Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag tål inte den här reklamen för diskmedel, när dom visar kannor med fett. Då måste jag byta kanal. Men när det gäller cravings får jag inte nog av mosad potatis med smör och flingsalt! Förresten, jag går in i vecka 12 idag, vet ni om det ska vara nu risken för missfall minskar? Eller är det om ännu en vecka?
När du passerat vecka 12, alltså går in i vecka 13. :)
Jag fick dock höra i förra graviditeten att det är redan i vecka 9 som de största riskerna minskar. Vet inte vilket som är sant men efter vecka 12 är risken inte alls stor i alla fall.
Ja, gärna! (varför heter den oktobermormor och inte mamma?^^)
Agnes Meyer (Från Strömstad) heter jag på fb :)
När du passerat vecka 12, alltså går in i vecka 13. :)
Jag fick dock höra i förra graviditeten att det är redan i vecka 9 som de största riskerna minskar. Vet inte vilket som är sant men efter vecka 12 är risken inte alls stor i alla fall.
Jag pendlar litegrann mellan hopp och förtvivlan i min lilla värld... har ju ett MA i bagaget där fostret hade kunnat lega dött hur länge som helst utan upptäckt om jag inte hade gjort VUL pga andra orsaker.
Den här gången har vi sett ett pickande hjärta i v.9 men jag pendlar mellan att vara stensäker på att bebisen är död och att planera barnvagn och ommöblering i lägenheten. Vi har RUL om två veckor och jag får nästan ångest bara av att tänka på det. Så länge man inte vet kan man ju låtsas, liksom... Samtidigt som att jag bara vill veta!
Jag kollar om magen har växt flera gånger om dagen och analyserar varenda grej. Jag mår nog faktiskt riktigt dåligt. Vi har inte gjort graviditeten officiell än, några vänner och den närmaste familjen vet, men det är allt. Jag vågar liksom inte. Kan man bara gräva ner sig nånstans tills bebisen är här?
Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget, men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig lite i alla fall.
Tyckte jag kunde känna lite sprattlar i magen nyss! Vecka 13, 12+3, nu.
Första graviditeten kände jag i vecka 14, 13+.
Hej! Jag är med i en novembergrupp på facebook, men är beräknad 23 oktober. Har ni facebookgrupp, om inte, är det nåt ni är intresserade av? :D mvh Agnes

Är det fler som blivit mycket hungrigare?
Jag är väl i 12+3, men det sista är jag hungrig bara några timmar efter de större måltiderna även om jag äter frukt eller smörgås efter två timmar. Hur mycket ska man behöva äta egentligen? Värst är i väntan på kvällsmaten när man är på väg hem från jobbet vid halv fem. Nu har jag ändå kunnat äta mer vid de två varma målen än för bara någon vecka sedan.
Vikten ligger lägre än vad jag gjorde när jag plussade även om jag bara kräkts 3-4 gånger totalt. Så jag har tänkt på om ämnesomsättningen fått en knäpp, då jag samtidigt kan vara väldigt frusen på kvällen när jag har ätit samt blivit väldigt torr på ryggen, så det kliar om jag inte smörjer mig. Min farmor hade struma, men jag har inte haft bekymmer när jag kollade för några år sedan, så jag vet inte om det finns skäl att oroa sig. Tröttheten hänger säkert ihop med ett lågt hb, så jag äter redan Niferex.
Är det någon här som börjat fundera över föräldraledigheten?
Det är mitt första barn och jag tycker detta är lite krångligt..
Hur många dagar i veckan söker man ersättning för?
Hur långt innan BF går man? Tar ni föräldraledighet då eller hur löser ni det?
Hur länge har ni tänkt att vara hemma?