• Zchimla

Oktoberbebisar 2015

Godisråttan skrev 2015-10-06 19:20:38 följande:

Äntligen är vår prinsessa här!!! Hon kom 41+4 efter att jag sökt för ont i vänster sida och blev då inlagd i onsdags och dom satte igång mig på torsdag, då dom inte hittade varför jag hade ont och dom vågade inte vänta 5 dagar till då jag skulle sättas igång. Vår prinsessa kom i lördags kväll ( 3 okt) efter en jobbig igångsättning med olika metoder, men endast 40 min krystvärkar var hon ute och lyckan är total!

Grattis vd härligt. Min lillasyster fyller år den 3 så var ju en väldigt bra dag att få bebis på
  • Zchimla

Ccvd: Grattis till pojken. Himmel 8 kg. Har faktiskt heller aldrig hört om en så stor bebis tidigare Tur allt gick väl till slut iaf.

• Zchimla
    Mira14 skrev 2015-10-06 22:27:36 följande:

Är det någon annan som blivit väldigt hungrig? Jag är på BF+2 och sedan igår kväll är jag helt sjukt hungrig! Efter måltiden är jag väldigt mätt för att en kvart senare hålla på att dö av hunger.. Kan det vara kroppen som vill lagra inför en stundande förlossning eller är det lillpojken i magen som är extra hungrig nu tro?!

Jag har med känt av en ökad hunger och framförallt sötsug. Dricker gärna mjölk och chokladmjölk är toppen. Mycket clementiner blir det med. Jag tror det mest beror på att man ska lagra upp inför det som komma ska.

Har ni några cravings?
  • Zchimla
    Iowhannah skrev 2015-10-07 07:27:26 följande:

Clementiner/satsumas, plommon, päron, Nutella, äppeljuice, choklad, is... Typ allt som är uppfräschande, alternativt chokladigt :P

Igenkänningsfaktor på det Jag köpte marabous 200 g med smak kvikk lunsj. Den var inte svår att sätta i sig kan jag säga.
  • Zchimla
    Ccvd skrev 2015-10-07 08:14:09 följande:

4830 ska det vara haha

Lätt att snubbla på tangenterna jag var faktiskt tvungen att kolla min tjejs viktkurva och hon vägde 8 kg när hon var 8 månader så jag blev lite fundersam
  • Zchimla
    77michelle skrev 2015-10-07 09:31:37 följande:

Grattis till alla er som fått era små underverk. Har inte skrivit så mkt men läst hur ni har det. Jag har inte bf förrän 28/100, så det lämna som en evighet. Yngsta sonen kom dock 36+2 så det känns som övertid redan nu. Gör precis som alla andra, letar tecken på att något ska vara på gång. Hittar tyvärr inte mkt som talar för det. Enda trösten är väl att jag aldrig tidigare heller just kännt något innan utan det har satt igång iallafall. Ska till bm idag, hade SF mått 35 i 34+6, och Hon tyckte det var lite stort. Idag 37+0. Vad hade ni andra i 37+0?

Jag hade 34 i måndags då 36+1, har bf 31/10.
  • Zchimla
    Skogisen skrev 2015-10-07 09:56:18 följande:

Vad äter ni? Själv försöker jag äta som vanligt men skulle behöva idéer på mer lättsmält mat, gärna flytande näringsrikt, har så mycket halsbränna o kräks när jag äter för "tung" mat, underlättar ju inte att liten i magen rör sig konstant. Måste få i mig så mycket näring som möjlig oxå så hon växer ordentligt :)

Jag äter typ som vanligt. Fast mer onyttigheter däremellan skulle inte klara mig utan Omeprazol. Tidigare tog jag 1 tablett varannan till var tredje dag, men nu tar jag 1 dagligen för att slippa halsbrännan.
  • Zchimla
    Iowhannah skrev 2015-10-07 15:12:07 följande:

Ja! Men jag tycker så synd om min bebis när den får hicka, för den verkar tycka att det är lite obehagligt. Den rör sig alltid lite extra mycket då, stackaren.

Hickan kommer ju av att bebisen tränar sin andning. Drar ner fostervatten i lungorna son ofta följs av hicka googlade jag mig nyss till då min bebis med har mycket hicka. Så hickan är ändå ett sundhetstecken
  • Zchimla

Hallonmaja: Vi klurar på namn. Vet inte könet så det blir både tjej och killnamn. Problemet är att vi kommer inte på några killnamn. Vi får väl vänta tills hen kommer och se vad det är

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015