• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • cicci70
    Elesif skrev 2015-03-23 09:27:25 följande:

Hej!

Jag är i vecka 11, 10+1 och undrar om det är fler som befinner sig i sina "spökveckor" ??

Från att vara illamående varje dag och med växtvärk så känner jag ingenting och jag är superorolig. Jag var på vul vecka 9 och de sa att allt såg bra ut. Så jag antar att det är normalt.Jag har läst att det är vanligast i vecka 10-16 ungefär.

Jag fick min "spökvecka" strax innan ja gick in i vecka 9, fick ett nytt UL av min barnmorska då jag bl.a har flera missfall i bagaget. Symptomen var borta i ca en vecka, men nu mår jag illa igen på kvällar och nätter, mage och tuttar växer åter igen va på mitt UL i fredags o mitt lilla gryn mår hur bra som helst

Prata med din BM om din oro och be att få ett UL till, stå på dig om det behövs
  • Marie14

Jag hade en spökvecka vecka 9 - fast det blev mer i slutet av veckan.

Nu har jag gått in i vecka 12.
    Mår fortfarande illa och kissar jäääääätteofta - ej urinvägsinfektion vad jag vet.
    Ömma bröst och yrsel och växtvärk över underlivet....

Trodde det skulle minska typ nu. Det står så på många sidor iallafall...

• karolina84
    Elesif skrev 2015-03-23 09:27:25 följande:

Hej!

Jag är i vecka 11, 10+1 och undrar om det är fler som befinner sig i sina "spökveckor" ??

Från att vara illamående varje dag och med växtvärk så känner jag ingenting och jag är superorolig. Jag var på vul vecka 9 och de sa att allt såg bra ut. Så jag antar att det är normalt.Jag har läst att det är vanligast i vecka 10-16 ungefär.

Jag har mått röv rent ut sagt men sedan vecka 10 har det blivit lite bättre. När jag gick in i vecka 11 hade jag två riktigt bra dagar förhållandevis men nu mår jag skit igen. Så det kan säkert komma tillbaka för dig också :) Och mår du fortsatt bättre så oroa dig inte, det är ju bara en fördel! :)
  • JLH87
    hannap90 skrev 2015-03-22 08:25:06 följande:
    Ellerhur! Jag har faktiskt redan köpt mammabyxor, går inte att stänga mina vanliga jeansen haha. Man blir lite orolig att de är två stycken där inne, haha.
    Igår köpte jag faktiskt gravidbyxor och det var det bästa jag gjort! Sååå sköönt :D hittade även ett par gravidshorts på rea, bara 100 kr på hm. Perfekt i sommar och om tre veckor när ni ska till Kanarieöarna :)
  • Mrspalsson

Snälla lite hjälp!! Är i v 8 7+6.. Har under kvällen fått små blödningar både brunaktiga flytningar men även blod på pappret när jag torkat mig.. Känner lite mensvärk men har ju känns lite så till och från tidigare med.. Vad tror ni?? Om jag gör ett gravtest nu är det "säkert" då? (Tänker om det är MF kanske det ff är höga hcg värden och då visar fel?) eller hur funkar dey? När kan jag göra ett grav test och vara säker på att jag ff är gravid?! Fan jag hatar dessa veckor av hysterisk oro!!!:(

• Flerattälska
    Mrspalsson skrev 2015-03-23 18:58:32 följande:

Snälla lite hjälp!! Är i v 8 7+6.. Har under kvällen fått små blödningar både brunaktiga flytningar men även blod på pappret när jag torkat mig.. Känner lite mensvärk men har ju känns lite så till och från tidigare med.. Vad tror ni?? Om jag gör ett gravtest nu är det "säkert" då? (Tänker om det är MF kanske det ff är höga hcg värden och då visar fel?) eller hur funkar dey? När kan jag göra ett grav test och vara säker på att jag ff är gravid?! Fan jag hatar dessa veckor av hysterisk oro!!!:(

Ett gravtest kan visa positivt länge. Har för mig att jag läst upp mot närmare två månader så ett gravtest är nog inte rätt väg att gå. Ett ultraljud däremot bör kunna besvara din fråga. Rådet man oftast får från bm är att vänta och se men är du mycket orolig eller har väldigt ont så tycker jag du ska kontakta gyn / speciellt.mödravården och be om ett ultraljud.

