• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • gomsan
    Mira14 skrev 2015-01-24 17:37:02 följande:

Hej,

Jag plussade igår efter ett år gick det äntligen, nu hoppas jag bara knodden stannar kvar till september/oktober

28 år, första barnet och bor i Uppsala. Jag kan inte förstå att jag är gravid för jag mår så bra, kanske liiite öm och svullen i magen bara, och lite ömma bröst men det brukar jag ha innan mens. Går in i vecka 5 på måndag så det är väldigt tidigt än!

Grattis till plussetSkrattande  
    Jag håller med om att det känns så himla overkligt..jag menar "ska jag bli mamma?" Glad 
  • fladdertanke

Vågade mig ut och köpte en liten boddy idag. När tjejen i kassan fråga om jag ville ha en present kartong och jag svara nej. Den känslan! Är så glad, brösten är så jäkla ömma idag. Bring it on säger jag bara :):)

• bebba83

Plussade i Tisdags efter 9 månaders försök (och ett missfall i november )

Har spända bröst, som mensvärk, rejält illamående, huvudvärk, ont i ryggen och gråter och skrattar om vartannat ha ha :)

Bor strax utanför Gbg och går in i vecka sex på onsdag :) och ja, är som er :lyckligast i världen :)

• Mira14

Grattis till alla vi dom plussat, vilket äventyr vi ska få vara med om <3

Hur gör ni med träningen? Trappar ner, kör på som vanligt?

Jag brukar köra högintensiva 75-minuterspass (militärträning), det vågar jag inte köra längre... Tror ni jag kan? Har sedan jag plussat kört spinning och Bodypump och det funkar bra fast jösses vad jag blir trött fort redan!

• IMHO

Jag kör styrketräning med lättare vikter. Byter löpning mot cykel. Tror egentligen det är ok med löpning i början. För att stärka rygg och rumpa inför förskjutning av kroppens tyngdpunkt ska jag börja använda rodd- och stakmaskiner. När jag inte mår illa alltså. Just nu ligger jag i sängen.

Mira14 skrev 2015-01-25 20:03:53 följande:

Jag brukar köra högintensiva 75-minuterspass (militärträning), det vågar jag inte köra längre... Tror ni jag kan? Har sedan jag plussat kört spinning och Bodypump och det funkar bra fast jösses vad jag blir trött fort redan!

• carrolinea
    Mira14 skrev 2015-01-25 20:03:53 följande:

Jag tänkte fortsätta så länge jag klarar. Spelar innebandy och sen tänkte jag försöka ta en del promenader osv.
  • Skuggnäva

Jag har fuskat med träning sista året så därför börjar jag bli nervös över om min kropp är i skick för att klara den här utmaningen... Kommer i alla fall börja med dansträning om ett par veckor (folkdans och indisk tempeldans) vilket jag tror kan vara bra och skonsamt. Men vi får se hur det funkar...

(kul med fler från göteborgstrakten förresten :) )

Svar på tråden BF sep-okt med första barnet