• Zchimla

Oktoberbebisar 2015

Nu har jag iaf tvättat upp klädseln till vagn, babyskydd och skötbädden.

Här är det nu tvärtom och jag tycker bebisen är lite lugnare i magen.

• Zchimla
    ccjapp skrev 2015-10-13 21:17:38 följande:

Japp, är förstföderska. :) Ja jag hoppas att när det väl börjar att de drar igång på riktigt då på en gång.

Så var det med min första. Kände inte ett smack innan och alla andra gafflade på om sd och förvärkar hit och dit. Jag började nästan tro det var något fel. Men sen när det väl startade så slutade det inte förrän hon var ute

Hoppas det är på g för dej nu lowhannah och för er andra med som det är dags för.
  • Zchimla
    Skogisen skrev 2015-10-14 06:35:30 följande:

Gjorde klart lillans rum igår osså tog jag en 30min promenad o det får jag sota för idag, har så ont i händer o fötter att jag knappt kan gå eller hålla i en kaffekopp, o dessutom fått skavsår av favvoskorna :( ska man bara ligga på soffa för o slippa alla krämpor? Jätte tråkigt ju :p

Man for ont i ryggen av att ligga på soffan för länge :-P
  • Zchimla

Ha men absolut

Skogisen skrev 2015-10-14 07:29:10 följande:

Ja man får ju det, men inget som inte tensen kan råda bot på :) tycker iofs att man får ont i ryggen av allt :P

Ja men absolut. Stå, sitta eller ligga. Jag har iaf bunkrat upp med extra kuddar i soffan som ger bra stöd i ryggen. Det är skönt... ett tag

Tens är ju inte fel, men jag har ingen.

Sätter mig på pilatesbollen som avlastning
  • Zchimla
    Iowhannah skrev 2015-10-14 07:30:31 följande:

Här händer det grejer nu! Efter en helvetesnatt med influensaliknande symptom, extremt ont i magen och knappt nån sömn så fick jag en teckenblödning (blandat med nån vätska. Verkar dock inte vara fostervatten för det har inte kommit mer) och nu är värkarna igång! Äntligen!

Sambon är på helspänn och försöker distrahera sig själv med tevespel (för att inte få spö av mig, haha).

Jag har inte börjat klocka värkarna än, men de är skapligt regelbundna tycker jag. Spännande! Och overkligt. Och läskigt! Hoppas de har plats på förlossningen sen!

Åh heja vad spännande

Håller med Simone ring och vars om att det är på g. Ihhh vad roligt
  • Zchimla

Vad härligt Mijjan. Stort grattis.

Ska snart åka till sjukhuset. Vet inte varför jag är så nervös, men det är jag.

• Zchimla

Grattis till fler bebisar

Var ju på sjukhuset igår. Moderkakan ligger ännu mer för kanalen och min känsla av att bebisen vänt sig var rätt, men den har bara snurrat runt så nu ligger den med ryggen neråt istället för upp. Så fortfarande i tvärläge.

Utgången av det hela blir ett KS nästa fredag. Jag är jättenervös.

• Zchimla

Ni som fått som har syskon. Hur aktiverar ni det äldre syskonet?

Jag är så rädd att jag inte kommer ha energi till henne för nu kommer hon "bara" vara på dagis 15 timmar i veckan. Pappan kommer ju naturligtvis vara hemma de 2 första veckorna. Men sedan blir det bara vi på vardagarna och jag är orolig att jag inte har läkt ordentligt för att kunna tillgodose hennes behov av aktivering den första tiden och ni som har/haft barn vet ju att en understimulerad snart 3-åring kan bli en handfull.

• Zchimla
    svejo skrev 2015-10-16 14:27:07 följande:

Är det någon som är duktig på att uppdatera bf- listan? Känns inte som vi är så många kvar som väntar, eller har jag fel. Det bara dräller ut bebisar! Grattis till alla som fått nu!

Zchimla- när jag fick mitt andra barn var storebror 2 1/2 år och riktigt jobbig ( om man får säga så) jag försökte boka in lekdater med jämnåriga på fm eller öppna förskolan de dagar han ej var på dagis. Jag hade tur att ha en bebis s sov mkt, hoppas du får de också.

Zero- hade vi inte använt upp alla gamla släkten till andranamn på mina två söner hade jag absolut kunnat tänka mig ett av dom till trean nu. Tycker det är fint att använda namnen igen.

Ja jag tänker ju att jag ska försöka ta oss till öppna förskola och sånt, men samtidigt känns det lite tidigt att dra iväg en 2 veckor gammal bebis. Kanske är jag bara löjlig hönsmamma?

Vi får väl se hur det går. Ja man får säga att de är jobbiga för man älskar dem inte mindre för det.. bara just då
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015