Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Går in i vecka 12 på onsdag. Började blöda förut, ringde 1177 i panik. Hon sa att jag ska stanna hemma från jobbet imorgon, kontakta bm och att det ska kollas upp. jag tror jag deppar ihop totalt, så himla orolig. :(
Går in i vecka 12 på onsdag. Började blöda förut, ringde 1177 i panik. Hon sa att jag ska stanna hemma från jobbet imorgon, kontakta bm och att det ska kollas upp. jag tror jag deppar ihop totalt, så himla orolig. :(
Har inte haft sex så beror inte på det. Det började igårmorse. Då var det som en ljusrosa blödning som bara kom på pappret när jag torkade mig. På eftermiddagen började de rinna helt plötsligt när jag stod i köket, trodde de var flytningar först men det var det inte, blev som en pöl och fortsatte rinna en stund när jag satt mig på toa (ursäkta om det låter äckligt). efter det har det bara kommit i samband med toabesök, inget i bindan alltså . Inga klumpar. Har ringt iaf så de ska ringa upp vid 11. Har konstant "mensvärk " sen igår eftermiddag.
tack för allt stöd, behöver verkligen det nu.
Hej tjejer! Jag brukar hålla lite koll på vad som skrivs i gruppen och hur det går för er andra Oktobermammor, men jag skriver sällan!
Jag kan bara tänka mig din oro Lazmi, att det ska vara så oroande att vänta barn. Man går och oroar sig hela tiden :( hoppas verkligen det inte är någon fara med din lilla bebis!
Först ska vi oroa oss innan vi blir gravida för tänk om man inte kan bli graviD?! Sen när man väl blivit det går man runt och tänker att man ska få missfall eller annat tråkigt. När bebisen är ute tänker man på plötslig spädbarnsdöd, etc. Såååå jag gissar att vi kommer få vara oroliga små mammor livet ut från och med nu då :) kuuuul!
Försökte verkligen hålla mig från att gråta då jag vet hur svårt det är att förstå vad en människa som gråter säger. Men fick prata med en så otrevlig barnmorska som talade om för mig att 1177 hade hänvisat mig fel, att 1177 inte kan sånt här och att absolut inget kan göras om det är missfall ändå. Började storgråta och försökte förklara min oro och att jag redan är remitterad till psykolog på grund av mitt mående och att det här bara blir för mycket, att gå runt och inte veta. Så då skulle hon ringa gyn sen ringa upp mig. Hon fick dock inte tag på gyn och säger att de förmodligen har fullt upp.
Nu blev jag hänvisad av henne till akuten efter 17...
Inte så jävla lätt för mig som aldrig varit med om det här förut att veta allt, klart jag lyssnar på vad 1177 säger.
Tänk att jag skulle behöva bli så himla ledsen innan hon kunde visa minsta medkänsla.
Försökte verkligen hålla mig från att gråta då jag vet hur svårt det är att förstå vad en människa som gråter säger. Men fick prata med en så otrevlig barnmorska som talade om för mig att 1177 hade hänvisat mig fel, att 1177 inte kan sånt här och att absolut inget kan göras om det är missfall ändå. Började storgråta och försökte förklara min oro och att jag redan är remitterad till psykolog på grund av mitt mående och att det här bara blir för mycket, att gå runt och inte veta. Så då skulle hon ringa gyn sen ringa upp mig. Hon fick dock inte tag på gyn och säger att de förmodligen har fullt upp.
Nu blev jag hänvisad av henne till akuten efter 17...
Inte så jävla lätt för mig som aldrig varit med om det här förut att veta allt, klart jag lyssnar på vad 1177 säger.
Tänk att jag skulle behöva bli så himla ledsen innan hon kunde visa minsta medkänsla.