• Zchimla

Oktoberbebisar 2015

FrökenPD skrev 2015-10-05 11:29:18 följande:

Här har vi fått tillökning i familjen. Blir till att fira kanelbullens dag lite extra i framtiden. Världens finaste tjej, såklart ;)

Hennes syskon är dökära.

Fort var det gjort också. Vattnet gick 09:20 så upp på fl vid 10 för kontroll. Öppen 2 cm men ej hemskickad då det gick fort sist. Skulle bli undersökt efter en timme men höll uti 45 min.. Då öppen 6 cm. Blev inrullad till förlossningsrum och då öppen 9 cm på den lilla stunden. DÅ fick jag lustgasen och hjärtljud som gick ner. Fick ligga på sidan och sen ställa mig på alla fyra och det var inte svinmysigt. Fick till slut vända på mig och ville krysta men fick inte för hade en kant kvar... Typ svinlänge kändes det som. När jag sen fick krysta så gick hjärtljuden nerså när jag hade huvudet mellan benen fick jag inte krysta. Dömysigt!! Fick till slut krysta igen och ut kom hon 12:54. Vi är dökära i henne???? 4 dagar före bf.

Grattis
  • Zchimla

Nu har jag varit hos BM. Önsketänkande att sprattel låg rätt. Ligger lika mycket i tväre som sist. Hm jaja. Ska på ultraljud nästa vecka så får se då. SF-mått 34 och inga andra konstigheter. Är i v. 36+1 idag.

• Zchimla
    Iowhannah skrev 2015-10-05 13:05:17 följande:

Har du planerat snitt? Eller, har bm tagit upp det?

Jag ska till sjukhuset nästa vecka och då kommer de planera för snitt om bebisen fortfarande ligger på tvären. Just nu tycker jag det är jobbigt att inte veta.
  • Zchimla
    mammalovis skrev 2015-10-05 13:51:02 följande:

Jag känner igen den där osäkerheten med att inte veta. Jag hade det så med första barnet om jag skulle få en upprepad infektion på nytt som krävde kejsarsnitt för att inte smitta bebisen. Sedan vet man ju aldrig då det kan bli snitt om hjärtljuden går ner eller p g a värksvaghet och annat ändå, så man behöver ju ändå vara inställd på båda möjligheterna tänker jag, även om du i ditt fall inte har så mycket att välja på om bebisen fortsätter ligga på tvären.

Nej man kan ju inte veta om utgången blir kejsarsnitt ändå, jag tänker att vid ett planerat snitt så behöver jag liksom inte ens fundera på den vaginala delen. Medan tvärtom så kan man tänka sig att utgången trots allt kan bli kejsarsnitt. Ja det är allt lite snurrigt men det viktigaste är att bebisen kommer ut och mår bra.
    Iowhannah skrev 2015-10-05 13:54:06 följande:

Usch vad jobbigt :/ Har de gjort nåt vändningsförsök än?

Nej eftersom moderkakan ligger lågt i framvägg med blödningsbenägenhet så kommer de inte försöka vända, så mycket vet jag iaf.
  • Zchimla

Ni vet den där känslan när magen känns som att den kommer spricka och det spänner precis överallt. Så är det!

• Zchimla
    Knyttet14 skrev 2015-10-05 19:49:48 följande:

Min mage spricker verkligen! Får bara mer o mer bristningar också.. Inte skönt nu!

Min son låg förresten i säte/tvärläge fram till v 38/39 sen vände han sig själv innan vi behövde göra vändningsförsök. Så mirakel kan ske.. :)

Jag kan inte säga att magen spricker för jag har faktiskt inte en enda bristning än så länge. Men det känns som att den spricker ändå.

Här blir det ju inga vändningsförsök iaf. Men vi får se hur det ser ut nästa vecka.

Skönt att din son vände sig själv, har väl förstått att vändningsförsök inte är det skönaste man kan vara med om.
  • Zchimla

Vi flyttade lite lägligt i somras så från att ha haft barnvakt 1 1/2 timme bort så har vi nu barnvakt 30 min bort som längst Mina föräldrar har ju fått rycka in vid ett par tillfällen redan då vi fått åka in pga blödningarna, så vi vet ju att det fungerar.

Idag tänjer jag lite på min sjukskrivning och ska ta dottern till BVC. Ska vara där vid 9 och sedan till dagis. Få väl se om hon blir "godkänd". Säger de nått annat så kan de tro att jag inte kommer hålla klaffen - det är MYCKET hormoner i farten idag..

• Zchimla
    Angelica1984 skrev 2015-10-06 09:39:12 följande:

Min lille pojke kom igår på BF-4.

Kände lindriga förvärkar till och från under hela förmiddagen för att sen komma igång ordentligt vid 15 och 19:04 var han ute :)

Hade på många sätt en toppenförlossning och väntar nu på att få komma hem från BB :)

Grattis.
  • Zchimla

Jag fick som lindriga förvärkar med första och kände en oro i kroppen som jag inte hade känt tidigare. Sedan var jag inne hos bm på bokat besök och hon konstaterade då att jag befann mig i latensfasen.

• Zchimla

Himmel vad trött jag är idag. Gick bra på BVC idag iaf. Hon är en typisk treåring med allt vad det innebär. Sen blev hon så himla ledsen när jag lämnade på dagis. Fy tårarna bara rann när jag gick, hormonerna hjälper verkligen inte till alls. Dagis skickade ett sms en stund senare att hon var glad och att de var ute och gungade. Det blev jag verkligen glad över, känns bra att de bryr sig

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015