• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Bullen11
    Lazmi skrev 2015-03-15 19:26:53 följande:

Går in i vecka 12 på onsdag. Började blöda förut, ringde 1177 i panik. Hon sa att jag ska stanna hemma från jobbet imorgon, kontakta bm och att det ska kollas upp. jag tror jag deppar ihop totalt, så himla orolig. :(

Håller tummarna!! Som någon skrev är det nog ingen fara om det inte blöder väldigt mkt och klumpar. Hur mycket och hur länge har du blött? Stå på dig när du ringer imorgon och ge dig inte förrän du fått tid för UL - så du slipper gå och tänka och fundera i onödan.
  • Tramses
    Lazmi skrev 2015-03-15 19:26:53 följande:

Går in i vecka 12 på onsdag. Började blöda förut, ringde 1177 i panik. Hon sa att jag ska stanna hemma från jobbet imorgon, kontakta bm och att det ska kollas upp. jag tror jag deppar ihop totalt, så himla orolig. :(

Lider med dig!

Om det är någon tröst så har jag haft blödningar sedan fem dagar efter äl.

Trodde inte att man kunde blöda så mycket utan att få mf, men jag har gjort flera vul och allt ser bara bra ut. Hoppas innerligt att det gör det för dig också imorgon. Sköra slemhinnor är förklaringen jag har fått. Tydligen väldigt vanligt.

Håller tummarna för dig!
  • Lazmi

Har inte haft sex så beror inte på det. Det började igårmorse. Då var det som en ljusrosa blödning som bara kom på pappret när jag torkade mig. På eftermiddagen började de rinna helt plötsligt när jag stod i köket, trodde de var flytningar först men det var det inte, blev som en pöl och fortsatte rinna en stund när jag satt mig på toa (ursäkta om det låter äckligt). efter det har det bara kommit i samband med toabesök, inget i bindan alltså . Inga klumpar. Har ringt iaf så de ska ringa upp vid 11. Har konstant "mensvärk " sen igår eftermiddag.

tack för allt stöd, behöver verkligen det nu.

• Mmaja1990

Hej tjejer! Jag brukar hålla lite koll på vad som skrivs i gruppen och hur det går för er andra Oktobermammor, men jag skriver sällan!

Jag kan bara tänka mig din oro Lazmi, att det ska vara så oroande att vänta barn. Man går och oroar sig hela tiden :( hoppas verkligen det inte är någon fara med din lilla bebis!

Först ska vi oroa oss innan vi blir gravida för tänk om man inte kan bli graviD?! Sen när man väl blivit det går man runt och tänker att man ska få missfall eller annat tråkigt. När bebisen är ute tänker man på plötslig spädbarnsdöd, etc. Såååå jag gissar att vi kommer få vara oroliga små mammor livet ut från och med nu då :) kuuuul!

• Lazmi

Försökte verkligen hålla mig från att gråta då jag vet hur svårt det är att förstå vad en människa som gråter säger. Men fick prata med en så otrevlig barnmorska som talade om för mig att 1177 hade hänvisat mig fel, att 1177 inte kan sånt här och att absolut inget kan göras om det är missfall ändå. Började storgråta och försökte förklara min oro och att jag redan är remitterad till psykolog på grund av mitt mående och att det här bara blir för mycket, att gå runt och inte veta. Så då skulle hon ringa gyn sen ringa upp mig. Hon fick dock inte tag på gyn och säger att de förmodligen har fullt upp.
    Nu blev jag hänvisad av henne till akuten efter 17...
    Inte så jävla lätt för mig som aldrig varit med om det här förut att veta allt, klart jag lyssnar på vad 1177 säger.
    Tänk att jag skulle behöva bli så himla ledsen innan hon kunde visa minsta medkänsla.

