• Anonym (Anonym)

Anklagad sv soc

Soc anklagade mig för att vara alkoholist som dränkte mina sorger , och att pappan till Barnet va den stabila ? Men jag har ju inte ens druckit eller dricker eller något vad håller dom på med får dom lov att höra sådana allvarliga anklagelser utan fakta ?

• Svar på tråden Anklagad sv soc
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 11:37:14 följande:

Fafr mor har ju rätt , då ska man lämna blodprov regelbundet .

Var 3:e mån i så fall. Men det känns meningslöst efteesom ETT sånt prov påvisar om det föreligger missbruk eller ej. Så nej, jag anser inte att mor har rätt. Om värdena skulle vara höga - ja Då måste ts lämna fler prov.
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Lugn) skrev 2015-01-19 11:40:46 följande:

Var 3:e mån i så fall. Men det känns meningslöst efteesom ETT sånt prov påvisar om det föreligger missbruk eller ej. Så nej, jag anser inte att mor har rätt. Om värdena skulle vara höga - ja Då måste ts lämna fler prov.

Om det är så det funkar så är det ju bara att gå och göra det provet ts. Då är det ur världen. Du dricker inte säger du , då har du inget att vara orolig över.

Skriver du själv nu eller har du haft hjälp att skriva dina senaste kommentarer?
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 11:19:26 följande:

Gör det inte mina föräldrar har haft trevliga fester hemma när jag va liten ,och jag har inte tagit skada tvärtom hade vi kul . Och lite romantik och ha lite roligt på äldre dagar är väl inte förbjudet bara för där finns barn .?

Man kan ha kul, fast lagom kul med alkohol. Inte för ofta , och beroende på hur man dricker om man har barn. Det är rätt att ha en kärlek också , allt går så länge man ser till barnens behov först. Man måste ta hänsyn till att de är barn.

Hur gamla är dina barn? Du kanske bara har ett?
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-19 08:03:27 följande:
    Ett? Och vad ska TS göra med det provet? Gå till SOC och visa upp det och säga -"Titta här, detta datum då detta prov togs var jag spik nykter"?
    Ja det är så ett sådant prov fungerar, det mäter hur mycket alkohol man druckit över en viss tid, även om du råkar vara nykter just den dagen det tas.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 15:15:25 följande:

Man kan ha kul, fast lagom kul med alkohol. Inte för ofta , och beroende på hur man dricker om man har barn. Det är rätt att ha en kärlek också , allt går så länge man ser till barnens behov först. Man måste ta hänsyn till att de är barn.

Vem är du och avgöra vad som är kul för varje familj eller person , bara för att man eller iaf jag är förälder betyder det inte att iaf jag är död , mina egna föräldrar hade ibland stora kräftskivor , spontana bjudningar och roligt hade dom och även vi barn det är inte för mig hänsynslöst , och jag är glad jag är uppväxt med föräldrar som lever snarare än döda make My day .
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 15:15:25 följande:

Varförskulle man som vuxen inte prioritera kärlek någon gång hade mn mor gjort det hade jag inte varit uppväxt i den goda barndom jag haft .
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 14:57:29 följande:

Om det är så det funkar så är det ju bara att gå och göra det provet ts. Då är det ur världen. Du dricker inte säger du , då har du inget att vara orolig över.

Skriver du själv nu eller har du haft hjälp att skriva dina senaste kommentarer?

Ja det är så det funkar. Men "mor" fattar inte det.

Ts hade lätt kunnat få detta ur världen om hon inte missbrukar. Måttligt drickande ger inga förhöjda värden så ts borde inte ha något att vara rädd för.
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 16:52:20 följande:

Vem är du och avgöra vad som är kul för varje familj eller person , bara för att man eller iaf jag är förälder betyder det inte att iaf jag är död , mina egna föräldrar hade ibland stora kräftskivor , spontana bjudningar och roligt hade dom och även vi barn det är inte för mig hänsynslöst , och jag är glad jag är uppväxt med föräldrar som lever snarare än döda make My day .

Oj nu har du inte förstått min poäng. Inte meningen att reta upp dig. Om du läst mina tidigare inlägg så förstår du att jag menar väl. Sen är det inte konstigt om jag börjat misstro dig. Du har skrivit väldigt osammanhängande och inte kunnat stava orden. Du har varit svår att förstå. Nån tror att du är utvecklingsstörd och nån tror att du dricker. Jag har lyssnat först på att du kanske är handikappad pga ditt sätt att uttrycka dig . Nu tvekar jag på vad du håller på med. Du kanske drack för mycket igår, därav ditt sätt att skriva på. Och nu är du otrevlig också. Jag har nog varit för snäll mot dig och trott på dig. Du har fått rådet att ta provet och det avfärdar du. Du har startat en tråd , så får du vara beredd på frågor och olika synpunkter på det du själv framför.
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 16:55:21 följande:

Varförskulle man som vuxen inte prioritera kärlek någon gång hade mn mor gjort det hade jag inte varit uppväxt i den goda barndom jag haft .

Du frågade och jag svarade. Läs mitt svar igen. Självklart kan man ha en kärlek. Allt går , måttligt alkoholkonsumtion och kärlek så länge man sätter sina barn främst. Barn har inte bett att bli födda så man tar hand om dom eller hur?! Detta är menat till dig och mig. Till alla. Ingen är perfekt, man får göra det man kan för sina barn. Prioritera är kanske inte ett väl valt ord här. Man kan ha både man och barn.

Det är väl så du menar också?
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Lugn) skrev 2015-01-19 17:33:54 följande:

Ja det är så det funkar. Men "mor" fattar inte det.

Ts hade lätt kunnat få detta ur världen om hon inte missbrukar. Måttligt drickande ger inga förhöjda värden så ts borde inte ha något att vara rädd för.

Hon är ovillig till det. Det är synd om hon inte har något att dölja. Jag vet inte hur det funkar med sådana prover. Kan man bli tvingad att ta provet? Det är ju också dumt. Det är ju ändå barns säkerhet som måste vara det viktigaste.
Svar på tråden Anklagad sv soc