• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Flerattälska
    ronja111 skrev 2015-02-23 18:31:07 följande:

Ja hörrni allihop

Så skönt att ventilera här!

Jag är mest orolig hela tiden.

Känner mig nojjig att jag "bara" mår lite illa, är trött o har ont i magen.

Är ju verkligen motsatsen till hård....

Men så är jag ju bara i v5.

Läste forskning igår att de som mår mest illa löper mindre risk för mf än de som inte mådde illa. Så nu sitter man och hoppas på det.*hopplös*

Kram på er!

Internet är bra till mycket men ibland blir man bara mer orolig av att läsa allt som står. Alla graviditeter är olika och jag tillhör den grupp som fått missfall i graviditeter där jag haft ett starkt illamående och när jag väntade sonen så hade jag knappt något symtom alls under hela graviditeten men ändå föddes en frisk och helt underbart fin pojke :) När det gäller magen så har jag varit både lös och hård olika graviditeter så en och samma kropp kam reagera olika från ena dagen till den andra. Är du väldigt orolig så tycker jag att du ska ringa din bm. Då kanske du kan gå svar på dina funderingar på ett bra sätt och kanske till och med få göra en extra kontroll om de krävs.
  • Flerattälska
    Ammee skrev 2015-02-23 12:38:55 följande:

Har börjat mått illa nu, lite lite. Med dottern så mådde jag otroligt dåligt till v 16 ungefär.

Hoppas hoppas det inte blir så denna gång.

Växtvärk & börjat känna av ryggen.

Vilka fler väntar sitt 2 barn?

jag väntar också mitt andra barn. Vi har en son som fyller tre i april.
  • Flerattälska
    Ammee skrev 2015-02-23 20:06:40 följande:

Någon mer som (i v 6) som är liksom öm/känner sig svullen där nere? Jag har inte ont, känns mer bultande. Kan nog inte riktigt förklara.

Tro om det kan bero på att du har en ökad blodtillförsel som brukar komma i början av graviditeten. Då kan det "svullna" upp och ändra färg där nere. De brukar sägas att en del blir extra kärvänliga med gubben sin under den perioden ;)
  • Ammee
    Flerattälska skrev 2015-02-23 21:01:19 följande:
    Tro om det kan bero på att du har en ökad blodtillförsel som brukar komma i början av graviditeten. Då kan det "svullna" upp och ändra färg där nere. De brukar sägas att en del blir extra kärvänliga med gubben sin under den perioden ;)
    Okej :)

Ja jag har inge ont i magen el så.
  • Jennerika

Är det någon av er som haft en mindre blödning? Igår efter att jag och killen hade "myst till det", kom det som en blodblandad flytning. Ursäkta infon nu, haha, men Det såg först ganska rött ut, sedan kom de lite ljusrött/brunt. Det gick över direkt dock, kom inget inatt och inget idag. Hade inge ont heller. Är det någon som vet om man kan börja blöda av sex tidigt i graviditeten?
    Tror inte att det var nått allvarligt,eftersom att jag läst att man kan blöda lite i början, men man blir ju ändå orolig :/

• Irlais
    Jennerika skrev 2015-02-23 21:33:53 följande:

Är det någon av er som haft en mindre blödning? Igår efter att jag och killen hade "myst till det", kom det som en blodblandad flytning. Ursäkta infon nu, haha, men Det såg först ganska rött ut, sedan kom de lite ljusrött/brunt. Det gick över direkt dock, kom inget inatt och inget idag. Hade inge ont heller. Är det någon som vet om man kan börja blöda av sex tidigt i graviditeten?
    Tror inte att det var nått allvarligt,eftersom att jag läst att man kan blöda lite i början, men man blir ju ändå orolig :/

Det är vanligt att ha sköra slemhinnor så det ska nog inte vara någon fara.

Jag blödde rätt mycket i lördags (helt oprovocerat) och åkte in för en koll. Har en blödning inne i livmodern så nu är det bara att hålla tummarna att det läker. Har haft likadant två gånger innan, ena gick inte vägen och den andra gick bra. Så får se.
  • morran1990

Är gravid med mitt första barn :) om allt går som det ska blir det BF 13 oktober, men går runt och är orolig hela tiden att jag ska mista det. Någon som kan hjälpa mig med lite positiva tankar ?

• Flerattälska
    Irlais skrev 2015-02-23 21:47:24 följande:

Det är vanligt att ha sköra slemhinnor så det ska nog inte vara någon fara.

Jag blödde rätt mycket i lördags (helt oprovocerat) och åkte in för en koll. Har en blödning inne i livmodern så nu är det bara att hålla tummarna att det läker. Har haft likadant två gånger innan, ena gick inte vägen och den andra gick bra. Så får se.

Håller tummarna för att allt går bra
  • dahlia92
    Jennerika skrev 2015-02-23 21:33:53 följande:

Japp. Hände för mig med för typ två veckor sen. Fick världens mensvärk efteråt och direkt när jag gick till toan var det lite rosa/brunt. Blev orolig men läste att det var livmodertappen som var känsligare nu. :) Inte haft något sen dess så det är ingen fara ska du se. :)

Hittade det igen nu när jag sökte. http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/

"Blödningar från livmodertappen

Under graviditeten ökar genomblödningen i livmodertappen och slemhinnan från livmoderhalskanalen kan växa ut en bit på livmodertappen. Detta gör att den lättare börjar blöda. Det är vanligt att denna typ av blödning kommer efter samlag.

En liten blödning efter ett samlag är ganska vanligt under graviditeten. Detta beror på att livmodertappen under en graviditet är extra känslig och lättblödande. Denna typ av blödning är i regel helt ofarlig och påverkar inte barnet på något sätt."

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015