Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tessis17@hotmail.com lägg gärna till mig i Facebook gruppen!
Jag vill som sagt gärna vilja vara med i Facebookgruppen (om den är hemlig) men det verkar strula med inbjudningen, så någon som är medlem i den kanske kan hjälpa mig?
Japp. Hände för mig med för typ två veckor sen. Fick världens mensvärk efteråt och direkt när jag gick till toan var det lite rosa/brunt. Blev orolig men läste att det var livmodertappen som var känsligare nu. :) Inte haft något sen dess så det är ingen fara ska du se. :)
Hittade det igen nu när jag sökte. http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/
"Blödningar från livmodertappen
Under graviditeten ökar genomblödningen i livmodertappen och slemhinnan från livmoderhalskanalen kan växa ut en bit på livmodertappen. Detta gör att den lättare börjar blöda. Det är vanligt att denna typ av blödning kommer efter samlag.
En liten blödning efter ett samlag är ganska vanligt under graviditeten. Detta beror på att livmodertappen under en graviditet är extra känslig och lättblödande. Denna typ av blödning är i regel helt ofarlig och påverkar inte barnet på något sätt."
Tips på bra vitaminer eller kosttillskott? :)
Förra graviditeten blev jag dödstrött och sov mig genom v5-10. Jag mådde illa och spydde dagligen (ibland flera gånger/dag) från v5-41 :P
Den här gången har jag bara mått illa en enda dag och har bara mest lite ömma bröst. Jättelustigt! Däremot har jag mer "växtvärk" än jag hade sist, minns inte att jag hade det alls då.
men! Är det några som tränar här? Jag har löptränhat över ett år och vill gärna fortsätta med det så gott det går och såklart om kroppen fortfarande vill. Men det verkar inte finnas allt för mycket om graviditet och träning på nätet känns det som. Kommer ni fortsätta med det?
Tips på bra vitaminer eller kosttillskott? :)
Jag har ätit gravid kvinna (ACO) ända från det att vi började planera för syskon, eftersom det innehåller folsyra och en massa andra nyttigheter :)
Fy så illa jag har mått idag.....
Jag hoppar gärna in här. Jag blir 19 om 6 dagar, har en son på snart ett år och plussade 5 februari med bf 10-14 oktober någon gång :)
Vi har varit utan preventivmedel, jag och mannen, sedan sonen föddes men först i september började vi försöka bli med syskon. I januari tog det sig äntligen! :)
Jag är lite nojig och vågar inte riktigt gå med i någon grupp på fb än... Hoppas tråden här kan hållas igång?