• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • mea84

Hejsan! Hoppar in i tråden med glädje då jag fick vet att jag är i v 6 nu i helgen. Jag och min sambo går nere på SU för IVF och vi har gjort ett försk´ök vilket inte tog sig, nu skulle vi invänta nästa mens men den kom ju aldrig, så då visade de sig att jag var gravid till våran stora förtjusning. Så beräknad bf är 30/10 

• mea84

hur känner ni er? symtom? För jag känner nästan ingenting, förra veckan hade jag molvärk i magen men detta försvann i helgen. Och nu ingenting, något man skall oroa sig över? dock ingen blödning ännu heller....är i v 6.

• Laloppan
    mea84 skrev 2015-02-24 15:02:04 följande:

hur känner ni er? symtom? För jag känner nästan ingenting, förra veckan hade jag molvärk i magen men detta försvann i helgen. Och nu ingenting, något man skall oroa sig över? dock ingen blödning ännu heller....är i v 6.

Jag vet att mina tidigare graviditeter (gjorde dock abort) kom illamåendet vid v.6-7och gud vad jag hatade det.

Men nu när jag skall behålla barnet vill jag känna något. Är i v.5 och det enda jag har är ömma bröst. Hade växtvärk förra veckan men inget sen dess. Symptomen känns lite som ett tecken på att något händer så jag blir också orolig. Illamåendet kan jag klara mig utan men lite växtvärk får gärna komma snarast.
  • dandelionkid
    Irlais skrev 2015-02-24 13:03:19 följande:

Jag styrketränar mest och hade tänkt fortsätta med det, anpassat dock runt andra trimestern eller när magen börjar växa. Kommer ta en paus så länge blödningen i livmodern finns kvar, men läker den bort sätter jag igång igen. Min förra graviditet tränade jag tom samma dag som förlossningen satte igång

Härligt att höra! Förra graviditeten var jag en soffpotatis redan innan, den här gången lever jag ett helt annat nyttigare liv sen flera år tillbaka så ska bli intressant och se om det gör någon skillnad i graviditeten. Jag har läst att motion ska tydligen motverka illamående så hoppas väl på det ;)
  • Rädisan26
    mea84 skrev 2015-02-24 15:02:04 följande:

Jag är i v.8+0 imorgon. Har bara haft ömma bröst, sista veckan blivit väldigt trött och illamående som kan komma lite när som, främst när jag är hungrig. Tycker att det är oroligt med så lite symtom men var på VUL 7+0 och då såg det bra ut så hoppas bara att det fortsätter så, men vågar ju inte riktigt tro på det förrän det rätta ultraljudet är gjort!
  • mea84
    Rädisan26 skrev 2015-02-24 15:58:40 följande:

Jag är i v.8+0 imorgon. Har bara haft ömma bröst, sista veckan blivit väldigt trött och illamående som kan komma lite när som, främst när jag är hungrig. Tycker att det är oroligt med så lite symtom men var på VUL 7+0 och då såg det bra ut så hoppas bara att det fortsätter så, men vågar ju inte riktigt tro på det förrän det rätta ultraljudet är gjort!

Tack för infon då kanske symtomen kommer lite senare, eller så kanske man ska vara glad över att man mår bra så länge det går!
  • mea84
    Laloppan skrev 2015-02-24 15:23:38 följande:

Jag vet att mina tidigare graviditeter (gjorde dock abort) kom illamåendet vid v.6-7och gud vad jag hatade det.

Men nu när jag skall behålla barnet vill jag känna något. Är i v.5 och det enda jag har är ömma bröst. Hade växtvärk förra veckan men inget sen dess. Symptomen känns lite som ett tecken på att något händer så jag blir också orolig. Illamåendet kan jag klara mig utan men lite växtvärk får gärna komma snarast.

Precis så känner jag med. Man vill känna mer för att få de bekräftat att det är något där inne så visst blir man lite orolig när man mår så bra som man gör, men de kanske man ska vara glad över...att man mår bra
  • Mira14

Jag ser att många är oroliga över att ni har så lite symptom, för någon vecka var jag precis lika orolig men mitt illamående kom som ett brev på posten v. 6+4, är nu i v. 8+1 och tycker jag mått illa i en evighet. Tack och lov så har jag inte behövt kräkas men jag är illamående hela dagarna och allra mest när jag är hungrig vilket jag är hela tiden. Jag hoppas det går över snart!

Så njut över att ni knappt har symptom, antingen är ni lyckligt lottade eller så kommer illamåendet som en blixt från klar himmel snart

• Ammee

V 6 här och i ef kom illamåendet. Precis som med dottern verkar de bli illamående på kvällar mest.. Så jobbigt när man inte kan äta ngt..

• MalynCazzandra
    mea84 skrev 2015-02-24 14:57:33 följande:

Hejsan! Hoppar in i tråden med glädje då jag fick vet att jag är i v 6 nu i helgen. Jag och min sambo går nere på SU för IVF och vi har gjort ett försk´ök vilket inte tog sig, nu skulle vi invänta nästa mens men den kom ju aldrig, så då visade de sig att jag var gravid till våran stora förtjusning. Så beräknad bf är 30/10 

Åh grattis! själv så är jag också i vecka 6 (5+3) Och jag mår illa varje dag har molvärk och känner mig allmänt gravid :-P
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015