• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Fru Hermelin
    Lazmi skrev 2015-04-20 11:07:20 följande:

Jag är i vecka 17 och på mig syns det inte alls :s nu kände jag bebis sprattla i magen häromdagen så vet ju att bebis lever men trodde att det skulle synas mer nu än vad de gör.

phpjR9kHT74948.jpg

Det där är ju så himla olika! Beror ju så mycket både på kroppsform, hur livmodern ligger och hur starka magmuskler man har osv. Har hört att om man är lång och/eller har lång överkropp är magen ofta mindre. Lika fina bebisar blir det ändå
  • Ulrika82
    hannap90 skrev 2015-04-20 20:41:53 följande:

Ja vi får hålla tummarna :)

Ja det får vi göra. Jag tog inte reda på det dem andra gångerna så sista gången nu så vill känna den känslan med.
  • Skogisen

Har problem, mår förhållandevis bra när jag bara är hemma ingen oro eller nåt, lite trött o öm i kroppen annars inget. men när jag är på jobbet är varje sekund en plåga, oroar mig för mf o orkar ingenting, känns som typ en utmattningsdepression som bara är när jag jobbar... Har svårt att koncentrera mig, vid minsta lilla stress låser sig hjärnan o jag fixar inte en logisk tanke, blir trött av minsta lilla, gråter floder på kontoret varje morgon o får panik bara vid tanken att gå ut o möta kunder. Pratade med bm idag o hon tyckte jag skulle sjukskriva mig i en till två veckor, känns dock svårt eftersom jag mår bra när jag är hemma.. Hur skulle ni ha gjort?

• svea74
    Skogisen skrev 2015-04-20 22:44:02 följande:

Har problem, mår förhållandevis bra när jag bara är hemma ingen oro eller nåt, lite trött o öm i kroppen annars inget. men när jag är på jobbet är varje sekund en plåga, oroar mig för mf o orkar ingenting, känns som typ en utmattningsdepression som bara är när jag jobbar... Har svårt att koncentrera mig, vid minsta lilla stress låser sig hjärnan o jag fixar inte en logisk tanke, blir trött av minsta lilla, gråter floder på kontoret varje morgon o får panik bara vid tanken att gå ut o möta kunder. Pratade med bm idag o hon tyckte jag skulle sjukskriva mig i en till två veckor, känns dock svårt eftersom jag mår bra när jag är hemma.. Hur skulle ni ha gjort?

Sjukskriv dig! Exakt så känner jag. Visserligen avskyr jag mitt jobb å har mått dåligt å haft ångest redan innan graviditeten. Men nu är det oerhört vilktigt att man tar hand om "sig". Jag blev sjukskriven på haövtid till att börja med.

Jag tycler definititvt du ska göra det. Ingen vits va den duktiga flickan exakt nu.
  • Skogisen
    svea74 skrev 2015-04-21 08:09:46 följande:
    Sjukskriv dig! Exakt så känner jag. Visserligen avskyr jag mitt jobb å har mått dåligt å haft ångest redan innan graviditeten. Men nu är det oerhört vilktigt att man tar hand om "sig". Jag blev sjukskriven på haövtid till att börja med.

Jag tycler definititvt du ska göra det. Ingen vits va den duktiga flickan exakt nu.
    Nä det är väl så, känns lite surt bara då vi precis dragit igång en omorganisation o jag va en av dom som skulle bli uppflyttad :) Aja bara o be en bön att dom ser till ens "normala" arbetsinsats o inte hur det varit nu under graviditeten :)
  • Rulltrappa

Är det någon som vet redan nu att de vill/behöver kejsarsnitt eller igångsättning?

Jag tänker propagera för igångsättning då jag brukar föda väldigt snabbt, snabbare för varje barn. Tredje barnet kom ca 3 timmar efter första kännbara värken. Blir stressad bara av att tänka på det. :P

• Annapanna2
    Rulltrappa skrev 2015-04-21 11:25:45 följande:

Är det någon som vet redan nu att de vill/behöver kejsarsnitt eller igångsättning?

Jag tänker propagera för igångsättning då jag brukar föda väldigt snabbt, snabbare för varje barn. Tredje barnet kom ca 3 timmar efter första kännbara värken. Blir stressad bara av att tänka på det. :P

Jag kommer förmodligen behöva något av det, pga min diabetes. Jag får inte gå över tiden och riskerar att få ett ganska stort barn så eventuellt blir det igångsättning ett par veckor tidigt.. Jag kommer få göra flera tillväxtultraljud för att se hur det utvecklas. Tror dom gärna planerar in födseln då det krävs extra övervakning av både mig och bebisen.
  • 77michelle

[quote=75191892][quote-nick]Annapanna2 skrev 2015-04-21 11:49:23 följande:[/quote-nick]

Jag kommer förmodligen behöva något av det, pga min diabetes. Jag får inte gå över tiden och riskerar att få ett ganska stort barn så eventuellt blir det igångsättning ett par veckor tidigt.. Jag kommer få göra flera tillväxtultraljud för att se hur det utvecklas. Tror dom gärna planerar in födseln då det krävs extra övervakning av både mig och bebisen.

[/

Min fjärde förlossning höll på att bli i bilen, jag hann vara 6 min på förlossningen. Trodde femman också skulle gå fort- den tog 15 timmar från första värk. Nr 1,2,3 tog exakt fyra timmar. Trots att nr fyra var så snabb så var det aldrig tal om snitt eller igångsättning. Med facit i hand behövdes ju inte det, men det visste man ju inte innan.

Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 1/11 -15
  • Rulltrappa
    77michelle skrev 2015-04-21 12:03:02 följande:

[quote=75191892][quote-nick]Annapanna2 skrev 2015-04-21 11:49:23 följande:[/quote-nick]

[/

Min fjärde förlossning höll på att bli i bilen, jag hann vara 6 min på förlossningen. Trodde femman också skulle gå fort- den tog 15 timmar från första värk. Nr 1,2,3 tog exakt fyra timmar. Trots att nr fyra var så snabb så var det aldrig tal om snitt eller igångsättning. Med facit i hand behövdes ju inte det, men det visste man ju inte innan.

Nej man vet ju aldrig. Det har blivit lite av en fix idé för mig. Men jag kommer ändå känna mig lite mindre bajsnödig om jag får en igångsättning beviljad. T ex så är det ingen höjdare om allt skulle starta när jag är på jobbet (personlig assistent). ;)
  • tjockobbe

Kan inte rekommendera igångsättning. Fick det på grund av havandeskapsförgiftning med dottern. Fy fan säger jag bara. De startade lördag förmiddag och måndag morgon tittade hon ut. Hela söndagen och natten till måndag var bara ett helvete och de drog ut på beslutet om kejsarsnitt så länge att det var rena mardrömmen. Sen blev det inget snitt ändå, för till slut blev jag så jävla arg så jag tryckte på som bara fan.

Vera 130923 | Bebis 151023 | Läs tinastandar.blogg.se
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015