Oktoberbebisar 2015
Nu har jag iaf tvättat upp klädseln till vagn, babyskydd och skötbädden.
Här är det nu tvärtom och jag tycker bebisen är lite lugnare i magen.
Nu har jag iaf tvättat upp klädseln till vagn, babyskydd och skötbädden.
Här är det nu tvärtom och jag tycker bebisen är lite lugnare i magen.
Japp, är förstföderska. :) Ja jag hoppas att när det väl börjar att de drar igång på riktigt då på en gång.
Gjorde klart lillans rum igår osså tog jag en 30min promenad o det får jag sota för idag, har så ont i händer o fötter att jag knappt kan gå eller hålla i en kaffekopp, o dessutom fått skavsår av favvoskorna :( ska man bara ligga på soffa för o slippa alla krämpor? Jätte tråkigt ju :p
Ha men absolut
Ja man får ju det, men inget som inte tensen kan råda bot på :) tycker iofs att man får ont i ryggen av allt :P
Här händer det grejer nu! Efter en helvetesnatt med influensaliknande symptom, extremt ont i magen och knappt nån sömn så fick jag en teckenblödning (blandat med nån vätska. Verkar dock inte vara fostervatten för det har inte kommit mer) och nu är värkarna igång! Äntligen!
Sambon är på helspänn och försöker distrahera sig själv med tevespel (för att inte få spö av mig, haha).
Jag har inte börjat klocka värkarna än, men de är skapligt regelbundna tycker jag. Spännande! Och overkligt. Och läskigt! Hoppas de har plats på förlossningen sen!
Vad härligt Mijjan. Stort grattis.
Ska snart åka till sjukhuset. Vet inte varför jag är så nervös, men det är jag.
Grattis till alla som fått sina bebisar
Grattis till fler bebisar
Var ju på sjukhuset igår. Moderkakan ligger ännu mer för kanalen och min känsla av att bebisen vänt sig var rätt, men den har bara snurrat runt så nu ligger den med ryggen neråt istället för upp. Så fortfarande i tvärläge.
Utgången av det hela blir ett KS nästa fredag. Jag är jättenervös.
Ni som fått som har syskon. Hur aktiverar ni det äldre syskonet?
Jag är så rädd att jag inte kommer ha energi till henne för nu kommer hon "bara" vara på dagis 15 timmar i veckan. Pappan kommer ju naturligtvis vara hemma de 2 första veckorna. Men sedan blir det bara vi på vardagarna och jag är orolig att jag inte har läkt ordentligt för att kunna tillgodose hennes behov av aktivering den första tiden och ni som har/haft barn vet ju att en understimulerad snart 3-åring kan bli en handfull.
Är det någon som är duktig på att uppdatera bf- listan? Känns inte som vi är så många kvar som väntar, eller har jag fel. Det bara dräller ut bebisar! Grattis till alla som fått nu!
Zchimla- när jag fick mitt andra barn var storebror 2 1/2 år och riktigt jobbig ( om man får säga så) jag försökte boka in lekdater med jämnåriga på fm eller öppna förskolan de dagar han ej var på dagis. Jag hade tur att ha en bebis s sov mkt, hoppas du får de också.
Zero- hade vi inte använt upp alla gamla släkten till andranamn på mina två söner hade jag absolut kunnat tänka mig ett av dom till trean nu. Tycker det är fint att använda namnen igen.