• Anonym (Anonym)

Anklagad sv soc

Soc anklagade mig för att vara alkoholist som dränkte mina sorger , och att pappan till Barnet va den stabila ? Men jag har ju inte ens druckit eller dricker eller något vad håller dom på med får dom lov att höra sådana allvarliga anklagelser utan fakta ?

• Svar på tråden Anklagad sv soc
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-19 09:03:55 följande:

Förutom min eloge till alla underbara hårt arbetande BVC-sköterskor där ute vill jag också ge en dito till alla SOC-sekreterare runt om i landet! Så mkt skit som denna yrkesgrupp får ta.

Det är så med alla arbeten med mycket människor , och pga arbetets art. Svårt att alla blir nöjda. Det finns fantastiska människor som arbetar som socialsekreterare, och det finns dom som är mindre trevliga. Så är det överallt i alla yrken.

Min väninna är en" soc tant" fast ung , och hon är ödmjuk och en person folk gärna vänder sig till. Så man ska inte dra alla över en kam. Många uppskattar min väninna, och många andra soc arbetare är säkert också uppskattade .
  • metervara
    Anonym (mor) skrev 2015-01-19 08:03:27 följande:

Ett? Och vad ska TS göra med det provet? Gå till SOC och visa upp det och säga -"Titta här, detta datum då detta prov togs var jag spik nykter"?

Ja. Har du nåt råd själv att komma med eller är du här inne och bara är allmänt otrevlig som vanligt?
  • Sandblomman

De måste följa upp och göra en utredning när de fått in en anmälan

Sen kan man ju inte anmäla personer hej vilt men om du inte har nått att oroa dig för så låt de göra sin *utredning* som ändå inte kommer leda nånstans...

• Anonym (Fint men...)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 09:31:25 följande:

Mer än oros anmälan om alkohol missbruk , fast resten ja det berör mig inte eftersom jag knappt druckit men ser inget fel i att ha roligt och trevligt då och då i vilket fall som helst .

Visst får man ha trevligt också , så länge det inte går ur över barnen. Det var nog så frågan var tänkt. Därför är det också intressant att veta hur gamla dina barn är. Och var pappa finns.

Du har ju startat denna tråd om anklagelsen mot dig. Så det blir naturligt att ställa såna frågor. Men man går ju inte förutsätta att du dricker. Då hade du väl inte startat tråden kanske.. ..
  • Anonym (mor)
    metervara skrev 2015-01-19 10:21:12 följande:
    Ja. Har du nåt råd själv att komma med eller är du här inne och bara är allmänt otrevlig som vanligt?
    "Allmänt otrevlig"? Ja det får stå för dig. Jag berömmer all BVC-personal och all personal på SOC-kontor runt om i landet för när man läser här på FL så kan man få för sig att det bara är elaka idioter som innehar dessa tjänster OCH det tycker jag är trist eftersom det ju kan vara blivande mammor (t ex) som läser här och det är riktigt tråkigt om de ska komma till BVC med ett bagage av dåliga förutfattade meningar ETY då kan det bli "som man ropar i skogen får man svar"!!! (på ett dåligt sätt)
  • Anonym (mor)
    Sandblomman skrev 2015-01-19 10:24:12 följande:

De måste följa upp och göra en utredning när de fått in en anmälan

Sen kan man ju inte anmäla personer hej vilt men om du inte har nått att oroa dig för så låt de göra sin *utredning* som ändå inte kommer leda nånstans...

Men det är väl toppen om det blir en "utredning"! TS rentvådd, och så uppdaterar hon här på FL om några månader och berättar den lyckliga utgången?
  • Påven Johanna

Ja, det tycker jag låter både bra och rimligt. Så många märkliga trådstarter och inlägg som du skrivit gör ingen som inte har grava problem med exempelvis alkohol. Bra för ditt barn också att detta utreds, hen kan inte ha det lätt. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 10:25:13 följande:

Visst får man ha trevligt också , så länge det inte går ur över barnen. Det var nog så frågan var tänkt. Därför är det också intressant att veta hur gamla dina barn är. Och var pappa finns.

Du har ju startat denna tråd om anklagelsen mot dig. Så det blir naturligt att ställa såna frågor. Men man går ju inte förutsätta att du dricker. Då hade du väl inte startat tråden kanske.. ..

Gör det inte mina föräldrar har haft trevliga fester hemma när jag va liten ,och jag har inte tagit skada tvärtom hade vi kul . Och lite romantik och ha lite roligt på äldre dagar är väl inte förbjudet bara för där finns barn .?
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-19 08:23:59 följande:

Ja men du står ju för uppmuntran så det räcker så då väljer jag att försöka med "konstruktiva" råd! T ex så är det inte lönt att TS kommer travande med ett blodprov utan hon måste insistera på att regelbundet få ta blodprov för att påvisa sin nykterhet. Detta måste göras under en längre period för att ha ngn som helst betydelse. Inte alls säkert att SOC är ett dugg intresserade av att följa upp henne.

Det blodprov ts ska ta påvisar om hon har ett missbruk och räcker sen lång tid tillbaka. Visar det lågt värde 0-3 så finns det ingen anledning att ta ytterligare tester!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lugn) skrev 2015-01-19 11:23:03 följande:

Det blodprov ts ska ta påvisar om hon har ett missbruk och räcker sen lång tid tillbaka. Visar det lågt värde 0-3 så finns det ingen anledning att ta ytterligare tester!

Fafr mor har ju rätt , då ska man lämna blodprov regelbundet .
Svar på tråden Anklagad sv soc