• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • svea74
    hannap90 skrev 2015-04-19 19:37:38 följande:

På tal om magar, jag går in i vecka 16 på tisdag. Tycker min mage är väldigt stor för att vara så tidigt och förstföderska. Vad tycker ni? Lite orolig att det är två stycken där inne haha.

Jag tycker jag hr sån mage om jag 'släpper ut'. Går ofta omedvetet och drar in magen. Men i avslappnat tillstånd är min också i den storleken å är i typ samma antal veckor :)
  • hannap90
    svea74 skrev 2015-04-19 22:18:52 följande:

Jag tycker jag hr sån mage om jag 'släpper ut'. Går ofta omedvetet och drar in magen. Men i avslappnat tillstånd är min också i den storleken å är i typ samma antal veckor :)

Okej, skönt att höra :) haha. Alla som jag stöter på tycker jag har stor mage för att vara så tidig. Men visst, det är ju så individuellt så :)
  • Annasofia01
    Annasofia01 skrev 2015-04-20 09:26:17 följande:

Vecka 16 nu och tycker också att jag är rätt rund för att vara förstföderska

från sidan
  • garin

Fina magar ni har!!

Är i v16 med andra barnet och ser ut som jag gjorde i v20-22 med sonen, typ... Känns inte som magen egentligen är så stor men allt extra fett jag hållt kvar vid sen förra grav bara väller ut typ..

• hannap90
    Annasofia01 skrev 2015-04-20 09:27:01 följande:

från sidan

Ser ut som vi har liknande magar. Då är man inte den enda med "större" mage haha.
  • DelikaTess86

Hej!

Jag följer tråden varje dag då jag eftersom vi också är beräknade i oktober :) 
    Jag läste här i tråden för någon vecka sedan om facebook grupper, vill gärna vara med i en sådan..
    Som jag förstod de rätt så finns de lite olika, jag bor i Göteborgsområdet så finns det någon som vill och kan lägga till mig så hade jag blivit super glad!

Glad

• Rulltrappa
    Busvind skrev 2015-04-19 22:06:19 följande:

Haloj tjejer. .skriver inte ofta men följer er. Ni som blivet sjukskriven har ni gått till hc eller någon annan stans. Jag mår illa och kräks flera gånger om dagen. Orkar inte med att jobba så mycket som jag gör. Vet bara inte vart jag ska vända mig. (Är i v14)

Har du testat Primperan eller att kombinera Lergigan och Primperan?
  • Rulltrappa

Magen från vecka 13, den ser likadan ut nu i vecka 16. Den brukar inte bli jättestor. Däremot har jag hunnit gå upp 9 kg i vikt. :S
  • Rulltrappa
    Busvind skrev 2015-04-19 22:06:19 följande:

Haloj tjejer. .skriver inte ofta men följer er. Ni som blivet sjukskriven har ni gått till hc eller någon annan stans. Jag mår illa och kräks flera gånger om dagen. Orkar inte med att jobba så mycket som jag gör. Vet bara inte vart jag ska vända mig. (Är i v14)

Svarade ju inte på frågan. Jag har kontaktat min mödravårdscentral som skrivit ut Lergigan Comp. När det inte har hjälpt har de remitterat mig till kvinnokliniken där jag fått recept på Primperan. Där erbjöd de även hjälp om jag ville sjukskriva mig men det var inte nödvändigt då medicineringen funkar för mig. Min vårdcentral vill inte ta i graviditetsrelaterade saker med tång typ, hänvisar bara till mödravården. Men det är säkert olika på olika ställen. Testa!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015