• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • lischla
    mkl1982 skrev 2015-04-25 17:35:10 följande:

Jag

Då har vi ultraljud samma dag går in i vecka 14 imorgon

Härligt!!! Hoppas du mår bra. Jag känner mig piggare :) kul med rul samma dag :D
  • Skogisen
    mkl1982 skrev 2015-04-25 17:33:41 följande:
    Har mått illa på kvällarna i flera veckor och varit extremt trött. Men nu börjar jag må bättre. Illamåendet är borta. Kan känna ibland bara. Magen börjar synas och jag har växtvärk. Haft de till och från. Brösten har varit väldigt ömma men börjar bli bättre nu. Å hungern har ökat smile1.gif sen är man ju så känslig. Gråter för ingenting och humöret åker berg och dalbana smile5.gif

Känner du är växtvärk? När ska ni på ultraljud? Vi ska iväg 1 juni. Längtar så!!
    Jo har ganska mycket växtvärk vissa dagar o inget alls andra, har Rul 25/5 och längtar sjukt mycke dit :) humöret är som en riktig berg o dal bana, tycker lite synd om min sambo som får stå ut med det :/ börjar ha en ordentlig mage nu o funderar på om jag antingen ligger 4v före det vi beräknat eller om det är två där inne :)
  • Lazmi

Vecka 18 idag och nu börjar jag kunna ana en liten kula på magen ! Rul imorgon eftermiddag ^^

• Skogisen
    Lazmi skrev 2015-04-26 10:47:32 följande:

På tisdag är det rul menade jag.. senil..

magen idag !

phpFoxvek69190.jpg

Oj, blir lite avis men samtidigt tycker jag min mage e lite mysig :) har gravidhjärnan slagit till? :P själv kan jag knappt prata emellan åt, snurrar ihop orden i hjärnan :)
  • LillaDarlo
    Skogisen skrev 2015-04-26 10:16:11 följande:

Jo har ganska mycket växtvärk vissa dagar o inget alls andra, har Rul 25/5 och längtar sjukt mycke dit :) humöret är som en riktig berg o dal bana, tycker lite synd om min sambo som får stå ut med det :/ börjar ha en ordentlig mage nu o funderar på om jag antingen ligger 4v före det vi beräknat eller om det är två där inne :)

Så ser min mage ut också, men störst är den på kvällarna. På morgonen är den helt platt!

Jag undrar då vart barnet kan vara.
  • Lazmi
    Skogisen skrev 2015-04-26 10:57:03 följande:

Oj, blir lite avis men samtidigt tycker jag min mage e lite mysig :) har gravidhjärnan slagit till? :P själv kan jag knappt prata emellan åt, snurrar ihop orden i hjärnan :)

Ja jag är ganska virrig vissa dagar, jag som brukar ha stenkoll. Jobbigt när jag till exempel är och handlar och glömmer vart jag parkerat bilen :p och ibland när jag pratar snurrar orden ihop sig precis som du skriver xD
  • Fru Hermelin
    Karriärskvinna skrev 2015-04-26 11:10:19 följande:

Det känns som det "spänner" inne i magen, är det det som är växtvärk? Vecka 18 på tisdag och RUL 12/5.

Spänner det som i att det liksom drar ihop sig och blir hårt emellanåt? Isf skulle det kunna vara sammandragningar. Jag har börjat känna av det nu ( är i v15). Inte alls ovanligt att de kommer i 2:a trimetern. Det är livmodern som "tränar" och absolut ingen fara.

Hade det massor i förra grav, började i ca v15-16 om jag minns rätt. Så länge de inte gör ont eller blir väldigt intensiva och inte ger med sig i vila så är det inget att oroa sig för!

Spänner det som att det liksom "drar" i ljumskar eller sidor kan det vars ligamenten, också jättevanligt och ingen fara!
  • Karriärskvinna
    Fru Hermelin skrev 2015-04-26 16:36:17 följande:
    Spänner det som i att det liksom drar ihop sig och blir hårt emellanåt? Isf skulle det kunna vara sammandragningar. Jag har börjat känna av det nu ( är i v15). Inte alls ovanligt att de kommer i 2:a trimetern. Det är livmodern som "tränar" och absolut ingen fara.

Hade det massor i förra grav, började i ca v15-16 om jag minns rätt. Så länge de inte gör ont eller blir väldigt intensiva och inte ger med sig i vila så är det inget att oroa sig för!

Spänner det som att det liksom "drar" i ljumskar eller sidor kan det vars ligamenten, också jättevanligt och ingen fara! smile1.gif
    Tack vad gullig du är, det är kanske lite både och... Jag tycker fortfarande att det är svårt att fatta att jag faktiskt är gravid, har redan gjort ett par ultraljud (bla. KUB) så jag vet att allt ser bra ut men tänker ändå på RUL och att "efter det kan jag andas ut".
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015