BF sep-okt med första barnet
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Hej och välkommen!
Hur mår du? Massa symptom, eller som jag, inte ett enda?
Plågas av yrsel, har varit hemma i två dagar från jobbet. Spelar ingen roll om jag står, sitter eller ligger ner. Får panik.
Pratade med Bm som hänvisade mig till gyn då jag inte har varit på första besöket hos bm än och därmed inte är inskriven. Jag mår inte så bra så grät i telefon och vi (jag och en barnmorska) pratade en stund. Pratade sedan med gyn som inte hade ngn tid. Gyn ringde till bm och ringde sedan tillbaka till mig. Då vill ingen på bm kännas vid att de pratat med mig idag och nu måste jag alltså ringa bm igen imorgon. Ringde min stackars sambo som är på jobbet och jag bölade så han fick panik....
JAG ORKAR INTE.
Hej!
Jag hoppar in här med
Jag är gravid igen, efter ett missfall i november. Hittills har denna graviditeten varit allt annat än lätt. Tre turer in på gynakuten pga blödningar o smärta, men de har inte hittat någon (?!?!?) anledning till detta. Enligt mina uträkningar är jag i vecka 9, men senaste vul för en vecka var jag i vecka 6! Så ska tillbaka på tisdag för att se om de vuxit som det skall. Så jag hoppas ihjäl mig såklart. Men missfallet satte sina spår!
Och illamående utan dess like! Fick utskrivet lergigan Comp, som verkar hjälpa! Tack o lov!
Grattis till er alla!
Pratade med Bm som hänvisade mig till gyn då jag inte har varit på första besöket hos bm än och därmed inte är inskriven. Jag mår inte så bra så grät i telefon och vi (jag och en barnmorska) pratade en stund. Pratade sedan med gyn som inte hade ngn tid. Gyn ringde till bm och ringde sedan tillbaka till mig. Då vill ingen på bm kännas vid att de pratat med mig idag och nu måste jag alltså ringa bm igen imorgon. Ringde min stackars sambo som är på jobbet och jag bölade så han fick panik....
JAG ORKAR INTE.
Finns det ingen annan mvc du kan vända dig till? Eller så kan det bara vara så att hon du pratade med hade gått för dagen?
Fick du en tid till gyn då?
Hej ! Och grattis till er alla som är gravida .
Jag är i v 7 och har inte mått så illa men däremot mina bröst värker som tusan .. Tunga .. Har redan stora bröst så undrar hur detta kommer att sluta , aj för rygg senare :S !! Mensvärk kommer och går men fullt normalt .
Bor i Värmland men ska flytta till min kärlek som kommer ifrån Dalarna (Falun ) kanske någon gravid däromkring , vore kul att ha någon att träffa senare.
Finns det ingen annan mvc du kan vända dig till? Eller så kan det bara vara så att hon du pratade med hade gått för dagen?
Fick du en tid till gyn då?
Ersh, jag har också mött och pratat med väldigt många idioter när det gällerm ina tidigare graviditeter. Som tyvärr alla slutat i mf, men senast så ringde jag och bad min ordinarie gyn att ta emot mig, men hennes sura telefonist vägrade så länge jag inte blödde eller liknande! Jag blev så jävla arg och ledsen att jag slängde på i örat på henne.
Men ge inte upp, försök få tag på en egen gynekolog och dra inte in bm om du är rädd att hamna på "fel fot" från början var i sverige bor du? om du bor i stockholm så kan jag tipsa dig om gynekologer som kanske kan hjälpa dig!