• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Irlais

Jag mår om möjligt ännu sämre sen typ i fredags... konstant, hemskt illamående. Lergigan hjälper inte (förvärrar snarare) och Postafen hjälper knappt, men det får jag inte heller ta. Äter bröd konstant för det hjälper lite... funderar på sjukskrivning deltid så jag får vila lite. 
    Har gått upp ca 5 kg, är i vecka 14 nu. Ligger fortfarande under startvikten vid förra graviditeten så det är ju inget att snacka om. Gick upp 14 kg förra gången och räknar med mer denna gång så jag landar på samma slutvikt! Kroppen behöver gå upp för att orka med amningen sen

• svea74

Vad glad jag blir att ni svarar så olika! Att allt är okej. Från 4-30kg.

Jag känner mig också rätt ledsen å förtvivlad å nervös inför viktuppgången mest för att det inte går att kontrollera.

Jag äter också rätt bra, som vanligt, godis ibland. Glass ibland. Men bra mat. Men som du skrev, all vätska som kan fylla en!

Men känns bra att 'diskussionen' kom upp så man känner sig lite tryggare :)

<3

• Skogisen

Det här med cravings, kan man ha det på en födoämnes grupp, är nämligen sugen på en massa protein saker (ägg, kött i alla former kyckling, fiska, nötkött, fläskkött) you name it... Avocado skulle jag kunna äta hur mycke som helst oxå...

• sk0skav
    DelikaTess86 skrev 2015-04-20 09:42:18 följande:

Hej!

Jag följer tråden varje dag då jag eftersom vi också är beräknade i oktober :) 
    Jag läste här i tråden för någon vecka sedan om facebook grupper, vill gärna vara med i en sådan..
    Som jag förstod de rätt så finns de lite olika, jag bor i Göteborgsområdet så finns det någon som vill och kan lägga till mig så hade jag blivit super glad!

Glad

Hej. Jag har gjort en grupp för oss i Göteborgs området :) . Skriv gärna ett meddelande till mig här med ditt namn, så lägger jag till dig som vän och sedan in i gruppen :) . Den är hemlig än så länge . Vi kan ta bort vänskapen när du år med i gruppen om du vill.
  • sk0skav
    ronja111 skrev 2015-04-20 15:43:53 följande:

Hello!

Jag är gärna med i Facebookgruppen. Hur gör man för att gå med? smile1.gif

*hoppet är det sista som sviker*
    Finns en för göteborgare och en för alla oktober mammor. :) Båda är hemliga fortfarande, så skicka ett meddelande till mig här, så lägger jag till dig som vän, och sedan medlem i gruppen. Vänskapen kan du ta bort sedan om du vill.
  • anna tuva
    sk0skav skrev 2015-04-22 10:59:55 följande:
    Finns en för göteborgare och en för alla oktober mammor. :) Båda är hemliga fortfarande, så skicka ett meddelande till mig här, så lägger jag till dig som vän, och sedan medlem i gruppen. Vänskapen kan du ta bort sedan om du vill.
    Katarina Tuvstarr Eriksson
  • LillaDarlo

Hej alla!

Vi har äntligen lyckats att bli gravida och jag är beräknad till 25 oktober :)

Trodde aldrig att det skulle hända men här sitter jag.

Ska bli kul att följa alla här.

Det är vårt första barn och vi är båda runt 30 år.

• cicci70
    LillaDarlo skrev 2015-04-22 17:30:58 följande:

Hej alla!

Stort grattis till er

1.a barnet här, 37 år gammal och BF 20/10
  • Hoppanloppan

Hej alla!

Grattis vad roligt :)

Jag är 37 år, väntar fjärde barnet och bf är 15/10 :)
  • Fru Hermelin

Hej alla!

Välkommen och grattis!

Själv väntar jag andra barnet 21/10. 30 år.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015