• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • mammalovis
    Fru Hermelin skrev 2015-04-26 16:36:17 följande:
    Spänner det som i att det liksom drar ihop sig och blir hårt emellanåt? Isf skulle det kunna vara sammandragningar. Jag har börjat känna av det nu ( är i v15). Inte alls ovanligt att de kommer i 2:a trimetern. Det är livmodern som "tränar" och absolut ingen fara.

Hade det massor i förra grav, började i ca v15-16 om jag minns rätt. Så länge de inte gör ont eller blir väldigt intensiva och inte ger med sig i vila så är det inget att oroa sig för!

Spänner det som att det liksom "drar" i ljumskar eller sidor kan det vars ligamenten, också jättevanligt och ingen fara! smile1.gif
    Ja, jag har börjat fundera på sammandragningar, då det känns som tyngden av en sten i magen när jag reser mig ibland. Jag är ju bara i vecka 16, så det känns såå tidigt. Med andra barnet hade jag mycket sammandragningar när jag rörde mig andra halvan, å andra sidan fick jag en smidig förlossning, om nu det hänger ihop. Det får bara inte bli för mycket för då lär vi inte hinna in den här gången.
  • mammalovis

Ja, här var humöret i bott idag och jag var så trött, så jag började fundera på om jag börjar bli deprimerad, men det har väl lättat lite under dagen. Tröttheten består dock. Om jag inte hade sovit middag hade jag redan sussat nu.

Är det fler som däckar på kvällen?

• Annapanna2
    mammalovis skrev 2015-04-26 20:27:29 följande:

Ja, här var humöret i bott idag och jag var så trött, så jag började fundera på om jag börjar bli deprimerad, men det har väl lättat lite under dagen. Tröttheten består dock. Om jag inte hade sovit middag hade jag redan sussat nu.

Är det fler som däckar på kvällen?

Japp... Sov till 9 i morse och försöker hålla mig vaken nu i soffan. Tycker lite synd om min sambo som får sitta ensam på kvällarna..
  • minihallon
    sk0skav skrev 2015-04-22 10:57:15 följande:
    Hej. Jag har gjort en grupp för oss i Göteborgs området :) . Skriv gärna ett meddelande till mig här med ditt namn, så lägger jag till dig som vän och sedan in i gruppen :) . Den är hemlig än så länge . Vi kan ta bort vänskapen när du år med i gruppen om du vill.
    Hej!

SKulle gärna vilja vara med i gruppen :) Går in i v. 16 imorgon. BF 20/10

Jennifer Karlberg
  • hannap90

Bara en stor mage, eller två stycken? :o haha (15+6)

• corran

Gick in i v 16 idag och har sedan några dagar tillbaks känt små buffar från lilla mini i magen <3 Så underbart mysigt! 

• LillaDarlo
    corran skrev 2015-04-27 20:21:06 följande:

Gick in i v 16 idag och har sedan några dagar tillbaks känt små buffar från lilla mini i magen <3 Så underbart mysigt! 

Gud vad mysigt! :) Jag längtar tills jag också får känna något, gick in i vecka 15 idag.

Men jag har känt surr i magen några ggr.
  • corran
    LillaDarlo skrev 2015-04-27 20:32:26 följande:
    Gud vad mysigt! :) Jag längtar tills jag också får känna något, gick in i vecka 15 idag.

Men jag har känt surr i magen några ggr.
    Ja i början kan de vara svårt att skilja på bebis och gaser exempelvis men när de små buffar kommer finns det inget tvekan om vad det är man känner :) Hoppas du får känna snart du också :) 
  • LillaDarlo
    corran skrev 2015-04-27 20:41:24 följande:

Ja i början kan de vara svårt att skilja på bebis och gaser exempelvis men när de små buffar kommer finns det inget tvekan om vad det är man känner :) Hoppas du får känna snart du också :) 

Ja verkligen, kommer att bli så till mig vid första puffen! :D
  • Skogisen
    hannap90 skrev 2015-04-27 20:14:02 följande:

Bara en stor mage, eller två stycken? :o haha (15+6)

phpvjopK800906.jpg

Fin mage om inte annat :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015