Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
[quote=75193693][quote-nick]svea74 skrev 2015-04-21 19:59:34 följande:[/quote-nick]Får ångest över va lätta och fina och smala ni är.
Önskar jag också bara gick upp totalt 4-9kg. Men ser inte ut så :/ Men man vill ju inte banta heller just nu.[/
Höhö. Jag går alltid upp minst 25 kg. ????
Fuck vad fel det blir när jag quotar inlägg. :S
Får ångest över va lätta och fina och smala ni är.
Önskar jag också bara gick upp totalt 4-9kg. Men ser inte ut så :/ Men man vill ju inte banta heller just nu.
Man ska akta sig för att jämföra. Hur mycket man bör eller behöver gå upp är ju jätteindividuellt och alla har olika förutsättningar. Väger man mer från början bör man helst gå upp några kilo mindre totalt, är man väldigt smal innan behöver man gå upp lite extra generellt sett. Bara bebis, livmoder, fostervatten och moderkaka väger ca 9 kg eller nåt sånt när allt är klart. Utöver det väger ofta brösten en del också.
Dessutom är det väldigt olika NÄR kilona kommer. Vissa går upp mycket i början, sen kan det komma en paus, sen lite till. Andra går upp senare eller t.o.m går ner i början men kan ändå sluta på +20kg.
Försöker man äta så bra mat som möjligt och röra sig så gott man kan så får man försöka lita på att kroppen reder ut det där själv. Alla har olika förutsättningar.
Jag hade en period i för ett par veckor sen då jag ökade 1kg i veckan. Visst kändes det lite jobbigt, men sen pausade det. Ligger på +3-4kg hittills (v13+6). Var liknande förra gången har jag för mig och då slutade jag på +14kg. Precis lagom för mig. Det är vad jag "bör" gå upp den här gången med, så jag hoppas det landar där.
Tycker gärna vi kan följa varandras magar och vikt och mående här inne, men vi kanske får hjälpas åt att hålla det på en lagom "undvika-jämförelse-nivå" om du och kanske fler tycker det känns jobbigt?
Vad kul! Är det första?
Kan bara säga angående vikten att man inte har ett smack att säga till om! :)
Med första barnet gick jag upp 7 kg de första 6 månaderna, sen gick jag upp/svällde upp 23 kg till de sista 3... Totalt 30 kg, varav ca 20 var vätska!
Min BM visste inte vad hon skulle göra med mig, kollade hela tiden efter havandeskapsförgiftning, men det hade jag som tur är inte. Fick inte ta vätskedrivande el så pga att njurarna är såpass belastade under graviditet, så det var bara att gilla läget.
Jag åt som vanligt, hade inga nojjor el något, utan bara svällde upp.
Det var vidrigt, kan jag säga...
En vecka efter förlossning hade ca 20 kg "försvunnit" och jag kände mig jättesmal och smidig - tills jag såg mig i spegeln, haha...
Hade några kilon extra kvar så länge jag ammade sedan, när hon slutade amma (ca 8 månader) försvann de sista 6 kg.
Så, hur mycket man går upp eller inte går aldrig att gissa enligt min erfarenhet!
Nu är jag i vecka 16 och har gått upp ett endaste kilo, så lycklig för det, än så länge, men livrädd för att det blir likadant igen.
Så ät lagom, någorlunda nyttigt (man får ha gravidnojjor) och hoppas på det bästa är mitt råd :)
Hej får man hoppa in här: )
Än så länge står jag kvar på samma vikt som när jag blev gravid är i vecka 13+3 med första barnet gick jag upp 14kg och andra 16kg får se hur många det blir det här gången.. Den här gången mår jag mycket mer illa än de andra graviditeterna :(
Har äntligen börjat gå upp, +1,1kg idag (12+3) kanske låter konstigt att jag längtat men allt som tyder på att graviditeten fortskrider är positivt för mig :) sen om min kropp inte ser ut som det alltid gjort så är det inte hela världen, det får jag isf ta tag i när bebisen är här :)