• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Skogisen

Är det någon mer här som upplevt huggande smärta långt ner i magen o ut mot sidorna?

• Elesif

Alltså, nu är jag förvirrad. Var nyss på första besöket hos barnmorskan och hon sa att jag var i vecka 7 och var beräknad i slutet av oktober typ 30:e.
    Och både min fetilitetsläkare och hos de vi gjorde IVF säger att jag är i vecka 10, 9+1 och beräknad 17:e oktober så jag satt där och såg dum ut och sa att jag fick fråga läkaren igen då hur man räknar (fast att jag vet att de andra har rätt). Men hon sa bara att de hade ett schema som de gick efter.

Såå nu är jag ganska så irriterad, jag var ju på mitt första vul i vecka 8, 7+5.
    Jag vill ju inte att hon ska gå efter fel vecka hela tiden....

• Elesif
    Skogisen skrev 2015-03-16 14:35:43 följande:

Är det någon mer här som upplevt huggande smärta långt ner i magen o ut mot sidorna?

Hej!
    Jag upplever du pratar om, det är växtvärk, livmodern och alla ligament som rör på sig, det är helt normalt.
  • Fru Hermelin

Absolut. Jag får så emellanåt. Tror det brukar sägas att det är när det drar i ligamenten kring livmodern som det kan kännas så.
  • Fru Hermelin

Pratat med min chef idag. Det gick kanon! Och apropå min provanställning sa han självmant att han vill att jag ska veta att han är jättenöjd med att ha mig här. Sån lättnad att ha det gjort!

• Annapanna2

På mig hugger det till om jag rör mig snabbt eller nyser eller så. Är ligamenten som dras ut mer än vanligt, inget konstigt som jag förstått det :) men ont gör det när det kommer så där plötsligt!
  • Skogisen

Skönt att det inte bara är jag, då är det ju normalt o man kan slappna av o gilla läget :)

• Mmaja1990
    Elesif skrev 2015-03-16 14:36:05 följande:

Alltså, nu är jag förvirrad. Var nyss på första besöket hos barnmorskan och hon sa att jag var i vecka 7 och var beräknad i slutet av oktober typ 30:e.

Och både min fetilitetsläkare och hos de vi gjorde IVF säger att jag är i vecka 10, 9+1 och beräknad 17:e oktober så jag satt där och såg dum ut och sa att jag fick fråga läkaren igen då hur man räknar (fast att jag vet att de andra har rätt). Men hon sa bara att de hade ett schema som de gick efter.

Såå nu är jag ganska så irriterad, jag var ju på mitt första vul i vecka 8, 7+5.

Hej! Min bm (eller ja, de är flera - har inte fått en "riktig" än) är också så fast tvärtom. Jag har räknat utifrån hur långa cykler jag haft medan dom räknar på det vanliga 28 dagars vilket gör att jag enligt d är längre gången än vad jag är. Så jag fick också sitta där och se fånig ut medan dom stressbokade allt, och menade att man senare vid ultraljud, framför allt rul, får se om man behöver flyttas fram eller bak. Jätte irriterande. Dom borde ju ha lite mer moderna sätt att räkna tycker man ju.

Tycker du ska stå på dig när du ändå har andra experter runt omkring dig som varit med och vet mer exakt. Jag ska på kub i veckan och risken är ju att det är för tidigt för dom att göra undersökningen, men då får de skylla sig själva som bokat in mig så snabbt tänker jag. Jag tänker att det bara är kul för egen del att se bebis fler gånger hihi
  • Elesif
    Mmaja1990 skrev 2015-03-16 15:36:17 följande:
    Hej! Min bm (eller ja, de är flera - har inte fått en "riktig" än) är också så fast tvärtom. Jag har räknat utifrån hur långa cykler jag haft medan dom räknar på det vanliga 28 dagars vilket gör att jag enligt d är längre gången än vad jag är. Så jag fick också sitta där och se fånig ut medan dom stressbokade allt, och menade att man senare vid ultraljud, framför allt rul, får se om man behöver flyttas fram eller bak. Jätte irriterande. Dom borde ju ha lite mer moderna sätt att räkna tycker man ju.

Tycker du ska stå på dig när du ändå har andra experter runt omkring dig som varit med och vet mer exakt. Jag ska på kub i veckan och risken är ju att det är för tidigt för dom att göra undersökningen, men då får de skylla sig själva som bokat in mig så snabbt tänker jag. Jag tänker att det bara är kul för egen del att se bebis fler gånger hihi
    Ja jag fattar inte att man ska behöva dubbelkolla allting själv nu mer inom vården! Mysigt att se bebisen iaf, håller helt med dig Glad

Blev så paff och arg när hon inte ens lyssnade på vad jag sa, att min läkare redan hade räknat ut det. Jag har ju gått på två ultraljud, då är jag inte i vecka 7. Jag skulle gå på ett tidigt ultraljud som jag gjorde i vecka 8 och det var två veckor sen för det var de tidigaste VUL de gjorde det efter IVF så min bm verkar ju lite konstig minst sagt.
  • Korvstroganoff
    Elesif skrev 2015-03-16 14:36:05 följande:

Om du hänvisar till ditt ul så borde din bm gå efter det!!!!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015