• Irlais
    Lazmi skrev 2015-03-16 11:33:05 följande:

Försökte verkligen hålla mig från att gråta då jag vet hur svårt det är att förstå vad en människa som gråter säger. Men fick prata med en så otrevlig barnmorska som talade om för mig att 1177 hade hänvisat mig fel, att 1177 inte kan sånt här och att absolut inget kan göras om det är missfall ändå. Började storgråta och försökte förklara min oro och att jag redan är remitterad till psykolog på grund av mitt mående och att det här bara blir för mycket, att gå runt och inte veta. Så då skulle hon ringa gyn sen ringa upp mig. Hon fick dock inte tag på gyn och säger att de förmodligen har fullt upp.
    Nu blev jag hänvisad av henne till akuten efter 17...
    Inte så jävla lätt för mig som aldrig varit med om det här förut att veta allt, klart jag lyssnar på vad 1177 säger.
    Tänk att jag skulle behöva bli så himla ledsen innan hon kunde visa minsta medkänsla.

Usch jag lider med dig. Har haft blödningar i samtliga tre graviditeter och min första fick jag samma bemötande av mvc - "det är bara att vänta, är det mf så är det!". Bristen på empati är fruktansvärd!

Det du kan göra är att ringa gyn själv och boka tid för en koll. Har de inte tid och du är alldeles för orolig, då åker du in till gynakuten! Bor du i Sthlm?
  • Lazmi
    Irlais skrev 2015-03-16 11:36:47 följande:
    Usch jag lider med dig. Har haft blödningar i samtliga tre graviditeter och min första fick jag samma bemötande av mvc - "det är bara att vänta, är det mf så är det!". Bristen på empati är fruktansvärd!

Det du kan göra är att ringa gyn själv och boka tid för en koll. Har de inte tid och du är alldeles för orolig, då åker du in till gynakuten! Bor du i Sthlm?
    Jag bor i Eskilstuna, barnmorskan sa att jag skulle åka in till vanliga akuten och be om att få träffa en gynekolog. Hon sa att det inte var nån idé att jag försökte ringa gyn för att "när de inte ens svarar när hon ringer på det interna numret" så kommer de inte svara när jag ringer. :(
  • Irlais
    Lazmi skrev 2015-03-16 11:39:16 följande:
    Jag bor i Eskilstuna, barnmorskan sa att jag skulle åka in till vanliga akuten och be om att få träffa en gynekolog. Hon sa att det inte var nån idé att jag försökte ringa gyn för att "när de inte ens svarar när hon ringer på det interna numret" så kommer de inte svara när jag ringer. :(
    Finns det bara en gyn? Klart du kan testa att ringa, receptionisten kanske var på toa bara... Vilken idiot till bm!

www.landstingetsormland.se/Halsa-vard/sjukhus/Malarsjukhuset-Eskilstuna/Eskilstuna/Gynekologimottagningen/

Där tar de emot akut vid blödningar!
  • Lazmi
    Irlais skrev 2015-03-16 11:43:57 följande:
    Finns det bara en gyn? Klart du kan testa att ringa, receptionisten kanske var på toa bara... Vilken idiot till bm!

www.landstingetsormland.se/Halsa-vard/sjukhus/Malarsjukhuset-Eskilstuna/Eskilstuna/Gynekologimottagningen/

Där tar de emot akut vid blödningar!
    Tack för hjälpen <3 försökte ringa men en röst sa bara "vi kan tyvärr inte ta emot fler samtal idag"..
    Jag förstår att om det är missfall kan de såklart inte göra någonting men det betyder ju inte automatiskt att den som eventuellt genomgår ett missfall tar det så lätt. Det känns ju helt fruktansvärt att inte veta om bebis lever eller inte.
  • Skogisen
    Lazmi skrev 2015-03-16 11:51:35 följande:
    Tack för hjälpen <3 försökte ringa men en röst sa bara "vi kan tyvärr inte ta emot fler samtal idag"..
    Jag förstår att om det är missfall kan de såklart inte göra någonting men det betyder ju inte automatiskt att den som eventuellt genomgår ett missfall tar det så lätt. Det känns ju helt fruktansvärt att inte veta om bebis lever eller inte.
    Jag åkte in på akuten mitt på dagen när jag började blöda och fick träffa gyn direkt så testa det om inte annat.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015