Oktoberbebisar 2015
Jag tar Niferex när jag känner mig lite låg. Jag upplever som att jag känner mig bättre av det iaf.
Jag tar Niferex när jag känner mig lite låg. Jag upplever som att jag känner mig bättre av det iaf.
Vägt och mätt idag. 4180 gram och 55,5 lång
vakpass mellan 01-04 znark! Så är lagom dåsig idag. Nu dags att hämta hem dottern som med väcktes inatt. Få se om hon har sovit något på dagis idag.
Svejo: som Fru Hermelin säger, de flesta har förståelse när det blir så. Hoppas du slipper fler stockningar.
Lowhannah: Hoppas du får snar hjälp. Jag hade enorm hjälp av min syster som var här ett par dagar och tog hand om dottern. Det är helt klart vanligt och man borde prata mer om det tidigare. Det blir ju sån känslomässig krock inombords.
Vad är oddsen att samtliga amningsbhar är i tvätten? Det blir bäddat med plastad frotté och extra handduk i sängen inatt
Sex?
Svejo: samma med konstant snurrande tvättmaskin och torktumlare här med. Herrn är definitivt en liten kräkis och ja kräker på den som råkar ha honom just då...
Jag har ju IVF-barn för mina äggledare är tilltäppta så här blir det helt enkelt inget preventivmedel alls. Skulle det helt mirakulöst bli en graviditet så tar vi den chansen istället, för det ska liksom till just ett mirakel.
Men vad kul det är att klä barnen ut i bilen och åka till dagis och så startar inte biljäveln! Bara att gå in igen och av med kläderna.. Suck.
Vad skönt att du fick gehör för ditt mående!
Jag minns inte längre om det pratades om det på föräldrautbildningen, det var ju 5 år sedan jag gick.
Bvc-sköterskan nämnde det på hembesöket och gav någon form av broschyr. Sedan brukar det väl kollas av muntligen vid varje besök om man väljer att svara ärligt på frågan hur det går.
Jag kan förstå det där med att hålla fasaden, för det är ju det som är kutym att svara på frågan, men å andra sidan är det ju bättre att gråten får komma ut och att man får mer hjälp om man behöver. Risken är ju att man faller djupare om man lyckas hålla fasaden uppe, tänker jag. Så se det inte som ett nederlag, utan att du var stark nog att prata om det!
Toppen. Storasyster är genomförkyld
Är ju inte så himla lätt att hålla henne från lillebror fast jag försöker ju förstås.
Tänk idag blir lilleman 1 månad. Stackarn firar det med en dunderförkylning
men med snorig droppar och tops så fixar vi att få till amningen med någorlunda andningsvägar.
Vi gick en promenad innan och han låg och sov i sitt näste insvept i 2 filtar. Så jag tog bara på han en mössa och lyfte upp hela "paketet" och la han i vagnen sedan på med locket. Han hade det så varmt och mysigt. Var varken kall eller svettig så det blev ju himla bra.
Alltså vaken mellan 2 och 4:30 då är inte jag så kaxig. Här är första leendet på g
"Skönt" att det inte bara är här det stökas på nätterna med långa vakenpass och oroligheter...
Fullständigt vidrigt är det att höra sin lilla bebis snora och höra hur det slår lock i näsan och sedan börjar han gallskrika för att han inte får luft. Vet ni hur snabb man är upp för att få tag i snorsugen då?
Åh fy :/ Här har vi inte införskaffat en snorsug än, vi kör på tops. Det är verkligen inte populärt. Han skriker pga snoret och han skriker och hostar pga topsen, men man märker hur skönt han tycker att det är efteråt. Vi är båda förvånade över hur stora snorkråkor det kan få plats i en så liten näsa!
I natt har sambon och Nils sovit i vardagsrummet och jag fick 10 timmar(!!) sömn! Jag var uppe en sväng vid halv sju, för att gå på toa, men somnade snabbt igen. Och nu känner jag mig utvilad, för första gången sen september :D Visst, förkylningen sitter i och gör mig extra trött så den kan nog ha påverkat mitt sömnbehov.
Din fick sova ut - ska vara du såklart.
Ja hade ju sett annorlunda ut om detta var första barnet... Har en liten storebror här med ju, väldigt krävande ålder är han i och har väl alltid varit rätt intensiv till sättet precis som lillebror också verkar vara... Lämningar och hämtningar till dagis är rätt tuffa att sköta men vill försöka hålla igång det sålänge det känns och funkar bra..
Ja, förkylningar är inte kul. Vi får hoppas att det fort går över.
Här har tjejerna börjat snora och vi har sköljt näsan någon vända på lilleman. Det bästa är ju när de nyser ordentligt så kråkorna kommer ut. Annars verkar det vara matrace här. Han hann med att äta 3 gånger på ca 1,5 timmar i morse parallellt med att både jag och tjejerna skulle ha frukost och göra oss i ordning. Sedan har vi varit på babycafé där han har ätit, kräkts, ätit, kräkts. Så frågan är om det är en reaktion på sprutan kanske. Han kräks ju efter maten annars med, men äter väl inte riktigt lika ofta. Nu har han ätit och powernappat en halv minut typ. I selen är han bara nöjd en stund idag så jag håller på att bli tokig. Med tanke på all amning får jag inget gjort och får lägga ner saker halvfärdiga så just nu vet jag inte hur mycket grejer vi letar efter, då allt verkar få fötter. Suck. Sambon är ju inte till mycket nytta på kvällarna heller då lilleman äter i princip konstant och jag har behövt vila när han sover. Han brukar ju inte hitta saker heller och då måste man ju instruera så noga om han ska fatta de saker man vet var de är. Så idag känns som en eländesdag, återstår bara att se hur hämtningen på förskolan ska gå.
Nu ligger lilleman jämte mig i sängen och dottern på andra sidan. Igår la vi oss vid 21 och vaknade vid 02 woop woop
sedan somnade han efter 3 nångång och sov till 6:30 och därefter gick vi upp vid 7. Jag är alltså inte fullt lika mosig i huvudet idag
Jag kör amningsvänliga plagg. Toppar med knäppning framtill är inte helt fel.