Jag har själv haft flera mf i vecka tio så jag förstår att du är orolig. Det är svårt att säga vad din blödning beror på men kom ihåg att

Många blöder under sina graviditeter utan att det behöver betyda mf.

Håller tummarna för dig
  • Mrspalsson

Okej, nä misstänkte att det var nått sånt:/ ja jag vet, men att vänta är ju så olidligt!:/ när du fick MF hade du ont då med? Jag känner inte mer nu än jag gjort tidigare (växtvärk).. Hade du en lite blödning och sen MF eller hur blev det för dig? Vet att det är olika för alla men ändå..

Tack!:)

Flerattälska skrev 2015-03-23 19:12:23 följande:

Ett gravtest kan visa positivt länge. Har för mig att jag läst upp mot närmare två månader så ett gravtest är nog inte rätt väg att gå. Ett ultraljud däremot bör kunna besvara din fråga. Rådet man oftast får från bm är att vänta och se men är du mycket orolig eller har väldigt ont så tycker jag du ska kontakta gyn / speciellt.mödravården och be om ett ultraljud.

Jag har själv haft flera mf i vecka tio så jag förstår att du är orolig. Det är svårt att säga vad din blödning beror på men kom ihåg att

Många blöder under sina graviditeter utan att det behöver betyda mf.

Håller tummarna för dig

• Mira14

Är det någon här som väntar sitt första barn och redan fått mage? Jag gick in i v.13 idag och min mage har vuxit till rejält, den börjar bli svår att dölja och putar ut precis under naveln :-/ Jag som gärna ville vänta några veckor till med att berätta på jobbet..

Men jag är ju glad ändå förstås

• Flerattälska
    Mrspalsson skrev 2015-03-23 19:24:44 följande:

Okej, nä misstänkte att det var nått sånt:/ ja jag vet, men att vänta är ju så olidligt!:/ när du fick MF hade du ont då med? Jag känner inte mer nu än jag gjort tidigare (växtvärk).. Hade du en lite blödning och sen MF eller hur blev det för dig? Vet att det är olika för alla men ändå..

Mina mf har skiljt dig från gång till gång. Första gången kände jag lite värk i ryggen och sedan en liten blödning. Någon dag efter så fick jag jätteont och gick från att ligga i fosterställning till att störtblöda över toaletten.

Senaste gången hade jag inte ont alls. Jag fick några droppar blod på pappret när jag torkade mig en vecka och hade då lite molvärk men inte mer än vanligt. Sedan tog det någon vecka innan jag började blöda på riktigt. Jag hade inte ont alls denna gång. Mellan dessa mf så var det flera år och en fullgången graviditet.
  • Flerattälska

Mina mf har skiljt dig från gång till gång. Första gången kände jag lite värk i ryggen och sedan en liten blödning. Någon dag efter så fick jag jätteont och gick från att ligga i fosterställning till att störtblöda över toaletten.

Senaste gången hade jag inte ont alls. Jag fick några droppar blod på pappret när jag torkade mig en vecka och hade då lite molvärk men inte mer än vanligt. Sedan tog det någon vecka innan jag började blöda på riktigt. Jag hade inte ont alls denna gång. Mellan dessa mf så var det flera år och en fullgången graviditet.

Sorry att jag inte kan ge dig något bättre eller lugnande svar. Fortsätter det så kontakta gyn och be om ett ultraljud. Man kan bli galen av oro för mindre.

Kram
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015