• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • KaDa89

Hej!????

Jag fick reda på sent igår kväll att jag är gravid!???????? om mina beräkningar stämmer så gick jag in i v.10 idag och har B 21:e oktober. Första barnet och har inte fattat alls att det faktiskt är så att jag äntligen är gravid!?

Hoppas det är okay att jag hoppar in här!

• sk0skav
    KaDa89 skrev 2015-03-19 07:04:03 följande:

Hej!????

Jag fick reda på sent igår kväll att jag är gravid!???????? om mina beräkningar stämmer så gick jag in i v.10 idag och har B 21:e oktober. Första barnet och har inte fattat alls att det faktiskt är så att jag äntligen är gravid!?

Hoppas det är okay att jag hoppar in här!

Grattis :)
  • sk0skav
    KaDa89 skrev 2015-03-19 07:28:53 följande:
    Tack! :)
    Har ni försökt länge med att bli gravid?

Har du några symptom ännu? :)
  • annsofie90

Jag är i v.10 (9+5) och har tack och lov inte varit illamående (mer än om jag jobbat hårt och ätit dåligt vid något tillfälle).

Det som har bestått är tröttheten. Jag har även haft ömma bröst från första början och har det fortfarande men det kan variera jättemycket från dag till dag, vissa dagar är de inte ömma alls!
    Då och då har jag även lite molvärk i "livmoderområdet".

Jag ska på inskrivning nästa vecka och hoppas då även få en tid till ultraljud, i mitt landsting görs första ultraljudet mellan v.12-14. Jag känner att jag inte riktigt gläds åt graviditeten innan jag har sett att det finns något där inne. Ganska ofta är mitt enda symtom tröttheten och då får jag alltid tankar på att det kanske inte står rätt till. 

Vad har ni för symtom nu när det gått en tid? 
    Någon som också har varierande symtom från dag till dag?

• Korvstroganoff
    JLH87 skrev 2015-03-18 09:22:34 följande:

Jag har beställt "pappalogi" till min sambo som enligt recensioner på nätet ska vara väldigt bra och underhållande :) det är en pappa som skriver om allt från graviditeten till första tiden med bebisen.

Den köpte jag också till min sambo!!! Den verkar bra och rolig!!
  • karolina84

Kul KaDa, grattis! Du är en sådan man önskar att man vore, bara "komma på det" ganska sent så man slipper oroa sig så länge ;)

Jag gick in i vecka 11 idag (10+0) och är piggare än på länge. Mycket skönt! Får hoppas det håller i sig utan att det är något som är fel. Inskrivning imorgon som jag ser fram emot väldigt mycket, särskilt då jag övertalade min barnmorska om att försöka lyssna efter hjärtljud. Hon rekommenderade det inte då det mest kan orsaka oro men jag har valt att se det som en trisslott - det är inte så stor chans att man vinner. Men det är värt att försöka för chansen finns att vinna så mycket. Det skulle göra mig otroligt mycket lugnare.

• DelikaTess86
    Lazmi skrev 2015-03-18 16:11:08 följande:
    hur räknar du ut vilken dag som är bf? Får olika på olika appar :)
    Jag har lyssnat på BM, vi kom fram till samma datum. Men eftersom jag inte gjort ultraljud så får jag tro att det stämmer fram till RUL. Annars har jag provat föräldralivs gravidkalender och Gravid app. Kommer fram till 3/10 där också :)
  • KaDa89
    sk0skav skrev 2015-03-19 10:02:09 följande:

Har ni försökt länge med att bli gravid?

Har du några symptom ännu? :)

Ganska exakt ett år sedan jag slutade med preventivmedel och vi kände att nu vill vi bilda familj men det dröjde.. jag är ganska överviktig så jag tänkte att det blir nog inget förrän jag gått ner i vikt. Så nu innan jag fick positivt hade vi gett upp och tagit en paus i försökandet och jag började plugga och tagit kontakt med sjukvården för att få hjälp med min vikt. Min mens har alltid varit otroligt oregelbunden så jag tänkte att den kommer säkert så småningom men så har jag känt lite andra symptom än de vid mens så jag tog ett test igår kväll och så va det helt plötsligt två starka sträck och jag blev jättechockad och glad.

Mina symptom hittills har varit lite illamående, trötthet, extremt ont i brösten mycket längre än vanligt, jordens halsbränna sista dagarna och mensvärk fast som bara håller i sig en minut typ.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015