• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Karriärskvinna
    Ulrika82 skrev 2015-04-29 20:17:56 följande:

Fick hem dopplern jag beställde från clear blue idag. Som jag längtade att få bekräftelse att bebisen verkligen lever. Jag hörde hjärtljuden direkt jag testade och vilken lättnad..

Åh, vad härligt att höra hjärtljuden! Vad var det för doppler du köpte? Har funderat mycket på att köpa en, kanske vore bra att göra så man kan vara lugn sen.
  • LittleMommy
    lischla skrev 2015-04-30 03:55:31 följande:

Hej då har vi bf samma Dag 29! Har du varit på en ul redan? :)

Vad roligt! :)

Jag har varit på två,på det första så var det lite tidigt att mäta osv så fick bli ett till. Nästa gång ska de kolla efter läpp/käk/gom spalt.

Har du varit än?
  • Ulrika82
    Karriärskvinna skrev 2015-04-30 07:10:26 följande:

Åh, vad härligt att höra hjärtljuden! Vad var det för doppler du köpte? Har funderat mycket på att köpa en, kanske vore bra att göra så man kan vara lugn sen.

Det va inne på clearblues hemsida.. 349:- gratis frakt.. Och den kom dagen efter jag beställde!

Eftersom jag har 3 missfall i rad innan denna graviditeten måste jag lugna mig.. Lyssnade igår sen kommer jag inte lyssna varje dag utan bara när man känner sig oroad. Det är inte bra att göra det för mycket, kan stressa bebisen. Men inte heller bra att vara stressad och oroad.
  • MyRoundabout

Idag har vi varit på RUL! Allt såg fint ut men bm hade räknat fel (och vi rätt), så det blir ett till om två veckor. =) BF 5 okt.

• Elesif
    MyRoundabout skrev 2015-04-30 11:10:50 följande:

Idag har vi varit på RUL! Allt såg fint ut men bm hade räknat fel (och vi rätt), så det blir ett till om två veckor. =) BF 5 okt.

Härligt! Min bm trodde att jag var i vecka 7 när jag var i vecka 10 tills jag övertalade henne eftersom jag varit på tidigt ul.

Jag ska på rul 18 maj, längtar tills dess!
  • Karriärskvinna
    Ulrika82 skrev 2015-04-30 09:50:52 följande:
    Det va inne på clearblues hemsida.. 349:- gratis frakt.. Och den kom dagen efter jag beställde!

Eftersom jag har 3 missfall i rad innan denna graviditeten måste jag lugna mig.. Lyssnade igår sen kommer jag inte lyssna varje dag utan bara när man känner sig oroad. Det är inte bra att göra det för mycket, kan stressa bebisen. Men inte heller bra att vara stressad och oroad.
    Jag har också haft missfall och har svårt att andas ut, samtidigt är det bara 12 dagar kvar till RUL...
  • lindstroom

Jag har fått tid till RUL den 9 Juni, är då i vecka 21 så det känns lite sent och jättetråkigt :/ ..

• Ulrika82
    Karriärskvinna skrev 2015-04-30 13:47:38 följande:

Jag har också haft missfall och har svårt att andas ut, samtidigt är det bara 12 dagar kvar till RUL...

Va det din första nu?
  • ronja111
    Ulrika82 skrev 2015-04-30 09:50:52 följande:

Hej

På vilket sätt stressar det barnet?

Har en hemma men inte vågat använda än.

*hoppet är det sista som sviker*
  • garin
    ronja111 skrev 2015-04-30 15:35:42 följande:
    Hej

På vilket sätt stressar det barnet?

Har en hemma men inte vågat använda än.

smile1.gif
    *hoppet är det sista som sviker*
    Kan inte svara exakt på din fråga om hur det stressar men ultraljud sänder ju ut ultravågor som bebisen känner av. Har du en clearblue ska den dock vara säker att använda några minuter om dagen, tror det var 10 (??) ska kolla upp det igen. Men iaf lyssnar man ju inte så ofta, typ 5 minuter en gång i veckan snarare. Och att den kan användas efter v16 som det står, beror på att före det är det svårt att hitta hjärtljuden för det är ju inte SÅ kraftfulla grejer de säljer för hemmabruk trots allt!

Vid min förra graviditet slutade jag ju lyssna när rörelserna blev helt påtagliga, då går man ju efter dom istället och märker att bebisen förhoppningsvis växer och frodas! :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015