• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Skogisen
    mkl1982 skrev 2015-04-24 20:48:14 följande:

Åh va skoj. Hur mår du?

Har mått ganska ok, mycke oro bara pga tidigare missfall, men har en bra känsla i kroppen den här gången så peppar peppar :) är väldigt hungrig hela tiden men blir illamående direkt jag äter. Är hemma o sjukskriven just nu pga högstress o ångest på jobbet. Hur mår du?
  • Laloppan
    mammalovis skrev 2015-04-24 18:39:40 följande:

Du har inte drabbats av hälsporre? Det framgår inte om det är hela eller bara en del av foten.

Jag har haft det under hösten och vintern och det var ett elände att bli av med. Värst var det på mornar när jag inte hade rört på mig på länge då kunde jag halta fram en stund. Förhoppningsvis är det över nu. Jag går i löparskor utomhus och tofflor på jobbet, hemma skulle jag väl också använt tofflor när det var som värst, men det var jag för lat för. Jag hoppas det inte kommer tillbaka.

Njaa det är hela fötterna, upp i vaderna. Framåt eftermiddagen spänner det i vaderna. När jag åker hem och äntligen får sätta mig får jag vila fötterna genom att lägga dom snett. Sätter jag ner dom i marken fortsätter det ömma.
  • LillaDarlo
    Laloppan skrev 2015-04-25 08:23:15 följande:

Njaa det är hela fötterna, upp i vaderna. Framåt eftermiddagen spänner det i vaderna. När jag åker hem och äntligen får sätta mig får jag vila fötterna genom att lägga dom snett. Sätter jag ner dom i marken fortsätter det ömma.

Jag har också det så och hade det inte innan jag blev gravid och jag har ändå ett jobb där jag står hela dagarna.

Nu börjar det värka efter ett par timmar och jag kan inte ha fötterna i golvet på bussen på vägen hem efter jobbet. Brukar hjälpa med att min sambo klämmer på mina fötter, speciellt hälarna.
  • lischla

Hejsan. Jag går in i v14 idag rul 1/6 och BF 29/10. Mår fortfarande illa och kräks lite men det är bättre än vad det varit :) spännande att följa er andra :)

• Laloppan
    LillaDarlo skrev 2015-04-25 08:40:36 följande:

Jag har också det så och hade det inte innan jag blev gravid och jag har ändå ett jobb där jag står hela dagarna.

Nu börjar det värka efter ett par timmar och jag kan inte ha fötterna i golvet på bussen på vägen hem efter jobbet. Brukar hjälpa med att min sambo klämmer på mina fötter, speciellt hälarna.

Nä men samma här. Har jobbat ståeende i över 5 år och ALDRIG fått ont i fötterna. Jag hoppas det går över, har skojat på jobbet om att jag snart får sitta i rullstol. Är ju trots allt några månader kvar att jobba..
  • mammalovis
    Laloppan skrev 2015-04-25 08:23:15 följande:
    Då skulle jag satsa på stödstrumpor och se om det hjälper. Sedan rekommenderas högläge för fötterna så fort du kan vila. Det krävs dock rätt storlek för full effekt, så det kan vara en kamp att få på dem, särskilt när magen börjar komma i vägen.
  • mkl1982
    Skogisen skrev 2015-04-24 22:20:50 följande:

Har mått ganska ok, mycke oro bara pga tidigare missfall, men har en bra känsla i kroppen den här gången så peppar peppar :) är väldigt hungrig hela tiden men blir illamående direkt jag äter. Är hemma o sjukskriven just nu pga högstress o ångest på jobbet. Hur mår du?

Har mått illa på kvällarna i flera veckor och varit extremt trött. Men nu börjar jag må bättre. Illamåendet är borta. Kan känna ibland bara. Magen börjar synas och jag har växtvärk. Haft de till och från. Brösten har varit väldigt ömma men börjar bli bättre nu. Å hungern har ökat sen är man ju så känslig. Gråter för ingenting och humöret åker berg och dalbana

Känner du är växtvärk? När ska ni på ultraljud? Vi ska iväg 1 juni. Längtar så!!
  • mkl1982

Jag

lischla skrev 2015-04-25 09:00:03 följande:

Hejsan. Jag går in i v14 idag rul 1/6 och BF 29/10. Mår fortfarande illa och kräks lite men det är bättre än vad det varit :) spännande att följa er andra :)

Då har vi ultraljud samma dag går in i vecka 14 imorgon
  • mkl1982

Tack

cicci70 skrev 2015-04-24 22:18:14 följande:

Stort grattis till ert plus

Första barnet här med v15 nu, RUL 22/5 och BF 20/10,

Visst är det spännande

Tack så mycket känns underbart och spännande
  • mliii86

Hej hej!

Ny här i tråden :) Jag är gravid med första barnet i vecka 16. På måndag går jag in i vecka 17. Magen har börjat växa, men jag har inte gått upp mer än ca 1.7 kg, är det normalt tro?

Har gjort KUB-ultraljud och chansen för något kromosom fel var minimalt, vilket känns oerhört skönt. Det rutinmässiga ultraljudet kommer bli den 18 maj, det ser jag fram emot!

Beräknad födsel är den 11 oktober.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015