• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • sk0skav

Ni som mår illa och kräks, hur ofta kräks ni?

Jag har lite fobi för att kräkas :/ . Vet att det är olika från person till person, men om man vet lite hur det varit för andra så vet man ju på ett ca mellan såhär och såhär :)

• Skogisen
    Irlais skrev 2015-03-20 12:40:48 följande:
    Ja det var tavegyl jag fick utskrivet. Får väl överväga att ta den om/när det blir värre men jag är hellre lite snuvig och nyser massor (som det är nu) än hamnar i total koma! Tar du nässpräy/ögondroppar också?
    Nä, min läkare sa att det va mycket sämre för graviditeten + är inte allergisk på det sätter utan har någon form av mat/stress/hormon allergi som gör att jag sväller i ansiktet o får nässelutslag på hela kroppen. Brukar ta medicinen på vid 18 o sen när jag är upp på toaletten på vid tre på natten. Klara mig från den värsta tröttheten då :)
  • Zam96
    sk0skav skrev 2015-03-20 12:50:13 följande:

Jag har lite fobi för att kräkas :/ . Vet att det är olika från person till person, men om man vet lite hur det varit för andra så vet man ju på ett ca mellan såhär och såhär :)

Jag har bara spytt en gång denna graviditet, hoppas jag slipper fler gånger... Med sonen spydde jag några gånger i veckan mellan vecka 8 och 22, ibland kunde jag vara spyfri en vecka och ibland spydde jag flera gånger om dagen. Det gick lite fram och tillbaka men i genomsnitt blev det kanske två gånger i veckan.
  • Mira14
    sk0skav skrev 2015-03-20 12:50:13 följande:

Jag mådde väldigt illa v.7-v.8 ungefär. Nu mår jag bara illa ibland, oftast efter att jag borstat tänderna, jag får kväljningar av det Men än så länge har jag inte spytt trots illamående så det är nog väldigt olika!
  • Flerattälska
    Skogisen skrev 2015-03-19 23:53:50 följande:

Bara o hålla tummarna :) lever i tror att det bara är kroppen som håller på o ställa om sig :)

Hahaha härlig inställning :) Ja, vi bestämmer att det inte är foglossning utan bara lite omställning ;)
  • Flerattälska
    Pojkmamma86 skrev 2015-03-20 05:56:03 följande:

Hade jätte problem med foglossning förra graviditeten, det va så illa att jag fick använda kryckor och blev sjukskriven från v.16 redan.. Är nu i vecka 8+5 och har redan börjat känna av fogarna :( undrar vart det här slutar! Har ett jobb där jag står upp hela dagarna med minimala chanser till att sitta ner och det gör ju inte saken bättre heller..

Ja då är du en av mina nya hjältar.

När ligamenten luckras upp så blir ju bäckenet lätt ostadigt så har förstår att du lätt få bekymmer med fogarna om du inte har möjlighet att sitta ner och vila kroppen under arbetstid.

Jag vet inte vad du jobbar med men går det verkligen inte att göra något för att förhindra slitningar i att stå hela dagen?

Jag hoppas verkligen att du inte behöver känna på samma foglossning som i förra graviditeten.
  • MLIJH

Bakade en sån fin tårta till min man idag som fyller år. Tårtan gled av fatet och ner med en duns i golvet! Grinade och hulkade i 30 minuter första fem minutrarna för tårtan sedan för att jag var larvig som grät över tårta :D dessa hormoner

• hannap90

Någon mer än jag, vars mage kan vara sanslöst svullen på kvällarna? Är i v 11, och det ser ut som jag är i v 25 typ :o och magen är stenhård! Haha, helknasigt!

• Zam96
    MLIJH skrev 2015-03-20 22:45:14 följande:

Bakade en sån fin tårta till min man idag som fyller år. Tårtan gled av fatet och ner med en duns i golvet! Grinade och hulkade i 30 minuter första fem minutrarna för tårtan sedan för att jag var larvig som grät över tårta :D dessa hormoner phpG22mv014215.jpg

Nej usch vad tråkigt! :( jag förstår dig och kan säga att jag grät hysteriskt i en timma när jag stått och bakat tårta till sonen i timmar för att mannen sedan skulle förstöra den på ett par sekunder genom att "hjälpa" mig lägga över den på ett fat. Det såg ut som att någon suttit på den men den gick ju i alla fall att äta...

Dessa hormoner får vi nog ha lite överseende med just nu, och kanske speciellt våra sambos ;)
  • Zam96
    hannap90 skrev 2015-03-20 23:04:36 följande:

Någon mer än jag, vars mage kan vara sanslöst svullen på kvällarna? Är i v 11, och det ser ut som jag är i v 25 typ :o och magen är stenhård! Haha, helknasigt!

Haha jo, för mig är det olika från dag till dag men idag var den större än i vecka 20 med sonen och så hård att jag kunde trumma på den. Men den riktiga magen är verkligen på gång nu i alla fall, syns redan på morgonen... Men kvällarna kan ju vara extrema!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015