• Zchimla

Oktoberbebisar 2015

Knyttet14 skrev 2015-10-16 14:35:40 följande:

Nu har ju inte jag fått mitt andra barn ännu.. men vad jag tänkt är att försöka få in rutin på att gå ut och leka på lite olika lekplatser här omkring iaf 2 gånger om dagen så får lillebror sova i vagnen. När jag jobbade på förskola förut så gillade 3 åringarna mycket pyssel, när ni är ute-ta med lite stenar, kottar, småpinnar, löv och måla, limma o fixa på papper. Sånt uppskattas och är ju väldigt skönt att ha lugna aktiviteter så kan du sitta bredvid och hjälpa till. Gör trolldeg och torka, pärla, rita o sånt gillar ju också 3 åringar. Alla barn är ju olika sen men det är väl vad jag skulle ha gjort om jag hade en 3åring.. Nu har jag en vild 1 åring så för mig blir det nog inga lugna aktiviteter inne förutom läsning då såklart ;)

Tack för bra tips. Jag behöver ju en del "sittavidbordetaktiviteter" iaf den första tiden för sedan kan jag ju ut och gå och vi kan gå och mata ankorna och gå till stora lekparken och sådana saker

Jag ska köpa en present till henne med. En docka med sköttillbehör. Jag känner att hon behöver få lite uppmärksamhet med i all babyyra som kommer vara.
  • Zchimla
    Knyttet14 skrev 2015-10-16 18:52:39 följande:

Jag vet inte hur jobbig din förlossning var men min förra förlossning var super tuff och kroppen kändes överkörd -verkligen!!! men efter ca 8-9 dagar började återhämtningen gå fort och jag vet att jag var rätt aktiv o så redan 14 dagar efter förlossningen så du kanske kommer att orka mer än du tror. Kroppen är ju fantastisk så och kan återhämta sig fort.

Docka låter ju helt perfekt o ge, så kan ni byta blöja och mata varsin bebis. Super bra idé!! Det där med öppna förskola har jag också funderat på, Jag är så rädd för RS och vet inte alls när man ska våga sig på att åka till öppna förskolan :O mitt syskonbarn blev inlagd pga RS så man är ju skrämd för livet när det gäller den sjukdomen. :/

Jag är ju inte förlöst än blir KS nästa vecka och jag vet ju inte alls hur min kropp kommer reagera på det. Första förlossningen var en riktig pärs, en långkörare men med bra utgång. Tog dock lite tid att återhämta mig. Det ska bli intressant att se hur det blir.

Ja oavsett om det blir som jag tänkt med dockan eller inte så kommer hon bli glad för en docka
  • Zchimla

Mammalovis: Jobbigt att hon vill peta I ögonen. Smart med egensydda blöjor. Syrran sa bara att jag skulle ha koll på vart jag la dockblöjorna. Hennes ex hade vid ett tillfälle skyndat hem för att hämta en blöja lite snabbt och det var inte riktigt rätt storlek han kom tillbaka med

• Zchimla
    emeloi skrev 2015-10-17 20:03:53 följande:

Stort grattis till alla som fått smått! Själv fick vi åka till förlossningen på natten 9/10 och vid lunch samma dygn är hon född, vår lilla prinsessa Molly. Allt gick bra och vi mådde båda bra efteråt.

Nu spenderas dagarna med amning, blöjbyten och lite mer amning

Åh vad snuttig <3
  • Zchimla

Haft en mindre blödning idag som nu är stabiliserad. Tycker inte ens jag gjort något. Kanske stått upp lite mer än i veckan men va fanken. Det är ju inte direkt att jag promenerat, bara rört mig runt i huset.

Imorrn blir det soffläge igen. Gud vad jag längtar efter att kunna röra mig normalt.

• Zchimla
    Skogisen skrev 2015-10-18 00:00:21 följande:

Usch va drygt med blödningar, själv har jag vissa dagar varit förvånad över hur mycket kroppen orkat men den tiden verkar vara förbi, fogarna har gett upp alla försök o hålla ihop o hela min kropp skriker ligg ner så snabbt jag försöker resa mig upp :p

Ja de skapar en oro som är utöver det normala och sedan visar det sig att det inte är någon fara. Så dessvärre känns det lite som "vargen kommer".

Fogarna är ju inte roliga. Bara att lyssna på kroppen och ta det lugnt. Lättare sagt än gjort....
  • Zchimla

När vi väntade Holly så hade vi kommit fram till att om det var en pojke skulle han hetat Charlie. Så gick hans kusin och födde en pojk och gissa vilket namn den gossen fick? Hon var inte direkt poppis i våra ögon just då. Trösten låg dock i att hon och hennes man bodde då i Australien och kunde omöjligt veta om vårt namnförslag.

Vi pratar namn men än så länge känns inget helt hundra.

• Zchimla

Jahopp där åkte sambon med jobbet till Båstad i 2 dagar. Känns ju sådär... men han har tagit egen bil och håller sig naturligtvis tillgänglig om jag behöver ringa han. Mormor och morfar kommer och hjälper mej med dottern ikväll.

• Zchimla
    Skogisen skrev 2015-10-19 08:01:10 följande:

Modigt! Själv har jag gett sambon reseförbud tills bebisen kommit, är livrädd för o behöva gå igenom förlossningen utan honom, han är ju som den enda som jag verkligen pratat med om hur jag vill ha det...

Jag är inte helt bekväm med att han åker. Men jag tror vi hade trampat på varandra om han fått vara hemma.

Vi har kommit överens om att om jag ringer är det något annars hör jag av mig via sms och han kan ringa mig.
  • Zchimla
    Skogisen skrev 2015-10-19 08:18:58 följande:

Låter som en bra deal men hur lång tid tar det för honom att köra om det skulle hända något?

1 dryg timme. Skulle vattnet gå då får han köra direkt till sjukhuset och möta mig där.

Tycker naturligtvis att magen känns extra spänd bara för det.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015