• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • oldy
    Mira14 skrev 2015-01-26 19:47:14 följande:

Är det någon här som ska göra NUPP/KUB?

Får man se bebisen vid ultraljudet? Får man bild? Jag tänkte om man kan göra det officiellt då smile1.gif

Jag ska göra det.

Gjorde UL i vecka 13 med dottern och en bebis syns tydligt då.
  • gomsan
    oldy skrev 2015-01-26 18:18:38 följande:

Hej!

Jag är gravid med andra barnet, är det okej att jag är med här ändå? Hittade ingen annan BF-oktober-grupp..

Gick in i vecka 5 idag, plussade igår. BF 5 oktober & dottern fyller 2 år i september. Känns helt fantastiskt!

Grattis allihopa till era plus!

oldy skrev 2015-01-26 18:23:59 följande:
    Tänk inte på det, kilona rasar när man ammar eller så kan man ta långa barnvagnspromenader som är supermysigt på hösten ju.
    Hej! Du är så välkommen :) Och grattis till ditt mirakel i magen:) 
    Tack snälla för dina ord om att kilona kommer att rasa efter graviditeten, även om jag vet det så är det skönt att höra någon annan säga det!
    Kram

• Mira14
    oldy skrev 2015-01-26 20:07:25 följande:
    Jag ska göra det.

Gjorde UL i vecka 13 med dottern och en bebis syns tydligt då. smile1.gif
    Åh vad mysigt, vi längtar såå <3
  • fladdertanke

Alltså, vecka 6 nu, när ringer man till bm? Och vart ringer man? Vad säger man? Hahaha Jag kommer börja gråta ;)

• svea74

Jag är i vecka 5. 35 år. Första barnet. 

Vi har bara haft missfall tidigare och nu är jag sååå nervös. Orolig. 
    Tittar i toaletten varje gång jag är på toa och förväntar mig blod. 
    Är givetvis glad att det tog sig igen, men ska man behöva va så här orolig nu framöver. Suck. 
    :)

• Lazmi
    fladdertanke skrev 2015-01-27 07:51:16 följande:

Alltså, vecka 6 nu, när ringer man till bm? Och vart ringer man? Vad säger man? Hahaha Jag kommer börja gråta ;)

Jag sa bara att jag är gravid sen fick jag svara på några frågor, nu väntar jag på kallelse :) jag går in i vecka fem imorgon.
  • Skuggnäva
    svea74 skrev 2015-01-27 08:02:27 följande:

Jag är i vecka 5. 35 år. Första barnet. 

Vi har bara haft missfall tidigare och nu är jag sååå nervös. Orolig. 

Tittar i toaletten varje gång jag är på toa och förväntar mig blod. 

Är givetvis glad att det tog sig igen, men ska man behöva va så här orolig nu framöver. Suck. 

:)

Förstår hur du känner, har också bara haft ett missfall innan, så jag vågar inte heller riktigt tro på att allt ska gå vägen den här gången... Men man måste ju försöka slappna av och tänka positivt, man kan ju ändå inte påverka det. Det är bara att ta hand om sig själv och inte stressa upp sig mer än nödvändigt . Fast visst är det svårt...
  • Juli-a

Hej allihop!
    Jag hoppar också gärna in här, för jag plussade i morse! Plus 
    Är i v5 nu.
    BF 3 Okt, enligt gravidappen, så nästan samma som Oldy!
    Är 32 år, bor i Sthlm, och det här är första gången i mitt liv som jag är gravid. Min sambo och jag har försökt i totalt 17 månader, och har äntligen lyckats nu tack vare IVF.
    Har svag molande värk långt ner i buken, brösten började spänna för några dagar sedan och jag har kännt mig lite "yr" de senaste 2 veckorna.
    Tar Folsyra, Magnesium/Kalcium, D-vitamin, och äter mkt blodpudding och spenat :)

Jag brukade gå på ordentligt pulshöjande träningspass 3-4 ggr/v förut, men nu vågar jag bara gå på yoga-aktiga pass.
    Mira14 och IMHO: När ni kör spinning så förmodar jag att ni får upp pulsen ganska ordentligt, eller tar ni det lite lugnare än vanligt? Vågar ni ge er på sit-ups?

Jag håller verkligen tummarna för oss alla nu! {#emotions_dlg.flower}

• fladdertanke
    Juli-a skrev 2015-01-27 11:07:20 följande:

Hej allihop!

Jag hoppar också gärna in här, för jag plussade i morse!  Är i v5 nu.

Är 32 år, bor i Sthlm, och det här är första gången i mitt liv som jag är gravid. Min sambo och jag har försökt i totalt 17 månader, och har äntligen lyckats nu tack vare IVF.

Har svag molande värk långt ner i buken, brösten började spänna för några dagar sedan och jag har kännt mig lite "yr" de senaste 2 veckorna.

Tar Folsyra, Magnesium/Kalcium, D-vitamin, och äter mkt blodpudding och spenat :)

Jag brukade gå på ordentligt pulshöjande träningspass 3-4 ggr/v förut, men nu vågar jag bara gå på yoga-aktiga pass.

Mira14 och IMHO: När ni kör spinning så förmodar jag att ni får upp pulsen ganska ordentligt, eller tar ni det lite lugnare än vanligt? Vågar ni ge er på sit-ups?

Jag håller verkligen tummarna för oss alla nu!

Hej!

Grattis till plusset!

vi skulle också påbörjat ivf men plussade spontant efter 21 månader, galet.

Ang träning så står det överallt där jag har läst att man ska fortsätta träna som vanligt om man redan har konditionen. Är man otränad ska man däremot inte gå in stenhårt för träning utan mer motion.

det enda som jag har hittat är att man redan från början ska vara försiktig med hopp och utfall för att de redan nu kan påverka fogarna.

Jag använder en app från babycenter som heter typ my pregnancy today som är väldigt bra och informativ. Finns dock bara på engelska.
  • IMHO
    Juli-a skrev 2015-01-27 11:07:20 följande:

Hej allihop!

Jag hoppar också gärna in här, för jag plussade i morse!  Är i v5 nu.

Jag håller verkligen tummarna för oss alla nu!

Max 60 min och max 160 i puls. I början av graviditetet kan man både stå och sitta, men eftersom fogarna i bäckenet utsätts för mycket kraft under senare graviditet ska man undvika ståcykling då. Lyssna på kroppen och läs gärna detta: www.iksu.se/wp-content/uploads/2010/03/traninggraviditet.pdf
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet