Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag kommer totalt vara hemma 1 år och 8 mån med första...tog ut 3 dagar i veckan första året...kommer göra samma med nästa :) var sjukskriven nästan hela första graviditeten..denna gången mammaledig..
Jag är fortfarande mammaledig med mina två barn, 4,5 och 2,5 år. Jag har snålat allt vad jag kan med föräldradagarna och har länge jobbat varannan fredag-söndag. På så sätt behöver jag bara ta ut i snitt 3,5 dagar i veckan.
Tanken är att jag ska vara hemma länge med nya bebisen också. De två äldre ska också vara hemma.
Vi bor i ett hus på landet och vi har dragit ner så mycket vi kan på sånt som inte är nödvändigt. Jag tycker att vi har det hur bra som helst.
Har ni andra skaffat någon gravidförsäkring? Vi har börjat titta, man ska ju helst ha tecknat avtal innan RUL vilket är om två veckor för oss. Vi har jämfört och tycker att länsförsäkringar verkar vara bra, vi har bilarna försäkrade där också och annars alla andra försäkringar genom Folksam och handels, men folksams gravidförsäkring var inte mycket att hurra för tyvärr.
Har ni andra skaffat någon gravidförsäkring? Vi har börjat titta, man ska ju helst ha tecknat avtal innan RUL vilket är om två veckor för oss. Vi har jämfört och tycker att länsförsäkringar verkar vara bra, vi har bilarna försäkrade där också och annars alla andra försäkringar genom Folksam och handels, men folksams gravidförsäkring var inte mycket att hurra för tyvärr.
Skönt att höra att man inte är ensam, trots att jag önskar att ingen behövde känna såhär. Jag vågar inte tjata till mig ett UL, så länge jag inte vet kan jag ju låtsas att allt är bra liksom. Att RUL är inbokat sedan länge känns okej, det har jag kunnat förbereda mig på.
Det känns inte som att det går att förmedla hur jobbigt man tycker att det är, alla förväntar sig att man ska känna sig säker bara för att 12 veckor har gått.
Man VILL ju bara vara glad och förväntansfull, men det är helt omöjligt att slappna av.
Jag fattar inte hur man ska ha råd gå hemma. Å jag vill inte 'gå hemma' i ordens rätta betydels (så vida de tinte händer nåt, sjukdom, kolik självklart). Jag får krupp av att bara va hemma - å dessutom UTAN inkomst typ. Jag kommer ju få panik. Är ju som att va arbetslös lite. Fattig som helvete så man kan inte göra nåt ändå av sin lediga tid.
Kollade FK å enligt deras uträkning kunde ja va hemma 7månader för att få UT 9000kr.
Så jag går redan runt med ekonomisk stress och funderar om jag måste försöka hitta ett extrajobb så fort ungen e ute.
Fattar inte alla mammor som har råd hänga på kaféer å äta utelunch varje dag :/
Skönt att höra att man inte är ensam, trots att jag önskar att ingen behövde känna såhär. Jag vågar inte tjata till mig ett UL, så länge jag inte vet kan jag ju låtsas att allt är bra liksom. Att RUL är inbokat sedan länge känns okej, det har jag kunnat förbereda mig på.
Det känns inte som att det går att förmedla hur jobbigt man tycker att det är, alla förväntar sig att man ska känna sig säker bara för att 12 veckor har gått.
Man VILL ju bara vara glad och förväntansfull, men det är helt omöjligt att slappna av.