• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Annapanna2
    Ammee skrev 2015-03-19 09:30:09 följande:

V 9 nu & mår så otroligt illa :(

Jag köpte sea bands på Apoteket igår och tycker dom har hjälpt. Akupressurarmband som ska motverka illamående :)
  • sk0skav
    KaDa89 skrev 2015-03-19 14:36:08 följande:
    Ganska exakt ett år sedan jag slutade med preventivmedel och vi kände att nu vill vi bilda familj men det dröjde.. jag är ganska överviktig så jag tänkte att det blir nog inget förrän jag gått ner i vikt. Så nu innan jag fick positivt hade vi gett upp och tagit en paus i försökandet och jag började plugga och tagit kontakt med sjukvården för att få hjälp med min vikt. Min mens har alltid varit otroligt oregelbunden så jag tänkte att den kommer säkert så småningom men så har jag känt lite andra symptom än de vid mens så jag tog ett test igår kväll och så va det helt plötsligt två starka sträck och jag blev jättechockad och glad.

Mina symptom hittills har varit lite illamående, trötthet, extremt ont i brösten mycket längre än vanligt, jordens halsbränna sista dagarna och mensvärk fast som bara håller i sig en minut typ.
    Okej. Vi har också försökt ganska länge. Nästan ett år, vid påsk hade det varit ett år. Så jag förstår er lycka :D .

Dom symptomen, förutom halsbränna, har jag också.
  • KaDa89
    sk0skav skrev 2015-03-19 15:27:40 följande:

Okej. Vi har också försökt ganska länge. Nästan ett år, vid påsk hade det varit ett år. Så jag förstår er lycka :D .

Dom symptomen, förutom halsbränna, har jag också.

Halsbrännan är bara när jag ska sova och ligger ner så det går så bra så!????
  • Fru Hermelin

Någon annan som börjat få mage?

Känner mig inte svullen längre som jag gjorde tidigare men ett definitivt put har infunnit sig. Går knappt att dölja längre. Kollade just gamla magbilder från förra grav och inser att jag redan är lika stor som jag var i v17(16+1)!!

Och jag är bara i v10(9+0) :-O

Var ska detta sluta?? Börjar undra om jag kan räknat fel på veckorna...

• Bullen11
    Fru Hermelin skrev 2015-03-19 19:05:53 följande:

Känner mig inte svullen längre som jag gjorde tidigare men ett definitivt put har infunnit sig. Går knappt att dölja längre. Kollade just gamla magbilder från förra grav och inser att jag redan är lika stor som jag var i v17(16+1)!!

EXAKT så är det för mig!! Är i slutet på v.10 och nu ser jag ut som jag gjorde med sonen i v.18-20!! Vill ju hålla det hemligt till iaf efter KUB-testet på jobbet, men det är först om 3,5 vecka som vi har tid för det! Fortsätter det så här är det omöjligt att dölja magen fram till dess :/
  • sk0skav
    Fru Hermelin skrev 2015-03-19 19:05:53 följande:

Oftast brukar man väl ha en mindre mage när man väntar andra barnet? :p . Du kanske ha tvillingar ;)

Jag har nog bara svullenmage, men min sambo tycker att det ser ut som att det syns lite.

Hade lite putmage innan som jag tyckt sett it som en liten gravidmage uppifrån, så jag själv ser inte det sambon ser :p.
  • sk0skav

I måndags var vi på inskrivning. Och efter det smsade jag min ena syster och sambon smsade sin bror.

Känns som att min syster längtar mer än mig :p . Hon blev jätte glad och skrev att hon redan längtar :) .

Så skönt att ha berättat för någon äntligen :) . Så nu är vi 6 personer som vet. Min syster, hennes kille, min sambos bror och hans tjej. Och jag och sambon så klart.

Vi funderar på att berätta för dottern på Söndag när hon kommer hem från sin mamma.

Men vi tvekar liiite, är ju en hemlis än och tänk om hon inte kan hålla den. Hon är ganska bra att inte säga hemlisar. Men det handlar om tex paket till någon, nu ska hon få ett syskon till, hon lär vara lika glad som jag och sambon och vilja säga det till alla. :)

• anna tuva

Min mage syns nu. Vecka 13 på lördag. En liten putmage som inte går att dölja direkt :)

• Skogisen

Är ju bara 7+4 o mage vet jag inte om jag ska kalla det men höftbenen har försvunnit o kommer inte i favorit jeansen :)

• Flerattälska

Har sprungit runt som en tok på jobbet idag och är helt knäckt ikväll. Fy så höfterna och fogarna värker. Håller tummarna för att det är tillfälligt. Foglossning slapp jag förra graviditeten och jag har verkligen en nyfunnen respekt till alla mödrar som härdat sig igen en hel graviditet med den värken.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015