BF sep-okt med första barnet
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Styrkekramar till er, vet precis hur ni har det! Varje gång kollar jag om jag börjat blöda.... men denna gången känns det annorlunda på något sätt. Känner ni också så?
Förstår hur du känner, har också bara haft ett missfall innan, så jag vågar inte heller riktigt tro på att allt ska gå vägen den här gången... Men man måste ju försöka slappna av och tänka positivt, man kan ju ändå inte påverka det. Det är bara att ta hand om sig själv och inte stressa upp sig mer än nödvändigt . Fast visst är det svårt...
Styrkekramar till er, vet precis hur ni har det! Varje gång kollar jag om jag börjat blöda.... men denna gången känns det annorlunda på något sätt. Känner ni också så?
Inte ännu. Men hoppas jag lugnar mig :D
Men min förra graviditet stannade av kring v8, då kände jag plötsligt inget mer, som att kroppen gav upp. Sen kom det/resterna inte ut förrän vecka 13.
Så för mig känns det mest som att jag letar tecken på att det INTE växer/lever osv. Exempelvis mår jag inte illa, inte ont osv. Men man behöööver ju inte ha ALLA graviditetssymptom heller :P
Hoppas på bättre lycka denna gången :)
Tänkte hoppa in här om det är ok, jag är 24 år, bor i Stockholm och väntar första barnet. Borde vara i vecka 6 (5+3)
Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg sedan tidigare, men läste någonting om barnvagnar redan... så jag är nog inte ensam om att ha börjat planera. Har förvisso ett par mf i bagaget men är under utredning så förhoppningsvis kommer det att gå vägen den här gången!
Hej allihop!
Jag hoppar också gärna in här, för jag plussade i morse! Är i v5 nu.
BF 3 Okt, enligt gravidappen, så nästan samma som Oldy!
Är 32 år, bor i Sthlm, och det här är första gången i mitt liv som jag är gravid. Min sambo och jag har försökt i totalt 17 månader, och har äntligen lyckats nu tack vare IVF.
Har svag molande värk långt ner i buken, brösten började spänna för några dagar sedan och jag har kännt mig lite "yr" de senaste 2 veckorna.
Tar Folsyra, Magnesium/Kalcium, D-vitamin, och äter mkt blodpudding och spenat :)
Jag brukade gå på ordentligt pulshöjande träningspass 3-4 ggr/v förut, men nu vågar jag bara gå på yoga-aktiga pass.
Mira14 och IMHO: När ni kör spinning så förmodar jag att ni får upp pulsen ganska ordentligt, eller tar ni det lite lugnare än vanligt? Vågar ni ge er på sit-ups?
Jag håller verkligen tummarna för oss alla nu!
Jag har gått och väntat på min mens för att få komma igång med sprutorna för ivf.. Idag hade jag gått över med två dagar och tänkte att det var stress för att få komma igång.. Tog ett grav test för att lugna mig att den bara är sen, men till min stora förvåning visade det plus... Efter 2,5 år, utredning och nu påbörjad ivf händer det naturligt... Varför såg inte läkaren detta på vul förra tisdagen... Hade sista mensen 31/12 och borde väl vara i v.4 då.. För tidigt att se eller kanske ett missfall... Jag vill inte tänka så, men första gången jag och min sambo är gravid..
Jag har gått och väntat på min mens för att få komma igång med sprutorna för ivf.. Idag hade jag gått över med två dagar och tänkte att det var stress för att få komma igång.. Tog ett grav test för att lugna mig att den bara är sen, men till min stora förvåning visade det plus... Efter 2,5 år, utredning och nu påbörjad ivf händer det naturligt... Varför såg inte läkaren detta på vul förra tisdagen... Hade sista mensen 31/12 och borde väl vara i v.4 då.. För tidigt att se eller kanske ett missfall... Jag vill inte tänka så, men första gången jag och min sambo är gravid..