• Zchimla

Oktoberbebisar 2015

joannabelle skrev 2015-10-07 21:20:53 följande:

Jag har en fråga till er andra av ren nyfikenhet, jag är på BF-5 idag och bebis är inte fixerad utan är ruckbar. Frågade barnmorskan om det var farligt ifall vattnet skulle gå och han inte är fixerad, hon avfärdade de och sa att vi inte ska oroa oss för något medicinskt utan ringa in till förlossningen i vanlig ordning vid vattenavgång. 

Men blir orolig när jag läser andra som skriver att man ska åka in direkt och till och med lägga sig ner så att inte navelsträngen kommer ut först. Vad har ni andra fått för direktiv från eran barnmorska? :) 

Jag ska lägga mig ner och tillkalla ambulans vid vattenavgång, men det beror på att bebis ligger på tvären och navelsträngen rakt ner i öppningen. Min dotter var ruckbar och med henne fick jag bara vanliga direktiv att ringa förlossningen vid vattenavgång.
  • Zchimla

Bah har ju flera ljusår kvar till BF. Är verkligen toppen att vara sjukskriven och inte få göra ett skit. Får ju bara ångest över allt jag skulle kunna göra, men inte får och dagarna sniglar sig fram.

• Zchimla

Jag hoppas med på att komma ur den här trötthetsbubblan relativt snart efter förlossningen, visst kommer det en ny typ av trötthet då men det är ju inte riktigt samma.

Känner mig lite orolig och det kommer lit gammalt blod - inget jag behöver åka in för, men det är obehagligt. Upptäckte dessutom innan att jag fått hemorrojder. Verkligen sexigt inte för att jag får ha sex, för det får jag naturligtvis inte. Men man kunde ju fått känna sig lite normal. Hoppas de försvinner efter förlossningen.

• Zchimla
    Simone skrev 2015-10-08 18:29:36 följande:

39+3 idag och nu lossnade äntligen slempeoppen!!! Hoppas verkligen att det börjar hända något snart :D ni som har barn, hur lång tid tog det efter att slemmisen gick tills att värkarna kom igång?

I ärlighetens namn så märkte jag aldrig att slemproppen gick med dottern. Men det måste den ju ha gjort.
  • Zchimla
    Iowhannah skrev 2015-10-08 19:55:26 följande:

Spännande! Du kanske blir en av de få som föder på bf! :D

Lite roligt att det är så ovanligt, men min mamma fick min lillasyster på BF, jag fick min dotter på BF och sambons lillasyster fick sin dotter på BF
  • Zchimla

Grattis Bullen11 vad härlig med en då smidig förlossning.

Simone: så spännande Stort lycka till

Här har varit natten från helvetet då jag glömde ta min Omeprazol igår. Halsbränna de luxe och inte hjälpte det med Rennie heller. Blir inte många knop idag.. inte för att det är någon större skillnad mot de andra dagarna men säkert mer trött idag. Tur jag gjorde lite chokladbollar igår som jag kan trösta mig med idag

• Zchimla
    Mijjan skrev 2015-10-09 07:31:12 följande:

Jaha.. Själv ska vi åka de tio milen till förlossningen på vecka 42 kontroll idag... Börjar seriöst tro att det aldrig kommer någon bebis. Varje gång jag går upp på toa på natten tänker jag att nu kan väl vattnet gå men inte :-P ska se om jag kan få dom att titta på tappen iaf om det börjar närma sig

Såklart att det börjar bli frustrerande. Hoppas verkligen att din bebis bestämmer sig för att komma ut snart.

Min bebis verkar än så länge inte ha några planer på att vända sig. Men har ett planerat besök den 14 få se om den har snurrat rätt då. Då hoppas jag du har fått ut din lilla juvel.
  • Zchimla
    Simone skrev 2015-10-09 13:33:03 följande:

Nu är våran älskade prinsessa äntligen här :) alla mår jättebra och jag har nu finaste tjejen som ligger och sover i famnen.

Förlossningen gick så himla bra! 04.10 gick vattnet, hade inte så kraftiga värkar då utan dom kom runt 05.20. 06.00 kom vi in och va då öppen 6cm, hann inte få någon bedövningen, men gick bra iallafall! 09.20 var hon ute, 51 cm lång och 3660 gram :) vi alla mår jättebra

Grattis vd härligt.
  • Zchimla

Jag är less idag. Fick ändra tiden till sjukhuset nästa vecka visserligen samma dag men senare. Sedan är jag lite nervös för det är den läkaren som tycker att moderkakan ligger 1,5 cm från kanten som ska undersöka. Men sist så sa jag ju att det var två andra som inte höll med henne så nu hoppas jag att hon har diskuterat med dem. Är jag inte nöjd får jag be om en second opinion.

• Zchimla
    garin skrev 2015-10-09 18:31:51 följande:

Var in på förlossningen kl 15 och 17.16 kom lillebror till världen på bfdagen precis som storebror! Allt har gått bra och nu ska vi nog snart väga och mäta, lillen gosar vid bröstet nu. <3

Stort grattis. Helt sjukt vilka snabba förlossningar ni har. Själv räknar jag med ytterligare en 24h om det nu inte blir snitt.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015