• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Ulrika82

Fick hem dopplern jag beställde från clear blue idag. Som jag längtade att få bekräftelse att bebisen verkligen lever. Jag hörde hjärtljuden direkt jag testade och vilken lättnad..

• garin
    Ulrika82 skrev 2015-04-29 20:17:56 följande:

Fick hem dopplern jag beställde från clear blue idag. Som jag längtade att få bekräftelse att bebisen verkligen lever. Jag hörde hjärtljuden direkt jag testade och vilken lättnad..

Mysigt att lyssna på hjärtljuden! Har med en doppler och har lyssnat ett par ggr. :)

Tänkte på det där att du väl inte känt rörelser, man måste ju inte alltid känna tidigare med andra, tredje osv än första. För det beror ju på moderkakans placering också! :)
  • Ulrika82
    garin skrev 2015-04-29 20:22:13 följande:

Mysigt att lyssna på hjärtljuden! Har med en doppler och har lyssnat ett par ggr. :)

Tänkte på det där att du väl inte känt rörelser, man måste ju inte alltid känna tidigare med andra, tredje osv än första. För det beror ju på moderkakans placering också! :)

Sant.. Sen är det 9år sen jag hade en bebis i magen och man glömmer hur det kändes då. Jag har blivit mer nojig med åldern med.

Är det din första?
  • garin
    Ulrika82 skrev 2015-04-29 20:30:05 följande:
    Sant.. Sen är det 9år sen jag hade en bebis i magen och man glömmer hur det kändes då. Jag har blivit mer nojig med åldern med.

Är det din första?
    Ja det kan ju absolut spela in en hel del också då, att det var några år sen senast ;)

Nej detta är min andra, har en grabb på snart 13 månader också. :)
  • mammalovis

Den här gången tror jag mig ha känt kittlingar hyfsat tidigt. Jag tror jag är i vecka 16 nu och har moderkakan på vänster sida och har känt långt ner på höger sida, men säker är jag inte. Sedan är det ju inte varje dag man känner något heller. Det är tredje barnet så därför räknar jag inte så noga.

Med andra barnet var det svårt att känna under stor del av graviditeten då jag hade moderkakan i framvägg.

• Skogisen

Har varit rätt fri från illamående nån vecka nu men ikväll gaah, illamående o sura uppstötningar. Trodde i min enfald att det här vad över men icke :(

• lindstroom
    Skogisen skrev 2015-04-29 21:26:52 följande:

En fråga till, är det någon här som blivit framflyttad på ul?

vad räknar du som framflyttad? Blev flyttad med BF bakåt från 29 till 24. Alltså framåt nu i veckorna :) om de var så du mena? :)
  • Skogisen
    lindstroom skrev 2015-04-29 22:12:39 följande:
    vad räknar du som framflyttad? Blev flyttad med BF bakåt från 29 till 24. Alltså framåt nu i veckorna :) om de var så du mena? :)
    Ja det va så jag menade :) så 5 dagar alltså :)
  • lischla
    LittleMommy skrev 2015-04-29 19:17:02 följande:

Hej! Får man hoppa in?

Bf den 29 oktober :)

Känns som en evig väntan till andra ul i juni!

Hej då har vi bf samma Dag 29! Har du varit på en ul redan? :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015