• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Tramses

Åh, tack Bullen 11! Precis vad jag ville läsa! Har också googlat slemproppen och tecken på mf

Jag hade som du helt andra flytningar vid mina tidigare graviditeter men det känns skönt att vi är två iaf som har tänkt samma tankar.

• svea74

Meeeen hjäääälp får psykbryt för mindre.

Har snart kliat sönder armarna.

Kliar så jävulskt på armar och mage. Va faaan.

Ingår det i biverkningarna eller vad är det frågan om?

Kommer oftast på kvällen konstigt nog :/

• Skogisen
    svea74 skrev 2015-03-13 19:18:09 följande:

Meeeen hjäääälp får psykbryt för mindre.

Har snart kliat sönder armarna.

Kliar så jävulskt på armar och mage. Va faaan.

Ingår det i biverkningarna eller vad är det frågan om?

Kommer oftast på kvällen konstigt nog :/

Du är inte ensam om kliet, åkte in akut i onsdags då jag började svälla i ansiktet, på akuten konstaterade dom bara att jag nog fått i mig något olämpligt, blev hemskickad med loratadin o betapred o en förmaning att inte klia. Va på vc igår då det svält ännu mer i ansiktet o handlederna svullnat så det gjorde ont, där fick jag en annan antihistamin o hydrokortisonsalva o nu känns det lite bättre. Läkarn på vc trodde att det kunde vara en reaktion på alla hormoner i kombination med stress o räkor...
  • kallemaja

Ni som känner er helt däckade- ni är inte ensamma!

Jag är i vecka 8 och orkat absolut ingenting! Känner mig så sjuk i kroppen och vill helst bara sova hela tiden..bara vill att dagarna ska rulla på så veckorna går.. Vill ha energi! Men är helt slut...

• cicci70
    minihallon skrev 2015-03-02 21:51:59 följande:

Va roligt! Jag går på samma klinik :) jag är i vecka 7 (6+6) går alltså in i v 8 imorgon. Är så nervös över att de ska säga att det inte är något.

hur har det gått för dig?, jag var på kliniken den 5/3 och fick se hjärtat slå på grynet

Men nu väntar jag på remiss för ett nytt ultraljud då alla symptom bara försvann den 10/3, det finns tydligen ngt som kallas för spökveckor och då kan det bli så, men väntan på att få veta är så jobbig, bara hålla tummarna att grynets hjärta fortfarande slår....
  • anna tuva
    Annapanna2 skrev 2015-03-13 18:12:33 följande:

Tack för stödet tjejer! Även om jag tycker synd om er också såklart så känns det lite skönt att det inte bara är jag. Jag funderar också på att berätta på jobbet, om jag inte blir sjukskriven nästa vecka. I såna fall får dom vänta. Har ju diabetes också så det är mycket på en gång. Och jag känner mig som världens tråkigaste!! Min sambo var så söt igår och frågade hur han kunde hjälpa till och om jag vill att han ska gå upp tidigare varje morgon och laga frukost åt mig. Får så dåligt samvete att jag är så tråkig mot honom, fast jag egentligen vet att han förstår. Vilken tur att ni finns här att ventilera med! Hoppas det vänder för oss snart och att lite av energin kommer tillbaka. Kram på er!

Jag har också diabetes. Typ 1. Så jobbigt. Att inte bara vara illamående och behöva äta jämt. Utan behöva ha sån koll på blodsockret också.
  • Annapanna2
    anna tuva skrev 2015-03-14 02:06:11 följande:
    Jag har också diabetes. Typ 1. Så jobbigt. Att inte bara vara illamående och behöva äta jämt. Utan behöva ha sån koll på blodsockret också.
    Eller hur! Har du pump eller sprutor? Är det ditt första barn? Kul att vi är två :)
  • Sofie mamma till 2 prinsar
    Annapanna2 skrev 2015-03-14 09:43:13 följande:
    Eller hur! Har du pump eller sprutor? Är det ditt första barn? Kul att vi är två :)
    Vi är faktiskt 3! Har haft typ 1 sedan jag var 3 år. Väntar nu fjärde barnet.
  • Annapanna2
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-03-14 11:30:37 följande:
    Vi är faktiskt 3! Har haft typ 1 sedan jag var 3 år. Väntar nu fjärde barnet.
    Jaså! Då har du ju en hel del erfarenhet! Jag är livrädd att diabetesen ska ställa till allt. Hur har det gått för dig tidigare? Har du blivit igångsatt tidigare? Eller kejsarsnitt? Var bor du?
  • anna tuva
    Annapanna2 skrev 2015-03-14 09:43:13 följande:
    Mitt andra barn. Har pump o cgm. Första barnet låg jag okej i bs men inte perfekt. Födde vaginalt i v 39 som kom igång naturligt. Han vägde 3900. Han mådde bra o fick inte lågt bs efter födseln. Nu känns det nervöst när det gick så bra sist. Dock hade jag det tufft men skönt att han inte blev påverkad. Jag bor i gbg. Du?
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015