• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • bebba83
    svea74 skrev 2015-01-29 08:34:28 följande:

Jag har knappt inga symtom. Äter bra, mår inte illa. Har inte ont. Det enda jag kan hänleda till graviditeten är nog att jag är jävligt trött. Men annars inget. 

Jag bor i Kungsbacka, utanför Göteborg :) 

Jag bor också i kba :)
  • Lazmi
    Shibby skrev 2015-01-29 16:02:41 följande:

Ersh, jag har också mött och pratat med väldigt många idioter när det gällerm ina tidigare graviditeter. Som tyvärr alla slutat i mf, men senast så ringde jag och bad min ordinarie gyn att ta emot mig, men hennes sura telefonist vägrade så länge jag inte blödde eller liknande! Jag blev så jävla arg och ledsen att jag slängde på i örat på henne. 

Men ge inte upp, försök få tag på en egen gynekolog och dra inte in bm om du är rädd att hamna på "fel fot" från början Glad var i sverige bor du? om du bor i stockholm så kan jag tipsa dig om gynekologer som kanske kan hjälpa dig! 

Tråkigt att höra om mf..
    Förstår att du blev ledsen och arg. Det gör så stor skillnad bara man får ett bra bemötande oavsett om svaret blir detsamma liksom. Jag förstår att gyn inte kunde trolla fram en tid idag men hon jag pratade med var så "kall" liksom, "ingen på bm har pratat med någon med dina symtom idag". Som att jag skulle ljuga om det?!
    Tack, men jag bor i Eskilstuna så jag får helt enkelt göra ett nytt försök imorgon och hoppas på att det går bättre.. :)
  • gomsan

Lazmi: vilket dåligt bemötande du fick :( Hoppas att du får prata med någon vänligare människa nästa gång du ringer. Stor kram

• Shibby
    Lazmi skrev 2015-01-29 19:09:33 följande:
    Tråkigt att höra om mf..
    Förstår att du blev ledsen och arg. Det gör så stor skillnad bara man får ett bra bemötande oavsett om svaret blir detsamma liksom. Jag förstår att gyn inte kunde trolla fram en tid idag men hon jag pratade med var så "kall" liksom, "ingen på bm har pratat med någon med dina symtom idag". Som att jag skulle ljuga om det?!
    Tack, men jag bor i Eskilstuna så jag får helt enkelt göra ett nytt försök imorgon och hoppas på att det går bättre.. :)
    Det är verkligen synd att vissa har så dålig attityd! De som arbetar med gravida borde ju förstå att man är orolig och kunna bemöta det! 
    Hoppas det går bättre idag Glad
  • Lazmi

Väntar på att bmmottagningen ska ringa upp mig! (11:20). Drog mig lite för att ringa, men neej jag ger mig inte ! Hoppas också det går bättre idag! :)

• gomsan

Hej..Jag fick missfall i natt så jag kommer inte längre att vara aktiv i tråden..känns otroligt tungt just nu..

Jag önskar er alla lycka till!

Kram

• dahlia92
    gomsan skrev 2015-01-30 10:08:48 följande:

Hej..Jag fick missfall i natt så jag kommer inte längre att vara aktiv i tråden..känns otroligt tungt just nu..

Kram

Men nej stackare!!! :( Är du helt säker på att det var ett missfall? Stor styrkekram till dig!! <3
  • Lazmi
    gomsan skrev 2015-01-30 10:08:48 följande:

Kram

NEEEEJ :( Åh vad ledsen jag blev för din skull nu.... Kram !
  • gomsan

[quote=74771240][quote-nick]dahlia92 skrev 2015-01-30 10:11:18 följande:[/quote-nick]

Men nej stackare!!! :( Är du helt säker på att det var ett missfall? Stor styrkekram till dig!! <3

Ja, tyvärr är jag säker..har fått rikliga blödningar samt så kommer det blodklumpar..

Har talat med bm och hon var övertygad om att jag fått ett missfall då man inte blöder så rikligt i vanliga fall...

• Lazmi
    Shibby skrev 2015-01-30 08:02:07 följande:
    Det är verkligen synd att vissa har så dålig attityd! De som arbetar med gravida borde ju förstå att man är orolig och kunna bemöta det! 
    Hoppas det går bättre idag Glad
    Det gick bättre idag, det fanns en journalanteckning att jag visst pratat med dem igår så hon kunde inte förstå hur någon kunde sagt att jag inte gjort det :) Ska dit på måndag på koll. Så kanske jag kan lugna min oro lite. :)
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet