Hej. Vi kom dit till kl 6 och jag blev omhändertagen av en bm och sjuksköterska. Jag berättade om min oro och sköterskan sa att då sätter vi katetern direkt. Var kanske inte riktigt vad jag ville höra, men hon lät så säker på sin sak att jag okejade. Hon använde bedövningsvätska och typ sa att nu tvättar jag 3 ggr och på 3 satte hon katetern så snabbt och proffsigt. Sedan satte de 2 nålar en i var hand. Ett kärl sprack så de fick sticka 3 ggr.
Efter en tids väntan rullades jag till operation och där var det ju spinalbedövning. Jag var frusen och så nervös att jag inte kunde sluta skaka. Blev ledsen och blev insvept med filt och erbjuden lustgas som jag tog. Sedan la narkossköterskan bedövningen och jag väntade på att få själva ryggbedövningen, men istället så blev jag varm i benen och hon bara "Nu är det klart". Efter bara en liten stund kollade de med nått kallt hur känseln var. Jag kände ju att de rörde mig, men absolut ingen kyla. Jobbigast var att jag fortsatte skaka under tiden, fick lustgas som hjälpte. Plötsligt hör jag att de suger fostervatten och sedan säger de att bebisen är ute.
En gosse på 3660 gram 51 cm lång förlöstes kl 8:31. Han är perfekt!
Fick en extra kateter i livmodern mot blödning. Läkaren som förlöste såg ut som att hon hade stått i ett slakthus
Får lite extra smärtlindring.
Era små tips och tankar har funnits med mig under dagen <3
Lilleman knoppar nu och han är så fin. Kan inte vänta på att storasyster ska få se honom.