• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • corran
    0rosie0 skrev 2015-05-01 14:52:47 följande:

Hej alla! :)

Jag skre om min sambo som låg i respirator. Men han har fått komma hem nu och mår bra :) Vilken lättnad. Jag hade fått tankar om att jag skulle bli ensam m.m så jag är såå tacksam. :)

Måste bara få fråga om ni har fått bättre hår och naglar? shit mitt hår blir alldrig fettigt och har blivit tusen gånger bättre :D

Jag hoppas att ni alla har en bra graviditet och mår bra :)

Kramar

Va skönt att höra!! :) kram
  • Skogisen
    0rosie0 skrev 2015-05-01 14:52:47 följande:

Hej alla! :)

Jag skre om min sambo som låg i respirator. Men han har fått komma hem nu och mår bra :) Vilken lättnad. Jag hade fått tankar om att jag skulle bli ensam m.m så jag är såå tacksam. :)

Måste bara få fråga om ni har fått bättre hår och naglar? shit mitt hår blir alldrig fettigt och har blivit tusen gånger bättre :D

Jag hoppas att ni alla har en bra graviditet och mår bra :)

Kramar

Va skönt att höra! Har dom fått klart vad som hände?

Hur mår du? Fortlöper graviditeten som den ska?

Ser ingen märkbar skillnad på hår o naglar annat än att håret är ostyrigare än vanligt :)
  • garin

Märker inget än heller på håret och naglarna. Men förra graviditeten var det så att naglarna växte supersnabbt och jag tappade inte ett enda hårstrå, men var nog mer sista tredjedelen eller så, som jag verkligen noterade detta!!

• ronja111

Hej tjejer!

Hur går man med i Facebook gruppen egentligen?

*hoppet är det sista som sviker*
  • 0rosie0
    Skogisen skrev 2015-05-01 19:19:07 följande:
    Va skönt att höra! Har dom fått klart vad som hände?

Hur mår du? Fortlöper graviditeten som den ska?

Ser ingen märkbar skillnad på hår o naglar annat än att håret är ostyrigare än vanligt :)
    Nej läkaren vet inte :/

Jag mår rätt bra förrutom denna j**** foglossning :P vet inte hur jag ska få bukt på den. Något tips? :)Annars går det super. Ska göra ultraljud på onsdag och då hoppas jag att allt är bra :)
    Har du gjort ultraljud och hur mår du?

Kram
  • 0rosie0

Har haft problem med foglosssning med båda mina barn men med sista så hade jag sånna problem efter graviditeten i 2 år.
    Men nu ikväll small det till i ryggen och jag kan knappt röra mig. Är det någon som har något bra tips mot detta?

Och finns det någon tråd vi lägger upp magen för dom som vill :)

Kramar

• Pojkmamma86

Har också problem med foglossning och är bara i vecka 16 började redan vecka 8 förra graviditeten blev jag sjukskriven på halvtid från slutet av vecka 16 och heltid från vecka 25 då var det så illa att jag fick använda kryckor för att kunna göra nåt utanför hemmet och soffan.. Jag hoppas inte det blir lika illa den här gången men att ha ett jobb där man måste stå upp hela dagarna med minimal chans att sitta förutom på rasterna gör inte saken bättre direkt! Dessutom måste jag ha arbetsskor med stålhetta och de är kanske inte de mest optimala skorna att ha just nu! Jag tänker iaf härda ut tills de nya lönerna är färdiga, har fått dålig löneförhöjning de andra gångerna jag varit gravid och mammaledig så hoppas på bättre den här gången!

• Skogisen
    0rosie0 skrev 2015-05-03 20:10:16 följande:
    Nej läkaren vet inte :/

Jag mår rätt bra förrutom denna j**** foglossning :P vet inte hur jag ska få bukt på den. Något tips? :)Annars går det super. Ska göra ultraljud på onsdag och då hoppas jag att allt är bra :)
    Har du gjort ultraljud och hur mår du?

Kram
    Usch för foglossningar! Har ont i ryggen till o från men har intalat mig att det är ett gammalt diskbråck som spökar eftersom jag inte kunnat träna som vanligt pga illamående :/ ska på ultraljud imorgon o är så nervös att det inte ska se ok ut, är sjukt nojjig då förra grav resulterade i MA :( men skönt o ha fått ett tidigt ul (14+1) :)
  • svea74

Jag har hört att akupunktur (hörde det av min sjukgymnast) funkar bra på foglossning. Kan lindra värken.

Men jag vet inte personligen. Bara hört liksom :)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015