Skogisen skrev 2015-10-30 07:40:16 följande:
Det sjuka är att även om det känns som att det är en evighet sedan jag va på Tul (för en vecka sen) så känns det som att du fick bebis igår :) bra tecken på att tiden rör sig framåt :)
Förstår din känsla

och ja det känns som att han kom igår.. Nu är vi på väg till BB för öronkontroll av vänster öra som inte lyckades fullt ut sist.
Annapanna2 skrev 2015-10-30 08:48:32 följande:
Hej allihop! Stort grattis till er alla som fått er bebis och stort hejarop till er som fortfarande väntar! Har inte skrivit på länge. Vi fick vår lilla Alice förra onsdagen, den 21 oktober kl. 06.11. Hon var 51 cm och vägde 4060 gram, i v. 37+4... Jag sattes igång pga alla förvärkar som både var regelbundna och smärtsamma. Krävdes två doser cytotec och sen var jag i fullt värkarbete! Allting gick väldigt bra fram tills krystvärkarna började och dom aldrig blev riktigt tillräckligt starka. Var fruktansvärt jobbigt då det höll på så länge. Dom satte värkstimulerande dropp och efter en stund blev bebisen påverkad och hjärtljuden sjönk så dom akutlarmade. Fyra personer tryckte ut henne genom magen vid krystvärkarna och sen slet dom ut henne när huvudet kom. Hon fick lite syrgas och hämtade sig direkt! Så fort hon började amma sa det plask och 1100 ml blod föll ur mig. Blev en förmiddag på operation men nu hämtar vi oss rätt bra! Och hon är helt ljuvlig så det är så värt det. Känner ändå att förlossningen var bra förutom just i slutet. Är imponerad över hur kroppen hämtar sig så fort efter blodförlusten. Nu är vi hemma och myser järnet hela dagarna!
Grattis till Alice. Jag blev så tagen av din berättelse att tårarna kom - vad oerhört skönt at alt gick bra.