Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tyckte jag kunde känna lite sprattlar i magen nyss! Vecka 13, 12+3, nu.
Första graviditeten kände jag i vecka 14, 13+.
Mammalovis: Be mvc ta ett sköldkörtelprov. Vissa mvc tar sköldkörtelprov på alla medan andra inte tar det alls, jag tycker att alla bör testas så tidigt som möjligt eftersom det är så pass vanligt att ha problem med sköldkörteln under graviditet.
Är det fler som blivit mycket hungrigare?
Jag är väl i 12+3, men det sista är jag hungrig bara några timmar efter de större måltiderna även om jag äter frukt eller smörgås efter två timmar. Hur mycket ska man behöva äta egentligen? Värst är i väntan på kvällsmaten när man är på väg hem från jobbet vid halv fem. Nu har jag ändå kunnat äta mer vid de två varma målen än för bara någon vecka sedan.
Vikten ligger lägre än vad jag gjorde när jag plussade även om jag bara kräkts 3-4 gånger totalt. Så jag har tänkt på om ämnesomsättningen fått en knäpp, då jag samtidigt kan vara väldigt frusen på kvällen när jag har ätit samt blivit väldigt torr på ryggen, så det kliar om jag inte smörjer mig. Min farmor hade struma, men jag har inte haft bekymmer när jag kollade för några år sedan, så jag vet inte om det finns skäl att oroa sig. Tröttheten hänger säkert ihop med ett lågt hb, så jag äter redan Niferex.
Tyckte också jag kände liiiiite mysko grejer redan i v12-13 (är nu i 15 och känner mer och mer "fisksprattel"). Vet efter kub att jag har moderkakan i bakvägg även denna gång, förra gången kände jag lite diffust i v16-17 och definitivt i v18-19 typ.
Jag pendlar litegrann mellan hopp och förtvivlan i min lilla värld... har ju ett MA i bagaget där fostret hade kunnat lega dött hur länge som helst utan upptäckt om jag inte hade gjort VUL pga andra orsaker.
Den här gången har vi sett ett pickande hjärta i v.9 men jag pendlar mellan att vara stensäker på att bebisen är död och att planera barnvagn och ommöblering i lägenheten. Vi har RUL om två veckor och jag får nästan ångest bara av att tänka på det. Så länge man inte vet kan man ju låtsas, liksom... Samtidigt som att jag bara vill veta!
Jag kollar om magen har växt flera gånger om dagen och analyserar varenda grej. Jag mår nog faktiskt riktigt dåligt. Vi har inte gjort graviditeten officiell än, några vänner och den närmaste familjen vet, men det är allt. Jag vågar liksom inte. Kan man bara gräva ner sig nånstans tills bebisen är här?
Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget, men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig lite i alla fall.
Ja, gärna! (varför heter den oktobermormor och inte mamma?^^)
Agnes Meyer (Från Strömstad) heter jag på fb :)
Förra gången gick jag hem 14 dagar innan bf (kontorsjobb och enkel graviditet), förlossningen satte igång tre-fyra dagar senare... Så jag var glad för de få dagar jag fick vila!
Har tänkt gå hem i början av oktober den här gången men kommer inte få vila för det, min då nästan tvååring kommer ju vara hemma med mig
har bf ca 24/10. Tänkte ta semesterdagar i oktober och några få fp-dagar efter bebisen är född, det första året. Tog ca 3 dagar i veckan första året och sen 5 dagar efter ettårsdagen med "stora".
Är det fler som blivit mycket hungrigare?
Jag är väl i 12+3, men det sista är jag hungrig bara några timmar efter de större måltiderna även om jag äter frukt eller smörgås efter två timmar. Hur mycket ska man behöva äta egentligen? Värst är i väntan på kvällsmaten när man är på väg hem från jobbet vid halv fem. Nu har jag ändå kunnat äta mer vid de två varma målen än för bara någon vecka sedan.
Vikten ligger lägre än vad jag gjorde när jag plussade även om jag bara kräkts 3-4 gånger totalt. Så jag har tänkt på om ämnesomsättningen fått en knäpp, då jag samtidigt kan vara väldigt frusen på kvällen när jag har ätit samt blivit väldigt torr på ryggen, så det kliar om jag inte smörjer mig. Min farmor hade struma, men jag har inte haft bekymmer när jag kollade för några år sedan, så jag vet inte om det finns skäl att oroa sig. Tröttheten hänger säkert ihop med ett lågt hb, så jag äter redan Niferex.