• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Annapanna2

Vet ni om det är ok med värmekudde? Har börjat få sån växtvärk i magen på kvällarna och hade det igår. Är i v. 14 och känner ju inga rörelser eller så men det högg liksom till oftare än vanligt när jag hade kudden och jag tänker att det kan vara ett tecken på att det rör sig mer än vanligt i livmodern. Tror ni bebisen känner av värmekudden...? Har för mig att min barnmorska sa att det var ok att använda men blev lite fundersam...

• JosPhi
    Annapanna2 skrev 2015-05-04 11:27:50 följande:

Vet ni om det är ok med värmekudde? Har börjat få sån växtvärk i magen på kvällarna och hade det igår. Är i v. 14 och känner ju inga rörelser eller så men det högg liksom till oftare än vanligt när jag hade kudden och jag tänker att det kan vara ett tecken på att det rör sig mer än vanligt i livmodern. Tror ni bebisen känner av värmekudden...? Har för mig att min barnmorska sa att det var ok att använda men blev lite fundersam...

När jag var i kontakt med gyn pga smärtor i magen sa hon att det kunde vara växtvärk och gav tipset att använda värmekudde, så det borde inte vara någon fara att använda det? :)
  • 0rosie0
    Skogisen skrev 2015-05-03 21:30:33 följande:
    Usch för foglossningar! Har ont i ryggen till o från men har intalat mig att det är ett gammalt diskbråck som spökar eftersom jag inte kunnat träna som vanligt pga illamående :/ ska på ultraljud imorgon o är så nervös att det inte ska se ok ut, är sjukt nojjig då förra grav resulterade i MA :( men skönt o ha fått ett tidigt ul (14+1) :)
    Hur gick det på ultraljudet idag? :)
    Hade tre MA före denna lilla bebis och är i vecka 18 nu. :)
  • Ulrika82
    0rosie0 skrev 2015-05-04 17:46:44 följande:

Tar du något blodförtunnande eller nått nu denna graviditet pga missfallen?

Jag hade 3 missfall innan denna oxå och får ta spruta med blodförtunnande varje kväll.
  • Annapanna2
    JosPhi skrev 2015-05-04 17:26:54 följande:
    När jag var i kontakt med gyn pga smärtor i magen sa hon att det kunde vara växtvärk och gav tipset att använda värmekudde, så det borde inte vara någon fara att använda det? :)
    Åh vad skönt!! Då värmer jag på den nu igen ;) Min mage växer för varje dag känns det som just nu.. Någon annan som har fått riktig baby bump redan? Det drar och ömmar i hela magen under naveln och neråt..
  • Skogisen
    0rosie0 skrev 2015-05-04 17:46:44 följande:
    Det gick jätte bra :D precis rätt när det gäller veckor o dagar :) känns magiskt :)
  • Fruåslund

Jag är gravid och väntar mitt tredje barn den 14/10. Är galet öm i nedre delen av magen och kan knappt ens ha byxor ibland. Om min son eller dotter sätter sig på magen gör det väldigt ont. Någon av er andra som har det så här? Har inget minne av att det varit så förut.

• Skogisen
    Fruåslund skrev 2015-05-05 09:04:56 följande:

Jag är gravid och väntar mitt tredje barn den 14/10. Är galet öm i nedre delen av magen och kan knappt ens ha byxor ibland. Om min son eller dotter sätter sig på magen gör det väldigt ont. Någon av er andra som har det så här? Har inget minne av att det varit så förut.

Är oxå öm, har inga barn sen tidigare däremot två hundar (labradorer) som gärna vill ligga på magen o det är långt ifrån skönt, kommer dom dessutom åt med en armbåge så gör det riktigt ont....
  • destiny391

God Morgon!

Hoppas ni mar bra.

Tankte bara hora, ar det nagon mer harinne som har problem med skoldkorteln?

• Hoppanloppan

I juli åker jag till Bulgarien. Någon som vet en gravidförsäkring som gäller om något skulle hända på semestern?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015