BF sep-okt med första barnet
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Har ni börjat äta vitaminer för gravida?När jag ringde bm förra veckan så rekommenderade hon mig att börja med det så det inhandlades omedelbart:)
Vet ni vad?Jag är lite oroad över det här med att gå upp för mycket i vikt under graviditeten..alltså självklart så går man upp i vikt och det måste man för barnets skull men jag vill inte gå upp massor med kilon som man sedan måste slita med efter graviditeten..
Anledningen till min oro inför detta är säkert pga att jag varit väldigt överviktig men har lyckats gå ner mycket i vikt och är i dag normalviktig..
Men sedan så vet jag också att det handlar om sunt förnuft, bara för att man är gravid så ska man inte äta för två. Och givetvis så ska man fortsätta att motionera även om man kanske inte kan köra fullt så tuffa pass som före graviditeten. Är det någon mer än jag som har tankar gällande vikt och graviditet?
Har ni börjat äta vitaminer för gravida?När jag ringde bm förra veckan så rekommenderade hon mig att börja med det så det inhandlades omedelbart:)
Vet ni vad?Jag är lite oroad över det här med att gå upp för mycket i vikt under graviditeten..alltså självklart så går man upp i vikt och det måste man för barnets skull men jag vill inte gå upp massor med kilon som man sedan måste slita med efter graviditeten..
Anledningen till min oro inför detta är säkert pga att jag varit väldigt överviktig men har lyckats gå ner mycket i vikt och är i dag normalviktig..
Men sedan så vet jag också att det handlar om sunt förnuft, bara för att man är gravid så ska man inte äta för två. Och givetvis så ska man fortsätta att motionera även om man kanske inte kan köra fullt så tuffa pass som före graviditeten. Är det någon mer än jag som har tankar gällande vikt och graviditet?
Vitaminer sprang jag och köpte med en gångnär jag ffickttestresultatet. Äter apotekets multivitamin för kvinnor (De har tydligen haft en särskild för gravida men slutat med den, fast den här innehöll typ samma saker ; mycket folsyra, d-vitamin, järn och b-12 m.m. ) Tar lite extra järn med eftersom jag vet att jag brukar ligga för lågt med det.
Babygrejer vågar jag inte köpa riktigt än, är fortfarande så rädd för mf och det är ju så nytt.. Men jag har en babyfilt jag virkat på sen långt innan jag började planera barn. Den är mig dags att göra färdigt :) .
Jag gick in i vecka 5 idag!
Bf 5 oktober, är 24 år och bor i Stockholm!
Så pirrigt!
Åh ! Jag vill verkligen börja köpa saker nu nu nu men samtidigt är det kanske dumt att göra det för tidigt, ska försöka vänta åtminstone till vecka 12.. hoppas verkligen att pyret stannar kvar i magen! :)
Hej!
Jag är gravid med andra barnet, är det okej att jag är med här ändå? Hittade ingen annan BF-oktober-grupp..
Gick in i vecka 5 idag, plussade igår. BF 5 oktober & dottern fyller 2 år i september. Känns helt fantastiskt!
Grattis allihopa till era plus!
Är det någon här som ska göra NUPP/KUB?
Får man se bebisen vid ultraljudet? Får man bild? Jag tänkte om man kan göra det officiellt då