• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • dandelionkid

Hejsan, vi har försökt sen december -14 och plussade på alla hjärtans dag. Det var lite av en slump att jag testade mig den dagen men vi blev såklart jätteglada. Vi har en dotter född -11. Enligt mina beräkningar är det dax 27 oktober. Jag är 29 år och bor i rönninge.

Jag vill gärna vara med i fbgruppen! Mail: mallus860315@hotmail.com

• Lemon
    Flerattälska skrev 2015-02-23 11:56:31 följande:
    Jag är bara i vecka sex ännu men fy så illa jag mått sedan igår. Vill kräkas men kan inte :( Sen strejkar magen också så jag känner mig som en uppblåst ballong just nu. Jag skämtade med min man igår och sa att det måste vara en flicka denna gång. Flickor sägs enligt alla "hittelpå" ta mammans skönhet ifrån henne under graviditeten och jag känner mig verkligen inte vacker just nu. Har fått finnar, är likblek i ansiktet och Håret känns fett på en gång efter tvätt. Hade en lugn och fin graviditet med sonen så det ska bli spännande att se om det ligger något bakom sägnen ;)
    Kanske är samma för mig då här med. Känner mig inte glamorös för fem öre :) Magen är verkligen som en ballong. Ser ut som att jag är i v 20 eller nåt (v8).

Kanske är en flicka för oss också. Håller med dig om att när jag väntade min son var det inte på samma sätt..
  • Lemon
    ronja111 skrev 2015-02-23 18:31:07 följande:

Ja hörrni allihop

Så skönt att ventilera här!

Jag är mest orolig hela tiden.

Känner mig nojjig att jag "bara" mår lite illa, är trött o har ont i magen.

Är ju verkligen motsatsen till hård....

Men så är jag ju bara i v5.

Läste forskning igår att de som mår mest illa löper mindre risk för mf än de som inte mådde illa. Så nu sitter man och hoppas på det.*hopplös*

Kram på er!

Min mage var så i "början" med. I v5-6 var jag tvärtemot trög och nu kan man gå flera dagar men hård mage.(v8 nu)
  • dandelionkid

Förra graviditeten blev jag dödstrött och sov mig genom v5-10. Jag mådde illa och spydde dagligen (ibland flera gånger/dag) från v5-41 :P
    Den här gången har jag bara mått illa en enda dag och har bara mest lite ömma bröst. Jättelustigt! Däremot har jag mer "växtvärk" än jag hade sist, minns inte att jag hade det alls då.

men! Är det några som tränar här? Jag har löptränhat över ett år och vill gärna fortsätta med det så gott det går och såklart om kroppen fortfarande vill. Men det verkar inte finnas allt för mycket om graviditet och träning på nätet känns det som. Kommer ni fortsätta med det?

• JLH87

Är det någon mer som mår fruktansvärt illa? Jag är i v7 och lider mig igenom dagarna. Jag mår illa JÄMT, även om det går upp o ner. Värst är det på morgonen eller när jag inte ätit på länge. Får tvinga i mig mat eftersom jag mår så illa. Vet inte hur jag ska klara av jobbet om det fortsätter såhär..

Dessutom har jag värsta växtvärken i livmodern titt som tätt. Jag måste typ ligga ner och andas djupt. Det krampar typ.

Man får försöka tänka positivt eftersom det förhoppningsvis ger nått gott i slutändan. Men just nu känner jag mig så ynklig... :(

• Ammee
    dandelionkid skrev 2015-02-24 09:36:42 följande:

Förra graviditeten blev jag dödstrött och sov mig genom v5-10. Jag mådde illa och spydde dagligen (ibland flera gånger/dag) från v5-41 :P
    Den här gången har jag bara mått illa en enda dag och har bara mest lite ömma bröst. Jättelustigt! Däremot har jag mer "växtvärk" än jag hade sist, minns inte att jag hade det alls då.

men! Är det några som tränar här? Jag har löptränhat över ett år och vill gärna fortsätta med det så gott det går och såklart om kroppen fortfarande vill. Men det verkar inte finnas allt för mycket om graviditet och träning på nätet känns det som. Kommer ni fortsätta med det?

Jag gör på spinning & har tänkt fortsätta med de
  • Bellamamma72
    Emelie23 skrev 2015-02-23 22:31:12 följande:
    Åh vad kul! Kan jag få förnamn och efternamn? Behöver det (måste lägga till minst en person för att kunna skapa gruppen) så vi får våran bebisgrupp :)
    Vill oxå gärna vara med:)
  • ronja111
    Lemon skrev 2015-02-24 08:23:19 följande:

Min mage var så i "början" med. I v5-6 var jag tvärtemot trög och nu kan man gå flera dagar men hård mage.(v8 nu)

Skönt att höra Lemon Tack!
    *hoppet är det sista som sviker*
  • ronja111
    BlomsterFröken skrev 2015-02-24 06:13:31 följande:

Med min första grav. Fick jag jätte ömma bröst, som dock slutade ömma i v.7 och V.8 fick jag MF.

Andra grav. Fick jag halsbränna redan veckan innan bim , jag som aldrig har halsbränna började ana då :). Sen kom lätt illamående samma v som bim..Men brösten var inte alls så farligt onda. Allt gick bra och vi fick en tjej :)

Nu 3 grav. Lite illamående och noll sötsug ... Inget annat, är i v. 6 och håller tummarna att symptomen håller i sig !

Skönt att höra att det kan vara så olika
  • ronja111
    Flerattälska skrev 2015-02-23 20:54:50 följande:

Internet är bra till mycket men ibland blir man bara mer orolig av att läsa allt som står. Alla graviditeter är olika och jag tillhör den grupp som fått missfall i graviditeter där jag haft ett starkt illamående och när jag väntade sonen så hade jag knappt något symtom alls under hela graviditeten men ändå föddes en frisk och helt underbart fin pojke :) När det gäller magen så har jag varit både lös och hård olika graviditeter så en och samma kropp kam reagera olika från ena dagen till den andra. Är du väldigt orolig så tycker jag att du ska ringa din bm. Då kanske du kan gå svar på dina funderingar på ett bra sätt och kanske till och med få göra en extra kontroll om de krävs.

Tack för ditt lugnande svar

Har telefontid med läkare imorgon då vi skall boka in en tid för UL. Samt frågestund Är ju så tidigt än så går ju inte at se något förrän om några veckor.

Jag går privat så det känns skönt. Har väldigt dålig erfarenhet från vården tidigare, så känns tryggt så.

Kram
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015