• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • MalynCazzandra
    Ammee skrev 2015-02-23 13:42:29 följande:
    Kul med syskon : ) vår tjej blir 1 år nu i helgen. Ja vi har också funderat på det. Men det är nog 1 ; ) här iaf.

Jag är jätte nervös för mf.. Har flera i bagaget.
    Absolut :) Se där ja vad mysigt. Haha ja det är säkert bara en men man vet ju aldrig... 
    Usch då :/ Jag har inga mf i bagaget vad jag vet iaf. Hade inte sån koll på det under förra graviditeten. Men självklart så är jag lite orolig och kommer vara tills jag passerat vecka 12 då risken sjunker
  • BlomsterFröken
    Ammee skrev 2015-02-23 12:38:55 följande:

Har börjat mått illa nu, lite lite. Med dottern så mådde jag otroligt dåligt till v 16 ungefär.

Hoppas hoppas det inte blir så denna gång.

Växtvärk & börjat känna av ryggen.

Vilka fler väntar sitt 2 barn?

..

Vi väntar vårt andra barn är bara i v. 6 ännu, mår lite illa men inget som inte går att hantera. Mådde bra genom hela förra graviditeten.. Så spännande att se vad detta blir :)
  • tjockobbe
    Ammee skrev 2015-02-23 12:38:55 följande:

Har börjat mått illa nu, lite lite. Med dottern så mådde jag otroligt dåligt till v 16 ungefär.

Hoppas hoppas det inte blir så denna gång.

Växtvärk & börjat känna av ryggen.

Vilka fler väntar sitt 2 barn?

Väntar nr 2!

Känner ingenting alls. Lite trög mage nu i helgen, och idag - HERRE... vad trög! - men annars har jag inga känningar.
    Med dottern så kände jag på ÄL+7 kraftig mensvärk och sen humörsvängningar så det hette duga. BIM-2 extremt spända bröst. BIM+2 kom cravings på PäronMer. Lite illamående upp och ner men inget större direkt.

Men nu - INGET. Inget alls. Konstigt!

Vera 130923 | Läs tinastandar.blogg.se
  • SarahJ

Själv mår jag mer illa nu än med dottern och växtvärken är grym till och från. Sen har jag mera humörsvängningar.

• Ammee
    tjockobbe skrev 2015-02-23 14:51:17 följande:

Väntar nr 2! smile1.gif

Känner ingenting alls. Lite trög mage nu i helgen, och idag - HERRE... vad trög! - men annars har jag inga känningar.
    Med dottern så kände jag på ÄL+7 kraftig mensvärk och sen humörsvängningar så det hette duga. BIM-2 extremt spända bröst. BIM+2 kom cravings på PäronMer. smile2.gif Lite illamående upp och ner men inget större direkt.

Men nu - INGET. Inget alls. Konstigt!

Vera 130923 | Läs tinastandar.blogg.se
    Tänk vad olika det kan vara.

Jag har lite ömma bröst, och lite lite molvärk..
  • Ammee
    SarahJ skrev 2015-02-23 14:55:42 följande:

Själv mår jag mer illa nu än med dottern och växtvärken är grym till och från. Sen har jag mera humörsvängningar.

Okej, ja det är ju så olika..

Jag mår inge illa alls...
  • MalynCazzandra
    SarahJ skrev 2015-02-23 14:49:51 följande:

Ni som väntar andra barnet, känner ni mera nu än förra gången?

Ooooohja! Äl var väldigt smärtsam och denna gången så fick jag symtom väldigt tidigt som illamående och trötthet och molvärk. det kände jag inte alls såhär tidigt sist.
  • Bullen11

Hoppar in här, med ena foten iaf! :)

18 oktober har vi bf för ett efterlängtat syskon (sonen hade exakt samma bf-dag!! Men han föddes 24:e). Gick in i v.7 idag och har massa symptom: ömmande bröst, trött, illamående då och då, extremt hungrig, halsbränna ibland, trög i magen och alldeles uppblåst... 

Var gravid i höstas med det visade sig på VUL nr.2 i v.8 att det var en ofostrig graviditet så tog tabletter för att avsluta den - väldigt jobbigt. Hade ett "vanligt" missfall innan sonen blev till - så hoppas att varannan gång är vår metod ;) Har redan varit på ett VUL i fredags, det bekräftade graviditet på rätt ställe och rätt storlek på hinnsäcken men för tidigt för att se foster och hjärta.. har ny tid 6/3 och HOPPAS verkligen att det går bättre än sist!!

• Ammee
    SarahJ skrev 2015-02-23 14:49:51 följande:

Ni som väntar andra barnet, känner ni mera nu än förra gången?

Nej tvärtom här.

Med 1a kände jag långt innan bim.

Nu kommer de mer smygande.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015