• Zchimla

Oktoberbebisar 2015

Skogisen skrev 2015-10-31 10:52:15 följande:

Ligger på förlossningen o har precis vaknat, fick värkhämmande o smärtstillande vi 7:30 bara för att få sova lite, då hade jag haft oregelbundna värkar i 15h o va bara öppen 1cm... Så ni ligger jag o funderar på om jag ska br om en till hämmande spruta ( håller på o få värkar igen) eller om det är dax o sätta igång igen, kan säga att jag inte ser fram emot smärtan :(

Hihi tösen vill komma ut. Jag hoppas du får bra värkar nu och inte bara pinvärkar.

Prata med personalen om vad de tycker. Heja dej som uppdaterar om vad som händer. Lycka till nu.
  • Zchimla
    Skogisen skrev 2015-10-31 14:15:26 följande:

Fick en till spruta o sov en timme till, nu är vi inne på förlossningssalen igen, har fått nål i handen o väntar på epidural... Har kraftiga men oregelbundna värkar så blir nog att ta hinnorna o plocka fram det värkstimulerande droppet :)

Åh så spännande. Hoppas allt går bra nu!
  • Zchimla
    Skogisen skrev 2015-10-31 23:06:21 följande:

21;18 föddes en liten tjej på Umeå BB efter att mamma o pappa kämpat i 17h

GRATTIS!! På bf och allt. Mys och berätta sedan hur det var.

Jag slipper iaf stå med skämskudde
  • Zchimla

Skogisen: Låter som att det var en bra förlossning Söt liten tjej.

Här har lilleman kommit på att bröstet kan användas som napp Hmm..

Fått så jäkla ont i bröstvårtorna att jag använt amningsnapp vid ett par tillfällen för att skona dem lite, men tycker han inte tömmer ur brösten lika effektivt då.

Min hormonstorm vill inte riktigt ge sig, så jag ska träffa en kurator och babbla av mig lite för att se om jag behöver mer hjälp eller om det räcker med samtal.

• Zchimla

Hoppas det drar igång för er båda inom det snaraste.

Nu på em har liten sovit som en sten. Sov sådär djupt att han blev mörk runt ögonen - ser skitläskigt ut, så var tvungen att peta på han och kolla att han var ok.

• Zchimla

Kgb777: Jag tänker lite på det där med att resa sig ur sängen hur bra det var på att hålla upp blicken och ha en kudde tryckt mot såret. Jag tyckte det kändes bättre då.

Sen kändes det så bra med personalen som tog så fin hand om en. Inga frågor eller funderingar kändes knasiga att ställa och jag som blev så ledsen av min nervositet och oro fick lustgas när de la spinalen.

Det kommer gå jättebra imorgon. Ska tänka på dej och hålla tummarna

• Zchimla
    Kgb777 skrev 2015-11-05 16:38:12 följande:

Tack! Jakob föddes igår 3530 gram och 50 lång. Allt gick över förväntan, bättre än förra gången. Ryggbedövningen gjorde inte ens ont att få. Nu hoppas jag på att bli lite mer rörlig så att jag snart kan åka hem. Mannen fick inte sova över här någon natt, så längtat efter övriga familjen.

Grattis till Jakob. Vad härligt att det gick bra Jag upplevde samma med ryggbedövningen, det var själva bedövningen innan som gjorde ont. Sen bara Häpp så var det klart.

Tråkigt att han inte fick stanna
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015