg ner nu varför skulle jag göra det ?Nämn du varför du tar upp detta med mig vad är dina argument ?

[/

Du ska granskas som förälder, därav var jag intresserad om du själv anser at du har brister?

• Anonym (rede)

[quote=74718097][quote-nick]Anonym (mor) skrev 2015-01-20 19:12:24 följande:[/quote-nick]

[/

Är inte ett dugg elak. Går efter va denna så själv skrivit om sig själv o sitt/sina barn i tidigare trådar.

Svar på tråden Anklagad sv soc