• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • mammalovis
    Skogisen skrev 2015-04-29 21:26:52 följande:
    En fråga till, är det någon här som blivit framflyttad på ul?
    Med första barnet flyttades jag 2-4 dagar beroende på vilken bm man skulle gå efter. Med andra barnet 10 dagar och nu med tredje 9 dagar. Med de två första hade jag relativt regelbunden mens på 21 till drygt 28 dagar, med tredje allt från 23 dagar till 8 veckor ...

Jag misstänker att jag har tidig ägglossning, då de gånger vi har lyckats har vi haft sex typ dagen efter mensen var över, runt dag 5-6, om det är som jag tror.

Första barnet kom 4 dagar innan bf och vägde 2,89. Andra barnet kom på bf och vägde 3,8, men barnen har olika pappor. Med första gjorde jag bara rul och med de andra har jag gjort kub. Efter kub flyttas inte bf även om det inte skulle stämma vid rul ... Kanske skulle jag flyttats mer om jag gjort kub även med första, men det är det ju ingen som vet.

Med nuvarande misstänkte jag att jag skulle bli flyttad då jag fick symtom så tidigt. Innan har jag väntat med att testa till vecka 7-8 enligt sista mensens första dag och då har illamåendet kommit, men nu plussade jag nog redan 5+6 tror jag. Det blir ju lite konstigt när veckorna ska räknas om.
  • mammalovis
    ronja111 skrev 2015-04-30 15:35:42 följande:
    Hej
    På vilket sätt stressar det barnet?
    Har en hemma men inte vågat använda än.
    smile1.gif
    När jag läste informationen vid kub, så erbjuds inte fler ultraljud än det är medicinskt befogat, då man inte vet om ultraljudets värmealstring påverkar bebisen. Jag misstänker att desamma gäller vid doppler om det är samma typ av vågor (har ingen koll på hur dopplern funkar). Ni får läsa anvisningen och se vad som gör att hjärtljuden hörs.
  • destiny391

Tar ni blodprov for att se hur stor risken for Down's syndrom ar i Sverige? Bor som sagt i England och jag gjorde det. Fick resultatet igar och det var "Lag Risk, 1 pa 1000".

• Hoppanloppan
    destiny391 skrev 2015-05-01 11:57:21 följande:

Tar ni blodprov for att se hur stor risken for Down's syndrom ar i Sverige? Bor som sagt i England och jag gjorde det. Fick resultatet igar och det var "Lag Risk, 1 pa 1000".

Ja det kallas kub, kombinerat ultraljud och blodprov :)
  • destiny391
    Hoppanloppan skrev 2015-05-01 11:59:55 följande:
    Ja det kallas kub, kombinerat ultraljud och blodprov :)
    Jaha ok, da forstar jag antligen vad KUB star for ;) Gor ni det vid 12 veckor som har? Och nasta runt 20 veckor?
  • Hoppanloppan
    destiny391 skrev 2015-05-01 12:11:38 följande:
    Jaha ok, da forstar jag antligen vad KUB star for ;) Gor ni det vid 12 veckor som har? Och nasta runt 20 veckor?
    Ja ca vecka 12, tror det är mellan 11-13 och runt vecka 20 görs rutin ultraljud :)
  • Ulrika82
    Karriärskvinna skrev 2015-04-30 21:35:08 följande:

Ja, första. Ditt andra va?

Min tredje.. Trodde jag va klar :) men träffade ny som inte hade barn.. Längtar mer och mer nu efter en liten igen..
  • 0rosie0

Hej alla! :)

Jag skre om min sambo som låg i respirator. Men han har fått komma hem nu och mår bra :) Vilken lättnad. Jag hade fått tankar om att jag skulle bli ensam m.m så jag är såå tacksam. :)

Måste bara få fråga om ni har fått bättre hår och naglar? shit mitt hår blir alldrig fettigt och har blivit tusen gånger bättre :D

Jag hoppas att ni alla har en bra graviditet och mår bra :)

Kramar

• Silverguld
    0rosie0 skrev 2015-05-01 14:52:47 följande:

Hej alla! :)

Jag skre om min sambo som låg i respirator. Men han har fått komma hem nu och mår bra :) Vilken lättnad. Jag hade fått tankar om att jag skulle bli ensam m.m så jag är såå tacksam. :)

Måste bara få fråga om ni har fått bättre hår och naglar? shit mitt hår blir alldrig fettigt och har blivit tusen gånger bättre :D

Jag hoppas att ni alla har en bra graviditet och mår bra :)

Kramar

Vad skönt att läsa!!

Samma här! Håret blir inte fettigt på samma sätt alls och mina naglar är mkt starkare!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015