• Zchimla

Oktoberbebisar 2015

Skogisen: Med risk för att behöva stå med skämskudde sen, men jag tror inte du kommer gå över och om du går över så tror jag inte det blir mer än max +7.

Lowhannah: Åh vad underbart. Det behövs inte så länge på sjukhus innan man vill hem så 1 vecka är liksom hur länge som helst.

• Zchimla

Jag får helt enkelt inte föda vaginalt den här gången. Bara gilla läget och imorrn får jag veta vilken tid det blir. Känns hur märkligt som helst. Men snart är bebis här

• Zchimla
    Pojkmamma86 skrev 2015-10-21 18:51:44 följande:

Förra graviditeten fick jag igångsättning i vecka 39+3 pga min svåra foglossning, blev lovad att inte behöva gå över den här gången heller pga ännu värre foglossning men va på bedömning i vecka 38+0 hos en läkare som körde över mig totalt, fick ingen syl i vädret och fick ny tid till bedömning imorgon på BF+1 känner mig inte allt för hoppfull inför den men den här gången har jag mannen med mig som kan stötta mig. Så jag hoppas på igångsättning imorgon om det inte drar igång av sig själv i natt. Med äldsta sonen hade jag ingen som helst tendens till foglossning och där gick vattnet i vecka 39+3 och 15 minuter senare kom värkarna, hade gärna haft det så den här gången också för jag upplevde den förlossningen som lättare än den andra.

Att man ska behöva känna att man behöver ha med sin man för att bli lyssnad på är verkligen för jäkligt.
  • Zchimla
    Damdis skrev 2015-10-21 22:33:31 följande:

På bf+14 kom vår plutt till världen. Skulle ringa förlossningen dagen efter för att komma in på kontroll och troligtvis sättas igång samma dag men prinsen hann komma innan :D nästan 4 kg och 52 cm lång. Såååå go!!

Grattis till gossen
  • Zchimla

Fy vad rädd jag blev innan för morgondagen. Kunde inte sluta gråta. KS är så utanför ens egen kontroll det bara kan bli. Ja jag är nervös. Så vet jag ju hur känslig jag kommer bli på de tabletterna jag får innan själva op. Sambon är förvarnad om att det kan bli många tårar.

• Zchimla

Tack för all omtanke och peppande ord. Värmerhur mycket som helst.

Idag har jag planterat om alla mina blommor - kändes ju logiskt. Tagit hela dagen typ så har verkligen haft tankarna på annat.

Skigisen: Ja det är absolut största fokus nu. Att den där lilla som sprattlar i magen snart ska få komma ut

Kgb777: Det är väl egentligen bara lite lugnande och smärtstillande i förebyggande. Det hör nog till att vara nervös..

Nollfantasi: Tack för din berättelse av din positiva upplevelse. Det är sådant jag behöver nu Jag har lätt att måla allt i svart annars och det är liksom lite fel läge för det nu

• Zchimla
    Kgb777 skrev 2015-10-22 18:54:30 följande:

Zchimla: Lycka till imorgon! Det kommer att gå bra! Ur smärtsynpynkt är det betydligt lindrigare än en vanlig förlossning tycker jag. Men visst är man nervös innan, men det tar bara ca 10 minuter har jag för mig från snittets början tills bebis är ute så sen får du annat att fokusera på. Min man och son var med hela tiden på uppvaket och jag ammade honom redan där, så fokus var mest på bebis sedan han kom ut då glömmer man liksom bort det andra!

Det lite tråkiga här är att jag kommer få vara utan sambo och barn medan de syr ihop mig. Hade något med personal att göra. Nåja jag kommer få snusa bebis sen så mycket jag bara orkar.
  • Zchimla

Sätta kateter är ju ingen höjdare. Jag fick hjälp med att tömma blåsan under min förra förlossning och minns det med obehag.

Imorrn ringer kl 4:15 så nu ska jag läsa era stöttande ord igen och sedan sova.

Mannen snarkar redan.. för ja självklart ska han snarka när jag inte vill det.

• Zchimla

Sömnlös...

Jag ska verkligen försöka se allt i steg och det är nog så jag tänker med.

Lillpis: Grattis till flickan och tack för att du skrev om din upplevelse. Ja jag tror nog att du har helt rätt i att försöka fokusera på det som en bra upplevelse. Och det är klart det blir bra, man får ju det bästa när det är klart

Embla twopointoh: Ja frågan är ju fri, får se vad de säger. Blev tipsad av en annan att fråga om xylocaingel. 6 snitt Då vet du ju iaf vad du talar om...

Kgb777: Här drar de katetern innan man kommer upp på BB för att typ tvinga en att gå på toa. Är bara om man blir dålig man får ha kvar den.

Lowhannah: Praktiskt med dubbelbedövning i det läget

Ska gå på toa och sedan försöka sova iaf vila tills klockuslingen ringer.

• Zchimla

Hej. Vi kom dit till kl 6 och jag blev omhändertagen av en bm och sjuksköterska. Jag berättade om min oro och sköterskan sa att då sätter vi katetern direkt. Var kanske inte riktigt vad jag ville höra, men hon lät så säker på sin sak att jag okejade. Hon använde bedövningsvätska och typ sa att nu tvättar jag 3 ggr och på 3 satte hon katetern så snabbt och proffsigt. Sedan satte de 2 nålar en i var hand. Ett kärl sprack så de fick sticka 3 ggr.

Efter en tids väntan rullades jag till operation och där var det ju spinalbedövning. Jag var frusen och så nervös att jag inte kunde sluta skaka. Blev ledsen och blev insvept med filt och erbjuden lustgas som jag tog. Sedan la narkossköterskan bedövningen och jag väntade på att få själva ryggbedövningen, men istället så blev jag varm i benen och hon bara "Nu är det klart". Efter bara en liten stund kollade de med nått kallt hur känseln var. Jag kände ju att de rörde mig, men absolut ingen kyla. Jobbigast var att jag fortsatte skaka under tiden, fick lustgas som hjälpte. Plötsligt hör jag att de suger fostervatten och sedan säger de att bebisen är ute.

En gosse på 3660 gram 51 cm lång förlöstes kl 8:31. Han är perfekt!

Fick en extra kateter i livmodern mot blödning. Läkaren som förlöste såg ut som att hon hade stått i ett slakthus

Får lite extra smärtlindring.

Era små tips och tankar har funnits med mig under dagen <3

Lilleman knoppar nu och han är så fin. Kan inte vänta på att storasyster ska få se honom.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015