• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Lemon
    Laloppan skrev 2015-04-23 08:44:30 följande:

Någon mer än jag som lider av ömma fötter? Har ett jobb som innebär att jag står upp mellan 9-5 , kan bara sitta på min rast.

När jag går hem för dagen är jag helt trött i fötter och vader. Hqr adlrig haft problem med detta innan. Vad kan jag göra åt saken? Är i v.14 så har ju ett par veckor kvar att jobba..

Vad använder du för skor? Ett par bra dämpade skor är A och O sen kan man alltid lindra med stödstrumpor/kompression.
  • Lemon
    kallemaja skrev 2015-04-21 19:14:07 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Och vilken vecka är ni i?

Jag har gått ner 3 kilo och är i vecka 14....

Går in i v17 imorgon och har gått upp ca 6kg. Är dubbelt så stor nu i andra graviditeten jämfört med första. Gick upp totalt 17kg då och gissar på att jag landar runt 30kg denna gången ;) Oavsett så är ju det viktigaste att kroppen och bebisen mår bra sen vilka siffror som står på vågen struntar jag i. Man är inte gravid många gånger i livet. Fokus ska inte läggas på kroppsform och en våg då enligt mig. Må bra och njut så mycket ni kan av graviditeten istället :)
  • Ulrika82
    Lemon skrev 2015-04-24 14:50:48 följande:

Går in i v17 imorgon och har gått upp ca 6kg. Är dubbelt så stor nu i andra graviditeten jämfört med första. Gick upp totalt 17kg då och gissar på att jag landar runt 30kg denna gången ;) Oavsett så är ju det viktigaste att kroppen och bebisen mår bra sen vilka siffror som står på vågen struntar jag i. Man är inte gravid många gånger i livet. Fokus ska inte läggas på kroppsform och en våg då enligt mig. Må bra och njut så mycket ni kan av graviditeten istället :)

BRA SKRIVET! Det ska tänka på!
  • Laloppan
    Lemon skrev 2015-04-24 14:45:20 följande:

Vad använder du för skor? Ett par bra dämpade skor är A och O sen kan man alltid lindra med stödstrumpor/kompression.

Bytte till mina palladium som jag innan tyckt var såååå bekväma. Tyvärr hjälper inte det ett smack. Blir bara värre och värre. Det är inte bara ömt untan gör faktiskt riktigt riktigt ont nu=(

Får ta och leta nya skor och stödstrumpor helt enkelt och hoppas att det hjälper. Annars vet jag inte hur detta kommer sluta..
  • mammalovis
    Laloppan skrev 2015-04-24 17:23:31 följande:
    Bytte till mina palladium som jag innan tyckt var såååå bekväma. Tyvärr hjälper inte det ett smack. Blir bara värre och värre. Det är inte bara ömt untan gör faktiskt riktigt riktigt ont nu=(

Får ta och leta nya skor och stödstrumpor helt enkelt och hoppas att det hjälper. Annars vet jag inte hur detta kommer sluta..
    Du har inte drabbats av hälsporre? Det framgår inte om det är hela eller bara en del av foten.

Jag har haft det under hösten och vintern och det var ett elände att bli av med. Värst var det på mornar när jag inte hade rört på mig på länge då kunde jag halta fram en stund. Förhoppningsvis är det över nu. Jag går i löparskor utomhus och tofflor på jobbet, hemma skulle jag väl också använt tofflor när det var som värst, men det var jag för lat för. Jag hoppas det inte kommer tillbaka.
  • chazbo

Jag har tyvärr insett att när jag har mina vanliga skor på jobbet (lärare) så får jag ont. Så numera hasar jag runt i mina extremt fula Bikenstock på jobbet och det känns SÅ mycket bättre. Hellre smärtfri och ful än ha ont och snygga skor.......

• mkl1982

Hej. Jag är gravid med första barnet. Jag och min sambo väntar vårt första gemensamma barn. Går in i vecka 14 på söndag. Enligt barnmorskan och gravid appen är bebisens ankomst 31 oktober men de kan ju ändras när ultraljudet är och de är den 1 juni. Längtar så! Skoj att jag hittade denna tråd här på familjeliv.

• Skogisen
    mkl1982 skrev 2015-04-24 19:51:01 följande:

Hej. Jag är gravid med första barnet. Jag och min sambo väntar vårt första gemensamma barn. Går in i vecka 14 på söndag. Enligt barnmorskan och gravid appen är bebisens ankomst 31 oktober men de kan ju ändras när ultraljudet är och de är den 1 juni. Längtar så! Skoj att jag hittade denna tråd här på familjeliv.

Då har vi bf samma dag :) har mitt Rul 25/5
  • cicci70
    mkl1982 skrev 2015-04-24 19:51:01 följande:

Stort grattis till ert plus

Första barnet här med v15 nu, RUL 22/5 och BF 20/10,

Visst är det spännande
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015