• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • svea74
    Shibby skrev 2015-01-28 13:12:02 följande:

Hej och välkommen! Glad 

Hur mår du? Massa symptom, eller som jag, inte ett enda? Skrattande

Jag har knappt inga symtom. Äter bra, mår inte illa. Har inte ont. Det enda jag kan hänleda till graviditeten är nog att jag är jävligt trött. Men annars inget. 

Jag bor i Kungsbacka, utanför Göteborg :) 
  • Lazmi

Plågas av yrsel, har varit hemma i två dagar från jobbet. Spelar ingen roll om jag står, sitter eller ligger ner. Får panik.

• Lazmi

Pratade med Bm som hänvisade mig till gyn då jag inte har varit på första besöket hos bm än och därmed inte är inskriven. Jag mår inte så bra så grät i telefon och vi (jag och en barnmorska) pratade en stund. Pratade sedan med gyn som inte hade ngn tid. Gyn ringde till bm och ringde sedan tillbaka till mig. Då vill ingen på bm kännas vid att de pratat med mig idag och nu måste jag alltså ringa bm igen imorgon. Ringde min stackars sambo som är på jobbet och jag bölade så han fick panik....
    JAG ORKAR INTE.

• johannajo93

Tog detta Testet imorse, ska ha mens ca 3-4feb. . Hoppas!! Blir ett nytt Test imorgon med
  • barajenny

Hej!

Jag hoppar in här med

Jag är gravid igen, efter ett missfall i november. Hittills har denna graviditeten varit allt annat än lätt. Tre turer in på gynakuten pga blödningar o smärta, men de har inte hittat någon (?!?!?) anledning till detta. Enligt mina uträkningar är jag i vecka 9, men senaste vul för en vecka var jag i vecka 6! Så ska tillbaka på tisdag för att se om de vuxit som det skall. Så jag hoppas ihjäl mig såklart. Men missfallet satte sina spår!

Och illamående utan dess like! Fick utskrivet lergigan Comp, som verkar hjälpa! Tack o lov!

Grattis till er alla!

• Shibby
    Lazmi skrev 2015-01-29 12:32:09 följande:

Pratade med Bm som hänvisade mig till gyn då jag inte har varit på första besöket hos bm än och därmed inte är inskriven. Jag mår inte så bra så grät i telefon och vi (jag och en barnmorska) pratade en stund. Pratade sedan med gyn som inte hade ngn tid. Gyn ringde till bm och ringde sedan tillbaka till mig. Då vill ingen på bm kännas vid att de pratat med mig idag och nu måste jag alltså ringa bm igen imorgon. Ringde min stackars sambo som är på jobbet och jag bölade så han fick panik....
    JAG ORKAR INTE.

Finns det ingen annan mvc du kan vända dig till? Eller så kan det bara vara så att hon du pratade med hade gått för dagen? Rynkar på näsan
    Fick du en tid till gyn då?

• Ccvd

Hej ! Och grattis till er alla som är gravida .

Jag är i v 7 och har inte mått så illa men däremot mina bröst värker som tusan .. Tunga .. Har redan stora bröst så undrar hur detta kommer att sluta , aj för rygg senare :S !! Mensvärk kommer och går men fullt normalt .

Bor i Värmland men ska flytta till min kärlek som kommer ifrån Dalarna (Falun ) kanske någon gravid däromkring , vore kul att ha någon att träffa senare.

• Lazmi
    Shibby skrev 2015-01-29 15:08:23 följande:

Finns det ingen annan mvc du kan vända dig till? Eller så kan det bara vara så att hon du pratade med hade gått för dagen? Rynkar på näsan
    Fick du en tid till gyn då?

Gyn hade inga tider så de hänvisade mig tillbaka till bm.. Så jag ringer dit imorgon bitti, och då kommer jag ta namn på den jag pratar med, så de inte kan säga senare att jag inte pratat med dem.. ! :P
    Jag tycker det är konstigt att ingen på barnmorskemottagningen kändes vid mig när det endast var en timme sedan jag pratade med personen på bm när gyn ringde bm. Så blir ett nytt försök imorgon.
    Mitt humör är inte som det brukar, jag gråter lätt så kände att det blev för mycket för mig. Vrålade gråtandes i telefon till hon på gyn att jag inte orkar med krångel, stackars sate xD
  • Shibby
    johannajo93 skrev 2015-01-29 12:44:55 följande:
    Tog detta Testet imorse, ska ha mens ca 3-4feb. . Hoppas!! Blir ett nytt Test imorgon med
    Jag tycker mig se ett svagt streck bredvid! Skrattande
  • Shibby
    Lazmi skrev 2015-01-29 15:25:04 följande:
    Gyn hade inga tider så de hänvisade mig tillbaka till bm.. Så jag ringer dit imorgon bitti, och då kommer jag ta namn på den jag pratar med, så de inte kan säga senare att jag inte pratat med dem.. ! :P
    Jag tycker det är konstigt att ingen på barnmorskemottagningen kändes vid mig när det endast var en timme sedan jag pratade med personen på bm när gyn ringde bm. Så blir ett nytt försök imorgon.
    Mitt humör är inte som det brukar, jag gråter lätt så kände att det blev för mycket för mig. Vrålade gråtandes i telefon till hon på gyn att jag inte orkar med krångel, stackars sate xD

Ersh, jag har också mött och pratat med väldigt många idioter när det gällerm ina tidigare graviditeter. Som tyvärr alla slutat i mf, men senast så ringde jag och bad min ordinarie gyn att ta emot mig, men hennes sura telefonist vägrade så länge jag inte blödde eller liknande! Jag blev så jävla arg och ledsen att jag slängde på i örat på henne. 

Men ge inte upp, försök få tag på en egen gynekolog och dra inte in bm om du är rädd att hamna på "fel fot" från början Glad var i sverige bor du? om du bor i stockholm så kan jag tipsa dig om gynekologer som kanske kan hjälpa dig! 

Svar på tråden BF sep-okt med första barnet