• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • lisodan
    SarahJ skrev 2015-03-20 12:20:37 följande:

Jag har i ljumskarna, vid blygbenet fram om man trycker där och ibland i ryggen där höftbenen går ihop. Även på utsidan av höfterna speciellt när jag ligger på sida. 

Tack för svar!
  • lisodan
    SarahJ skrev 2015-03-20 12:20:37 följande:

Jag har i ljumskarna, vid blygbenet fram om man trycker där och ibland i ryggen där höftbenen går ihop. Även på utsidan av höfterna speciellt när jag ligger på sida. 

Tack för svar!
  • hannap90
    Zam96 skrev 2015-03-20 23:15:11 följande:

Haha jo, för mig är det olika från dag till dag men idag var den större än i vecka 20 med sonen och så hård att jag kunde trumma på den. Men den riktiga magen är verkligen på gång nu i alla fall, syns redan på morgonen... Men kvällarna kan ju vara extrema!

Haha tur man inte är ensam iallafall, jissus. Jag har ju tänkt hålla det hemligt för "omgivningen " ett tag till :p
  • JLH87
    hannap90 skrev 2015-03-20 23:04:36 följande:

Någon mer än jag, vars mage kan vara sanslöst svullen på kvällarna? Är i v 11, och det ser ut som jag är i v 25 typ :o och magen är stenhård! Haha, helknasigt!

Samma här, jag är också i v11 och på eftermiddagen/kvällen är det verkligen en gravidmage! Börjar bli svårt o dölja nu! Funderar på att åka in o köpa gravidbyxor redan nu :) är trött på att bara gå o leggings.
  • hannap90
    JLH87 skrev 2015-03-22 08:15:33 följande:

Samma här, jag är också i v11 och på eftermiddagen/kvällen är det verkligen en gravidmage! Börjar bli svårt o dölja nu! Funderar på att åka in o köpa gravidbyxor redan nu :) är trött på att bara gå o leggings.

Ellerhur! Jag har faktiskt redan köpt mammabyxor, går inte att stänga mina vanliga jeansen haha. Man blir lite orolig att de är två stycken där inne, haha.
  • annsofie90

Finns det någon som liksom jag INTE är illamående och INTE känner någon mage i v.10-11?? (Jag är i vecka 10+1 idag).

• naturbarn
    annsofie90 skrev 2015-03-22 10:59:25 följande:

Finns det någon som liksom jag INTE är illamående och INTE känner någon mage i v.10-11?? (Jag är i vecka 10+1 idag).

Jag! :)

Jag har läst i tråden sen början men inte skrivit något, mycket för att jag känner att jag inte passar in då de flesta verkar ha det jättekämpigt och här flyter det mest på.

v 9+6, har mått lite illa, men nu är det ganska lugnt. Har gått upp något kilo så lite mer fett på magen men har inte känt av livmodern än. Med första barnet syntes bebismagen v 16 när jag var naken så jag tror inte magen kommer fortare denna gång.
  • M82

Här e en till som överlag har en rätt symptomfri graviditet. Förstoppad och har mått lite småilla till och från, särskilt när jag e hungrig och inte har ätit på ett tag, men annars inget. Känns knappt som jag är gravid och ingen mage förutom när e förstoppningen varit som värst, då har magen stått åt alla håll, v. 11+4 idag. Var på UL i vecka 10+1 och såg då vårt lilla pyre simma runt där inne och ett litet hjärta som slog, man ska nog va glad att man mår bra så länge det varar. Har också varit fundersam på om något är på tok eftersom man hör om hur dåligt alla mår och hade själv förväntat sig att känna mer. Har dock en nära vän som haft 3 graviditeter och mått som en prinsessa alla gånger och hon har 3 friska barn så är väl lika naturligt att må bra som att må dåligt, bara att man kanske inte pratar om det på samma sätt. Är ungefär som med tidningar, de skriver/rapporterar ju mestadels om tråkiga/negativa händelser, men inte alls lika ofta om det som e bra.

• kallemaja

Lyllos er som får må bra!

Själv är jag i vecka 10 och känner mig så otroligt sjuk, det har jag gjort sen jag plussade.. Äter inget, kräks och orkar ingenting... Hoppas det vänder snart!

Säkert gått ner 4-5 kilo....

• hannap90
    M82 skrev 2015-03-22 13:55:02 följande:

Här e en till som överlag har en rätt symptomfri graviditet. Förstoppad och har mått lite småilla till och från, särskilt när jag e hungrig och inte har ätit på ett tag, men annars inget. Känns knappt som jag är gravid och ingen mage förutom när e förstoppningen varit som värst, då har magen stått åt alla håll, v. 11+4 idag. Var på UL i vecka 10+1 och såg då vårt lilla pyre simma runt där inne och ett litet hjärta som slog, man ska nog va glad att man mår bra så länge det varar. Har också varit fundersam på om något är på tok eftersom man hör om hur dåligt alla mår och hade själv förväntat sig att känna mer. Har dock en nära vän som haft 3 graviditeter och mått som en prinsessa alla gånger och hon har 3 friska barn så är väl lika naturligt att må bra som att må dåligt, bara att man kanske inte pratar om det på samma sätt. Är ungefär som med tidningar, de skriver/rapporterar ju mestadels om tråkiga/negativa händelser, men inte alls lika ofta om det som e bra.

Jag har känt lite liknande faktiskt, har också mått oförskämt bra (om man jämför med vissa) förutom tröttheten och förstoppning. Dock har jag en svullen mage redan nu så det syns att det är något litet där.inne (11+5), men jag hoppas att vi kommer må lika bra hela graviditeten :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015