• Zchimla

Oktoberbebisar 2015

Jag upplever det absolut som en positiv upplevelse Har vart uppe en liten runda på toa. Hej och hå.

Kgb777: Det var pga en extra blödning så satte de in en kateter med en ballong som de fyllde med vätska som skulle stoppa själva blödningen. Fungerade

• Zchimla

Åh vad ont det gör!! Vart uppe och gått lite men alltså i jämförelse att läka efter en vaginal normal förlossning så är detta värre, fast jag är piggare så har jag mer ont.

Jag kom in samtidigt som en annan kvinna och hon hade värkar de luxe. Syntes på henne hur ont de gjorde som i att hon vek sig dubbel och grät hejdlöst. Och vad gör hennes man? När vi kliver in i hissen så trycker han till en knapp så vi måste åka ner i källarplan först, då led jag med henne. Min sambo konstaterade att jag hade skällt på honom om det varit vi och jag hade haft de värkarna.. får nog ge han rätt där

Jag hoppas det ska dra igång för alla nu så ni slipper gå mer på övertid.

• Zchimla

Grattis till gossen Angelica123 Äntligen kom han och skönt att det blev lugnt.

Grattis till Elisia Larissa

Vår lille kille ska heta Noel idag känns det något bättre och inatt ska vi vara själva. Spännande.

• Zchimla
    Tramses skrev 2015-10-26 13:14:41 följande:

Hej!

Bf +10 här också. Var på sista bm -besöket idag och medan jag väntade gick en del av slemproppen. Tredje graviditeten och det här var första gången jag såg den. Blev alldeles lycklig

Jag bad om hinnsvepning och då fick jag veta att jag var öppen 3-4 cm. Helt sjukt! Då har förvärkarna gjort lite nytta iaf. Nu är jag jättenervös för att det ska bli en supersnabb förlossning. Tänk om jag slipper igångsättning den här gången! !!!

Alltså när jag var öppen 3-4 cm med dottern var jag på förlossningen och fick inte åka hem.. Hoppas verkligen värkarna drar igång av sig självt för dej nu då.
  • Zchimla

Grattis till er som fått.

Till er som väntar hoppas jag det drar igång snart.

Jag är full av hormoner och gråter floder emellanåt utan att riktigt veta varför. Amningen fungerar fast bröstvårtorna är ömma som fankenTack o lov för Purelan. Mycket mycket bra mot såriga bröstvårtor.

• Zchimla

Kgb777: Ja jag tycker den är suverän och den är helt ofarlig för bebisen att amma på. 3 nätter stannade vi. Jag har fortfarande ont, men det märks att det blir bättre och bättre. Alvedon hjälper tycker jag. Jag förstår verkligen att du är nervös, hoppas du får en riktigt bra upplevelse. Sedan har man det finaste hos sig

Pixel15: Ja det blir väl så i början. Lätt att hålla sig för skratt när han tar bröstet, men jag hoppas att jag ska härda ut tills de vant sig. Annars får jag skydda dem med amningsnapp.

Mammalovis: Ja det är jobbigt att vara så känslosam. Trötthet är ju ingen hit, jag tycker man blir trött av detta intervallsovande.. Det låter som du klarar dej imponerande bra med allihop. Hoppas du får sova bättre inatt.

Grattis Tramses och Fru Hermelin till gossarna

Min syster är lärare och har höstlov så hon är här och hjälper till ett par dagar Guld!! Särskilt som dottern har tonvis med energi.

• Zchimla

Mammalovis: jag sitter med mobilen och är rädd att listan blir helt knäpp om jag kopierar och klistrar in. Men det var 23/10 och han heter Noel

• Zchimla

För 1 vecka sedan vid den här tiden låg jag på förlossningen redo att rullas in på operation.

Till er som inte har fått än vill jag säga att om sista tiden sniglar sig fram så vänder det omgående efter att bebisen kommit och tiden går sen så fort att det känns som man inte hänger med.

• Zchimla
    Skogisen skrev 2015-10-30 07:40:16 följande:

Det sjuka är att även om det känns som att det är en evighet sedan jag va på Tul (för en vecka sen) så känns det som att du fick bebis igår :) bra tecken på att tiden rör sig framåt :)

Förstår din känsla och ja det känns som att han kom igår.. Nu är vi på väg till BB för öronkontroll av vänster öra som inte lyckades fullt ut sist.
    Annapanna2 skrev 2015-10-30 08:48:32 följande:

Hej allihop! Stort grattis till er alla som fått er bebis och stort hejarop till er som fortfarande väntar! Har inte skrivit på länge. Vi fick vår lilla Alice förra onsdagen, den 21 oktober kl. 06.11. Hon var 51 cm och vägde 4060 gram, i v. 37+4... Jag sattes igång pga alla förvärkar som både var regelbundna och smärtsamma. Krävdes två doser cytotec och sen var jag i fullt värkarbete! Allting gick väldigt bra fram tills krystvärkarna började och dom aldrig blev riktigt tillräckligt starka. Var fruktansvärt jobbigt då det höll på så länge. Dom satte värkstimulerande dropp och efter en stund blev bebisen påverkad och hjärtljuden sjönk så dom akutlarmade. Fyra personer tryckte ut henne genom magen vid krystvärkarna och sen slet dom ut henne när huvudet kom. Hon fick lite syrgas och hämtade sig direkt! Så fort hon började amma sa det plask och 1100 ml blod föll ur mig. Blev en förmiddag på operation men nu hämtar vi oss rätt bra! Och hon är helt ljuvlig så det är så värt det. Känner ändå att förlossningen var bra förutom just i slutet. Är imponerad över hur kroppen hämtar sig så fort efter blodförlusten. Nu är vi hemma och myser järnet hela dagarna!

Grattis till Alice. Jag blev så tagen av din berättelse att tårarna kom - vad oerhört skönt at alt gick bra.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015