• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • sk0skav
    Missma01 skrev 2015-03-18 16:45:51 följande:
    vad har du för appar? :)
    Jag har 1177:S "graviditets kalender" och babygruppens "gravid kalender" :) . 1177 har lite mer info om bebisen ibland. Annars är de ganska lika.

Vilka har du?
  • Silverguld
    Annapanna2 skrev 2015-03-18 12:40:09 följande:
    Såg ett tips på en smoothie en tjej hade fått av sin barnmorska och den hade höjt hennes järnnivåer!

1,5 dl fryst bladspenat

1,5 dl hallon

1 banan

1,5 dl apelsinjuice

Mixa ihop allt och drick en gång om dagen. Ha inte i mjölkprodukter då dom gör upptaget av järnet svårare.
    Tack för tipset! Ska absolut testa!

Och tusen tack till alla andra som tagit sig tid att skriva till mig idag! Ska verkligen ta med mig era tips om ex, droppar, blutsaft mm!

Med barnmorskan känns det sådär.. Men nu ska jag inte till henne fören i vecka 22 igen, och då är jag ju lite längre gången. Hoppas det känns bättre då..
  • MLIJH

Var på inskrivning idag, beslut om sockerbelastning i slutet på april! BLÄ! Bara bita ihop och hoppas att jag får i mig den där sörjan!! Järndepåerna var så där och hon hoppas att det skett ett mirakel när proverna kommer tillbaka då jag alltid legat för lågt när jag träffat barnmorskan. Nu sitter jag här och ser ut som en nåldyna och suktar efter en mangosmoothie... 8+2 idag, 

Är ni sugna på något speciellt ännu???  Tungan ute

• MyRoundabout
    MLIJH skrev 2015-03-18 19:42:38 följande:

Var på inskrivning idag, beslut om sockerbelastning i slutet på april! BLÄ! Bara bita ihop och hoppas att jag får i mig den där sörjan!! Järndepåerna var så där och hon hoppas att det skett ett mirakel när proverna kommer tillbaka då jag alltid legat för lågt när jag träffat barnmorskan. Nu sitter jag här och ser ut som en nåldyna och suktar efter en mangosmoothie... 8+2 idag, 

Jag ska på min inskrivning imorgon, har inte ens koll på vad det är man gör då, har liksom inte trott att jag skulle ta mig dit ens. =P

Jag är sjukt sugen på nånting, men jag har INGEN aning om vad det är. Det är enormt irriterande, jag kan gå och öppna kylskåp/frys/skafferi hundra gånger om dagen men det är omöjligt att hitta rätt. Mangosmoothie lät dock vansinnigt gott!
  • MLIJH

Exotiskt mango passionsfrukt apelsin är sånt som jag verkligen vill ha just nu :D

• mammalovis
    Silverguld skrev 2015-03-18 08:52:24 följande:
    Jag behöver hjälp! Har sedan några veckor tillbaka inte kunnat svälja tabletter utan att klökas, så har inte tagit mina tabletter med järn, folsyra mm. Nu har jag fått feber och försökte ta en panodil men var tvungen att springa och kräka.. Känns jättejobbigt. Har fått svar från bm på mina blodprover och de visar att jag behöver ta järntabletter.. Men hur ska jag göra? De har rekommenderat en sort i tablettform, finns det flytande istället? Och finns det någon slags febernedsättande i flytande form som vuxna (och gravida) kan ta?
    Jag tar oftast Alvedon som brustablett, då jag fått för mig att det verkar snabbare i kombination med att jag har svårt att svälja tabletter även i normalfallet.

Niferexen är ju kapslar, så du kan hälla ut innehållet som är små, små kulor. Jag har tagit dem med en sked yoghurt under tidigare graviditeter. Visst är det inte det mest optimala med mjölkprodukter, men hellre att jag fått i mig skiten. Går säkert med en sked äppelmos också, om man gillar det.

Jag räknar med att få börja efter första blodprovet då mina depåer brukar vara låga. När hb´t sjunker brukar jag bli rejält påverkad. Kanske är det därför jag är så trött nu, men blutsaft i kombination med känslig mage för både smak och lukt höll på att gå åt pipskogen.
  • mammalovis
    MLIJH skrev 2015-03-18 19:42:38 följande:

Det tar ju normatl 6-8 veckor att förändra sina blodvärden, då nya blodkroppar måste bildas, därför kollar de hb ganska sällan numera.

I början av graviditeten var jag plötsligt sugen på blåbär i några dagar. Nu är det mest att jag inte är sugen på något. Dock äter jag många röda äpplen, precis som tidigare graviditeter.
  • Silverguld
    mammalovis skrev 2015-03-18 21:01:30 följande:
    Jag tar oftast Alvedon som brustablett, då jag fått för mig att det verkar snabbare i kombination med att jag har svårt att svälja tabletter även i normalfallet.

Niferexen är ju kapslar, så du kan hälla ut innehållet som är små, små kulor. Jag har tagit dem med en sked yoghurt under tidigare graviditeter. Visst är det inte det mest optimala med mjölkprodukter, men hellre att jag fått i mig skiten. Går säkert med en sked äppelmos också, om man gillar det.

Jag räknar med att få börja efter första blodprovet då mina depåer brukar vara låga. När hb´t sjunker brukar jag bli rejält påverkad. Kanske är det därför jag är så trött nu, men blutsaft i kombination med känslig mage för både smak och lukt höll på att gå åt pipskogen.
    Visste inte ens att alvedon finns i brusform! Använder bara Ipren i vanliga fall, men det ska man ju hålla sig borta från nu så är ute på oprövad mark för min del.

Tack för tipset om att öppna kapslarna! Känna ju absolut lättare att få i sig dem med en sked äppelmos!
  • hannap90

Är konstant hungrig känns det som, och ha fått dille på mackor. Jag brukar inte ens gilla mackor speciellt mycket, märkligt haha. Är i v 11 nu och bara inväntar v 12 så man kan pusta ut lite :)

• Pojkmamma86

Idag är det äntligen dags för vul, håll tummarna för att vi för se en levande böna där inne!

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015